چگونه نفخ شیر را کم کنیم؟

چگونه نفخ شیر را کم کنیم؟
بسیاری از مادران مخصوصا مادرانی که برای بار اول تجربه مادر شدن را دارند با مشکل نفخ و دل درد نوزاد روبرو هستند که بسیار کلافه کننده است. اما با رعایت چند نکته ساده میتوان در مورد نفخ شیر این مشکل را برطرف کرد.
توجه کنید که مادر از هر نوع تنوعی برای تغذیه خود بهره مند باشد نوزاد حدود 2 ساعت بعد شیر را با همان طعم مواد غذایی توسط مادر اآگاه می شود.
راهکارهای کاهش نفخ شیرمادر
رعایت بهداشت فردی مادر و شستشوی سینه در هر نوبت شیر دهی که باید با آبگرم انجام شود هم تاثیر دارد.
نوشیدن عرق نعنا توسط مادر و بصورت شربت شده با عسل بعد از هر وعده غذایی.
دمکرده یک قاشق چایخوری رازیانه و یک قاشق زیره که با عسل شیرین شده روزانه دو بار بعداز ناهار و شام باعث افزایش شیر می شود بلکه باعث درمان نفخ و دل پیچه نوزاد می شود.آویشن هم باعث کاهش نفخ شیر مادر میشود و هم باعث افزایش شیر می گردد.
دمکرده ترنجبین هم کمک کننده است.
پرهیز از سرما و دو هوا شدن و حذر از سرخ کردنی.
در حد امکان موقع شیر دادن سر بچه را بالاتر از تنه در بغل قرار دهید.
بعد از شیردهی سینه و شکم بچه را روی شانه چپ خود قرار دهید و به آرامی بین دو شانه نوزاد ضربات بسیار آرام وارد کنید تا هوای خورده شده به این وسیله از دهان خارج شود.
پرهیز از غذاهای نفاخ مثل حبوبات،سیر و پیاز،قورمه سبزی و… حبوبات را به مدت 12 ساعت در آب بخیسانید سپس آب آن را دور بریزید و بپزید.
از مصرف ادویه های تند در غذاها مثل فلفل خیلی کم استفاده شود.
از پرخوری بچه پرهیز کنید و در هر نوبت شیردهی به مقدار نیاز به او شیر بدهید.بچه را گرسنه نگه ندارید تا موقع شیر خوردن پرخوری نکند.
سعی گنید در دوران شیردهی آرام باشید زیرا خود استرس و اضطراب می تواند باعث نفاخ شدن شیر شود. از تمرینات تنفسی و ریلکس کردن می توانید بخوبی بهره ببرید.

Check Also

تاثیر سیگار بر شیر مادر

تاثیر سیگار بر شیر مادر نیکوتین یک ماده سمی می باشد و به طور کاملا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button