آموزش قبل از بارداری

آموزش قبل از بارداری ، امروزه مشخص شده است که نه فقط دوران بارداری مهم است بلکه دوران قبل ازحاملگی نیز مهم است . در گذشته به 9 ماه دوران حاملگی توجه می شد ولی امروزه اگر خانمی بخواهد باردار شود 3 ماه قبل از بارداری را هم باید در سلامت کامل باشد وخود را برای حاملگی آماده سازد . در حقیقت برای سلامتی مادر وجنین ونوزاد 12 ماه باید در نظر گرفت که 3 ماه قبل از بارداری و9 ماه آن دوران حاملگی است

هر خانمی که قصد بارداری دارد باید توسط پزشک یا ماما مورد معاینه فیزیکی کامل قرار گیرد و آزمایشهای لازم مانند آزمایش خون, پاپ اسمیر و … را انجام دهد ,همچنین مواردی مانند خطر فشار خون,کلسترول یا دیابت مورد بررسی قرار گیرد.

خانمها قبل از اقدام به بارداری نباید به عفونت دستگاه تناسلی مبتلا باشند ونیز در برابر بیماریهایی مانند سرخجه وهپاتیت ایمن سازی شوند

خانمها قبل از حاملگی باید تغدیه صحیح و داشته باشند و ویتامینهای لازم یااسید فولیک را دریافت کند

مرکز مشاوره و خدمات مامایی رویان جهت پاسخگویی به سوالات خانمهای محترم که قصد بارداری دارند اقدام به برگزاری دوره آموزشی آمادگی قبل از بارداری , نموده است

این دوره شامل سه جلسه دو ساعته می باشد . آموزش در این جلسات بصورت تئوری و عملی ارائه می گردد.

محتوای آموزشی دوره به شکلی طراحی شده است که به اکثر سوالات و ابهامات خانمها در مورد اقدامات لازم برا ی بارداری پاسخ داده می شود و خانمهای محترم آموزشهای لازم را بطور کامل دریافت می کنند

Check Also

چک بارداری با بی بی چک

چک بارداری با بی بی چک

چک بارداری با بی بی چک بی بی چک از روشهای خانگی تشخیص بارداری سریع …

182 comments

  1. آيا واکسن هپاتيت قبل از باردارى واجب است?????آيا در دوران باردارى هم ميتوان اين واکسن را تزريق کرد????

    • با عرض سلام
      بله طبق دستوالعمل وزارت بهداشت هر خانمی که قصد بارداری دارد بایستی در مقابل هپاتیت ایمن باشد .
      خیر در بارداری بهتر است تزریق نشود مگر در صورت ضرورت.

  2. با سلام من 6 ماه پیش یک سقط در هفته 7 داشتم همسرم آز اسپرم داد جوابش رو میگذارم دفعه قبا طی 3 ماه اقدام باردار شدم ایا دلیل سقطم از اسپرم همسرم بوده
    1. semen volume:4
    sperm count:46
    motile(FULL)17%
    motile(SLUGGISH)37%
    motile(LOW)30%
    motile(IMMOTILE)16%
    VISCOSITY: NORMAL
    TOTAL NORMAL: 40%
    TOTAL ABNORMAL:35%
    IRRRGULAR FROM: 25%
    COLOR……………GRAY-WHITE
    APPEARANCE…………….MILKY OPAL
    LIQUEFACTION……………..15min
    LEUKOCYTE…………1-2Mil/ml
    morphology
    HEAD
    pia Head…..4
    Macro…….2
    double……2
    Long……15
    NECK
    Cytopl……4
    TAIL
    Loop……4
    Coiled….4

    • با عرض سلام با توجه به سن سقط .سقط شما میتواند به علت عدم اتصال درست کروموزوم ها هنگام لقاح اتفاق افتاده باشد .

