هفته چهارم بارداری

هفته چهارم بارداری
تغییرات جنین
این هفته دوره جنینی شروع می شود از حالا تا هفته دیگر تمام اندام های نوزاد شروع به رشد خواهند کرد و بعضی از آنها فعالیت خود را شروع می کنند.این زمانی است که او بیشتر در معرض چیزهایی باید قرار بگیرد که باعث رشد او می شود .اکنون او به اندازه یک دانه خشخاش است و از دو لایه اپی بلاست هیپوبلاست است که تمام اندام و اعضای او را شامل می شود .
جفت ابتدایی نیز از دو لایه تشکیل شده است .سلولهای آن تونلی به دیواره داخلی رحم زده اند تا پایان هفته بعد خون شما بتواند در آن جریان داشته و اکسیبژن و مواد غذایی مورد نیاز جنین را به او برساند.کیسه آمینوتیک جایی است که کودک شما در آن خانه کرده است.مایع آمینوتیک که جنین را احاطه کرده کیسه زرده که تولید سلولهای قرمز خون را بر عهده دارد تا جفت بزرگ شود و این وظیفه را برعهده بگیرد.
تغییرات مادر
وقتی نتیجه مثبت بارداری به دستتان رسید برای اولین بار معاینه بارداری اقدام کنید.شاید به شما بگویند باید تا 8-6 هفته صبر کنید.
اگر دارو مصرف میکنید یا هرگونه مراقبت و مسائل مربوط به بارداری با پزشک مشورت کنید.شما باید اسیدفولیک مصرف کنید حدود600 میکرو گرم یا 1 میلی گرم در روز .چون از طریق جفت جنین در معرض هر آنچه مصرف می کنید قرار می گیرد مواظب آنچه می خورید باشید.

Check Also

یوگا در دوران بارداری

یوگا در بارداری از چند ماهگی شروع شود؟

یوگا در بارداری از چند ماهگی شروع شود؟ امروزه زوج های جوان نگرانی های زیادی …

5 comments

  1. سلام یه سوال دارم ممنون میشم ج بدین

    میگن تو 4 ماهگی اگه به هر کسی نگاه کنی نوزاد شبیه همون میشه درست؟

    ایا تغذیه تو زیبایی کودک موثر؟ اخه میگن بهار بهترین فصل بارداری ؟

    • با عرض سلام فاطیما جان
      تغذیه میتواند در شادابی جنین و رشد و نمو و تکامل جنین اثر بالقوه ای داشته باشد ولی در کل چهره کودک ار طریق قوانین ژنتیک هنگام لقاح مشخص میشود.و مطلبی که فرمودید پایه و اساس عمی ندارد و ثابت شده نیست.

  2. با سلام و ضمن قبولی طاعات
    من 4 هفته هست که باردارم و زیر دلم و از سمت ناف به پایین و سمت تخمدان ها گاهی به شدت درد می کنه و باید به حالت کمی خم راه برم تا دردم کمتر بشه ، این حالت طبیعیه یا مشکل خاصی دارم ؟
    با تشکر

  3. با سلام من امروز 6 روز از پریودم گذشته آیا فکر میکنید باردار هستم؟ ممنون میشم جواب بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button