سوالات متداول درباره ورزش در دوره بارداری

سوالات متداول درباره فواید ورزش در بارداری

ورزش در دوره بارداری چقدر می تواند کمک کننده باشد؟

ورزش کردن سبب می شود که عضلات بدن به شکل و روشی کاملا طبیعی دچار کشیدگی، انقباض و استقامت بشوند که این موارد برای کمک به مادر در تحمل کردن وزن جنین بسیار موثر می باشد و می تواند فشارهای زمان زایمان را برای مادرآسان تر بکند.حتی برای برگشت بدن مادر به حالت عادی پس از زایمان نیز ورزش در دوران بارداری کمک کننده می باشد.در خواب بهتر مادر و خلق و خوی مادر نیز تاثیرات مثبتی دارد.مشکلاتی مانند یبوست، کمردرد، پشت درد، گرفتگی ها و کوفتگی ها که ناشی از بارداری می باشند را نیز می تواند کاهش دهد.

 

 

 

آیا ورزش در دوره بارداری بر افسردگی مادر نیز تاثیر دارد؟

پس از اطلاع دادن بارداری به اطرافیان و تمام شدن هیجان آن مادر با 9 ماه انتظار باید سر کند که این انتظار در ماه های ششم و هفتم مادر را بیشتر اذیت می کند. چرا که در این سن جنین سنگین تر شده و خستگی های مادر نیز افزایش می یابد که این امر نیز در بروز بی حوصلگی ها و افسردگی ها در بارداری موثر می باشد. اما مادرانی که از کلاس های ورزش بارداری استفاده می کنند و فعالیت های متناسب با وضعیت جدید خود انجام می دهند دارای روحیه بهتر و شادتری می باشند.

ورزش در دوره بارداری چه تاثیری بر اعتماد به نفس مادر دارد؟

اغلب مادرها به دلیل اینکه در دوره بارداری اندام هایشان دائم در حال افزایش سایز هستند و دیگر به زیبایی و ظرافت گذشته نیستند دچارناراحتی می شوند.این ناراحتی با وجود اینکه علت آن برای مادران زیبا و دلنشین است مادران را از نظر روحی گاها اذیت می کند.این رفتار و این حس به این دلیل در مادر به وجود می آید که ماده و هورمونی در داخل بدن به وجود می آید.اما در مواردی که مادران در کلاس های ورزش بارداری شرکت می کنندو هم نوع های خود  را مشاهده می کنند روحیه خوبی می گیرند که این روحیه در اعتماد به نفس مادران در دوره بارداری بسیار موثر می باشد.

آیا ورزش در بارداری بر روند خواب مادر هم تاثیر مثبت دارد؟

اغلب مادرها در دوره بارداری با مشکل خواب مواجه هستند. چرا که در تمام طول روز وزن جنین خود را تحمل می کنند و در شب ها و در هنگام خواب نیز برای پیدا کردن وضعیت مناسب برای خواب نیز دچار مشکل خواهند شد که ورزش با آرامشی که به مادر می دهد و تخلیه انرژی اضافی، به مادرکمک می کند که شب ها راحت تر بخواب بروند.

با تشکر مدیریت سایت مرکز مشاوره و خدمات مامایی رویان مهر سلامت

Check Also

یوگا در دوران بارداری

یوگا در بارداری از چند ماهگی شروع شود؟

یوگا در بارداری از چند ماهگی شروع شود؟ امروزه زوج های جوان نگرانی های زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button