  3. سلام.من شوهرم سیگار میکشه و خودم تصمیم به حاملگی دارم خواستم ببینم سیگار کشیدنش روی جنین تاثیر داره یا باید ترک کنه سیگارو؟ممنون میشم جواب بدید

    • با عرض سلام
      ترجیح داده میشود قبل از لقدام به بارداری مصرف سیگار به حداقل برسد تا جنین قویتری تشکیل شود.

  4. با سلام
    خانم حکیمه اولین علامت بارداری عقب افتادن پریود وبعد تایید آن با آزمایش خون است

  5. با سلام
    نیلوفر عزیز مشکلی پیش نخواهد امد به روند خود ادامه دهید.

  6. سلام
    آیا در مشهد هم شعبه دارید؟

  7. سلام واقعا خسنه نباشید.اول از همه میخوام بابت این سایت خوبتون ازتون تشکر کنم و بعد یه سوال: من استخوان دنبالچه ام ملتهب شده و به هنگام نشستن درد دارم میخوام بدونم باردار شدنم واسه دنبالچم ضرری داره و یا دردش رو زیاد میکنه؟؟؟

    • باعرض سلام
      بهتر است فبل از باردار شدن مشکل رل بررسی و درمان کنید چون افزایش فشار در دوران بارداری میتواند اذیت کننده باشد.

    • با سلام
      خانم نادیا بارداری در بعضی خانمها با درد دنبالچه همراه است بنا براین ابتدا صبر کن تا التهاب دنبالچه بهبود یابد بعد اقدام به بارداری کن.

  8. سلام
    میخواستم بدونم قرص داپ هاستون برای چه مواقعی تجویز میشه؟
    آیا عوارضی هم داره؟آ

    • با سلام خانم زهرا
      این قرص معمولا برای اختلالات قاعدگی و یا یایسگی تجویز میشود مشابع ایرانی ان با نام ویتاگنوس از یک داروی گیاهی است که بی عارضه میباشد.

  9. سلام میخواستم بدون امکان دوقلو زایی از طریق دارو و رژیم و … وجود دارد.من 31 سالمه و قصد بارداری دارم خیلی علاقه دارم دوقلو داشته باشم. البته از لحاظ وراثتی در اقوام وجود نداشته است.

  10. با تشکر از پاسختون
    آیا این دارو برای تنبلی تخمداتن هم تجویز میشود اگر باردار باشیم و از آن مصرف کنیم تاثیر منفی ندارد

    • با سلام خانم زهرا
      بله ایت دارو برای تنبلی تخمدان هم تجویز میشود و در بارداری و شیر دهی منع مصرف دارد.

  11. سلام وخسته نباشید.من،27سالمه ویک ساله ونیمه ازدواج کردمو 4ماهه بر بارداری اقدام کرده ام وپریودهامم نامنظمه،و بین 31 تا38روز هستش،آیا من تنبلی تخمدان دارم؟ وایا برای بارداری باید قرص خاصی مصرف کنم.در ضمن من 5ماه پیش برای پیش دکتر رفتمو آزمایشات پیش از بارداری و دادم.لطفا پاسخ رو به ایمیلم بفرستد.با تشکر

  12. با عرض سلام و خسته نباشید من ازمایشهای قبل بارداریو انجام دادم مشخص شد ابله مرغان نگرفتم دکترم گفتن در دوران بارداری مراقب باشم که نگیرم اما با توجه به خطر مبتلا شدنش در دوران بارداری من نباید واکسنش رو بزنم ایا هر جایی واکسنش پیدا میشه اخه دکترم گفتن واکسنش کمه سخت پیدا میشه لطفا راهنماییم کنید

    • با سلام خانم سیما
      واکسن ابله مرغان جزئ واکسن هاب با ویروس زنده هستنئ و احتمال انتقال به جنین وجود دارد که خطرناک است شما باید ازمواجهه با فرد مبتلا خودداری کنید و در صورت تماس باید تا ۹۶ ساعت پادتن ان را در یافت نمایید

  13. سلام
    چ مدت بعد از قطع قرص داپ هاستون باید پریود بشم؟
    ممنون از پاسختون

