ورزش مناسب در بارداری

ورزش مناسب در بارداری

بهتر است خانم های باردار به این نکته توجه داشته باشند که ورزش کردن در دوره بارداری بسیار مفید است به شرطی که زیر نظرپزشک صورت بگیرد از مزایای ورزش کردن می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • ورزش کردن بی خوابی های که مادر در زمان بارداری با آن مواجه است را از بین می برد .
  • با ورزشک کردن درد های ایجاد شده در ناحیه های کمر و پشت آرام می شوند .
  • ورزش کردن برای جنین مفید است .
  • موجب شادی مادر می شود.
  • جلوگیری از اضافه وزن مادر می شود .
  • خطر مبتلا به دیابت دوران بارداری کاسته می شود .

در گذشته بیشتر افرادی که باردار می شدند به طور کامل استراحت می کردند و هیچ گونه ورزشی انجام نمی دادند اما امروزه با پیشرفت علم به این نتیجه رسیدند که ورزش بسیار مفید برای مادر و جنین خواهد بود و برای فرزندی سالم تر با ورزش مناسب زیر نظرپزشک و تغذیه مناسب باید انجام دهیم .

ورزش مناسب در بارداری

شنا کردن کردن در دوران بارداری بسیار مفید است توصیه می شود حتماً به هنگام شنا از استخر بهداشتی استفاده کنید زیرا در غیر این صورت مشکلاتی در ناحیه ی رحم به وجود می آید .

دوچرخه سواری

توصیه می شود اگر این ورزش را انتخاب کردید باید سعی کنید حتماً زیر نظر پزشک صورت بگیرد برای انجام دوچرخه سواری به آرامی پا بزنید زیرا در غیر این صورت باعث بالا رفتن ضربان قلب می شود و خطرناک است.توصیه می شود در ماه اول تا سوم از انجام خودسرانه این ورزش خودداری کنید.

پیاده روی

یکی از ورزش هایی است که به سفت شدن عضلات کمک بسیاری می کند باید بسیار سریع صورت بگیرد تا تاثیر گذار باشد .این ورزش را می توانید در هفته 2 تا 3 بار انجام دهید و به مرور زمان بیشتر انجام دهید .

پیاده روی داخل آب

توجه داشته باشید یکی نوع دیگر پیاده روی در داخل آب می باشد ،پیاده روی داخل آب باعث می شود لگن و ران قوی شود توصیه می شود به هنگام پیاده روی در داخل آب حتماً در استخر بهداشتی انجام شود تا آلودگی وارد بدن نشود و مشکلات حادی به وجود نیاورد.

 

 

 

 

 

Check Also

یوگا در دوران بارداری

یوگا در بارداری از چند ماهگی شروع شود؟

یوگا در بارداری از چند ماهگی شروع شود؟ امروزه زوج های جوان نگرانی های زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button