  14. با سلام
    در کلاس های در حال برگزاری، کلاس یوگای پیش از بارداری را دیدم.
    زمان برگزاری این کلاس و هزینه آن را چطور میتونم متوجه بشم
    با تشکر

  15. با سلام
    میخواستم ببدونم اینکه میگن قرص کلومیفن برا دوقلویی تاثیر داره درسته؟ تاثیر بدی روی جنینها نمیزاره و خطری تهدیدشون نمیکنه؟

    • با سلام
      سارای عزیز قرصر کلومیفن میتواند باعث ازاد شدن تعداد بیشتری تخمک شود که میتواند در چند قلویی موثر باشد و لی لزوما نمیتوان تعداد قل ها را تعیین نمود.در ضمن مزالعات اخیر نشان میدهد مصرف این قرص بدون احتیاج به روند درمان میتواند در اینده برای سلامت تخمدان ها خطر افرین باشد.

  16. سلام
    مرسی از پاسختون و دستتون درد نکنه
    من یه سوال دیگه هم داشتم آیا کسی که میخواد باردار بشه مصرف قرص داپ هاستون براش مضر نیست و این قرص مانع باردارشدنش نمیشه؟
    پزشک برای من این دارو رو تجویز کرد و من پریودم دوماهی بود تنظیم نبود مثلا ۱۰روز یا بیشتر از وقت پریودیم میگذشت من تمام آزمایشا را انجام دادم و تخمدان ها مشکلی نداشتن fshو پرولاکتین هم نرمال بودن ب نظر شما چند دوره باید از این قرص ها مصرف کنمم.
    مرسی از پاسختون.

    • مرکز رویان

      با سلام خانم زهرا
      تا زمانی که پریودتان منظم شود باید تحت درمان با این قرص باشید و احتمالا تا پایان مصرف این قرص باردار نشوید ولی به محض باردار شدن به خاطر عوارضی که برای جنین دارد باید قطع شود.

      • بازهم سلام
        پس قرص کلومیفن باعث میشه که حتما تعداد قلها بالا بره؟
        بعد برای سلامتیه تخمدان خطر داره وبرایه جنینها خطری نداره؟
        من کرمانشاه هستم و نمیتونم بیام مرکز شما اینجا میتونم زیر نظر پزشک متخصص این قرص رو استفاده کنم؟
        بابت جوابهاتون ممنون

        • مرکز رویان

          با سلام خانم سارا
          مصرف کلومیفن تعداد قل ها را به ط.ر غیر فابل پیش بینی بالا میبرد و مطالعات ثابت کرده اند میزان سرطان تخمدان در کسانی که به جز درمان از این قرص استفاده میکنند افزایش می یابد.

  17. با سلام
    وقتتون بخیر
    من بیست هشت ساله هستم وچهار ساله ازدواج کردم برای بچه دار شدن سه ساله قصد دارم اما نمیشه شوهرم واریکوسل عمل کرد گفتن بعد از سه ماه مشکلی ندارید البته خودم تنیلی تخمدان دارم اما متاسفانه هزینه درمان ندارم لطفا امکان داره راهنمایی م کنید بخدا افسرده شدم.

    • مرکز رویان

      با سلام خانم رونیا
      اگر مبتلا به تنبلی تخمدان هستید حتما باید برای بارداری تحت درمان باشید تا از عوارض این مشکل برروی بدنتان هم پیشگیری کنید.

  18. سلام .میخاستم ج از همسرمو تفسیر کنین.
    count 29
    motility 33
    morphology 20
    MSC 9.5
    FSC 2.9
    SMI 79
    WBC N.A
    motile sperm 51.30
    functional 15.66
    all sperm 156.6

    • مرکز رویان

      با سلام خانم زهرا
      در ازمایش همسر شما از لحاظ حرکت و تعداد و مورفولوزی اسپرم ها ضعف وجود دارد.و باید برای درمان با پزشک متخصص مشورت نمایید.در ضمن مصرف مکمل ها و ویتامین ها بخصوص روی و ویتامین سی را همسرتان در برنامه غذایی شان بگنجانند.

  19. مرسی از پاسختون من به پزشگم گفتم که قصد بارداری دارم و ایشون گفتن که مانع بارداری شما نمیشوند بهتر نبود دارویی دیگر برای من تجویز میشد ؟
    من از کجا بلاید متوجه بشم که پریودیم منظم شده ؟
    تشکر از رسیدگیتون

    • مرکز رویان

      با سلام
      خانم زهرا منظم شدن پریود که کاملا مشخص میشود.تاریخ ها را یادداشت کنید و با توجه به تاریخ ها مشخص کنید پریود ها منظم شده یا نه.در مورد داروی دیگر میتوانید با یک پزشک دیگر مشورت داشته باشید ولی میتوان گفت یکی از بهترین دارو ها برای شما تعیین شده.

  20. با سلام وخسته نباشید،من ۲۴سالمه سه سال و شیش ماه که ازدواج کردم ،وتابستان سال پیش ازمایشات قبل بارداری انجام داده ومشکلی نداشتم بعد از مصرف سه ماه فولیک اسید بهمن ۱۵روز عقب انداختم و خونریزی داشتم که به دکتر مراجعه کردم که تشخیص دکتر اختلالات کروموزومی بود‌،میخواستم بدونم ایا مشکلی دارم واگر دوباره اقدام کنم باید ازمایشات تکرار شود،شرمنده طولانی شد،لطفا جواب بدین باتشکر

    • مرکز رویان

      با سلام خاتم سونا
      در صورت تمایل میتوانید با مشاور زنتیک صحبت کنید ولی معمولا برای بارداری دوم مشکلی پیش نمی اید.

  21. واسه ازمایش قبل بارداری پیش دکتر رفتم قرص اسید فولیک یک و کلسیم D داد و فقط واسم ازمایش ویتامین ها اهن و قند و عوره نوشت هیچ ازمایش دیگه ای ننوشت راجب واکسن هم چیزی نپرسید ازمایش دیگه ای نداده اشکال نداره؟

    • مرکز رویان

      با سلام خانم انیتا
      بعضی از پزشکان معمولا از نظر تیتر انتی بادی هایی مثل سرخجه یا هپاتیت هم بررسی میکنند ولی روتین نیست ازمایشات تکمیلی تر معمولا در اولین ویزیت بارداری داده میشود.البته بهتر است یکسری مسایل مثلا تیروئید قند بررسی شوید و اگر یکگسال اخیر تست دهانه رحم ندهید بهتر است جهت ان هم اقدام کنید.

  22. دکتر بهم مکمل مولتی پریناتال داده ایا اگه این دارو رو دربارداری ادامه بدم برای جنین ضرر نداره؟

  23. با سلام 3 ماهه دیگه تصمیم دارم برای بارداری اقدام کنم نزد پزشک رفتم برام آزمایش خون نوشت که فقط کمبود کلسیم و ویتامین دی داشتم آیا این آزمایش برای سرخچه هم بوده چون دکترم نگفت که باید واکسن بزنم در ضمن من واکسن هپاتیت هم نزدم باید الان بزنم یا نه لطفا راهنماییم کنید؟

    • با سلام خانم مهرو
      باید دید در برگه ازمایش شما فاکتور مربوط به انتی بادی ضد سرخجه وجود دارد یا نه از انجایی که برگه ازمایش شما را ندارم نمیتوانم توضیح دقیق بدهم وبرای واکسن هپاتیت هم اقدم نمایید.

  24. سلام.من3ماهه برای بارداری اقدام میکنم اما هنوز نتیجه ای نگرفتم.پزشکمم سالم بودنمو تصدیق کردن.نمیدونم چیکارکنم.هنوز فرزندی ندارم ومیترسم باردارنشم.از کی مشخص میشه ک نابارورم

    • با سلام گلناز جان
      ایا شما ازمایشات هورمونی و سونوگرافی از رحم داده اید ؟همه چیز نرمال بوده است؟شاید لازم باشد همسر شما هم ازمایش اسپرموگرام بدهند.اگر همه چیز نرمال بود و مشکلی وجود نداشت .با ارامش و بدون استرس اقدام نمایید. شما هنوز وقت برای باروری کاملا طبیعی دارید.

  25. با سلام من قصد بارداری داشتم که آزمایش قند ناشتام 105 بود با رژیم غذایی قندم 105 شد دو ساعت بعد عادی بود
    آیا میتونم واسه بارداری اقدام کنکم یا نه
    البته تیروئید پرکار دارم که با قرص تیروکسین نرماله

    • با سلام خانم زهرا
      مانعی برای بارداری وجود ندارد البته برای اطمینان بیشتر باید با یک متخصص غدد هم برای میزان قند و هم تیرویید تحت درمانتان مشورت داشته باشید.

  26. وینا ترجمان

    سلام من حدود 5 ماهه که یک کیست 4*5 در تخمدان چپم دارم و دکتر گفته قرص دیان بخورم. ضمن اینکه از روز 14 پریود قرص دوفاستون. تاثیر دیان رو میدونم اما اینکه دوفاستون چه اثری داره اطلاعی ندارم.ممنون میشم بهم بگین فایده این قرص چیه؟
    خیلی استرس دارم.منتظر راهنماییتون هستم

    • با سلام خانم ترجمان
      این قرص بیشتر برای درمان مشکلاتی به کار میرود که نیاز به تعدیل هورمونی و یا جایگزین هورمونی دارند.ایا میزان خونریزی شما هم از حد معمول بیشتر بوده؟

  27. سلام،
    برای آقایون هم کلاس های آموزشی رو دارین؟

    • سلام
      2جلسه کلاس های آموزشی بارداری برای پدران داریم.جهت کسب اطلاعات بیشتر با مرکز تماس بگیرید.

  28. سلام خسته نباشید
    برای اقدام به بارداری چه وقت باید واکسن سرخجه و هپاتیت زد واینکه چه مدت زمان باید از زدن واکسن بگذره تا بشه اقدام به بارداری کرد؟
    در ضمن من 10 ساله بودم ابله مرغان گرفتم و اخرین واکسن تو سال 82زدم (همون واکسن های ده ساله)
    با سپاس

    • سلام
      سن خودتونو ذکر نکردید… اگر سال 82 واکسیناسیون همگانی سرخجه دریافت کردین نیازی نیست.

      واکسن کزاز هر 10 سال لازم است.

  29. سلام
    روی برگه واکسنم نوشته طرح حذف سرخک و سرخچه مادرزادی. ی سوال دیگه واکسنی که قبل عقد تزریق میشه برا چیه؟
    من راجب مسئله واکسن واقعا سردرگم شدم ممنون میشم بیشتر راهنماییم کنید

    • سلام واكسن كزاز در زمان ازدواج تزريق ميشه.هر 10 سال بايد تكرار بشه
      ديگه نياز به واكسن سرخجه ندارين

  30. سلام خسته نباشید من 27 سالمه
    1_ یه دوره 4ماهه قرص راکوتان مصرف کردم از قطع دارو چند ماه باید صبر کنم تا حامله بشم؟
    2_ من یادم نمیاد واکسن زده باشم تا حالا فقط اریون گرفتم چه واکسن هایی قبل از بارداری بزنم؟ و کی میتونم بعد از واکسن ها حامله بشم؟
    3_من در اذر 93 یه سقط داشتم که هشت هفته داشتم که سقطم واسه این بود که قلب جنین وایساد.و در بهمن تا خرداد 94 راکوتان خوردم حالا چه قرص هایی قبل از بارداری بخورم؟باتشکر

  31. با سلام
    من مطمئن نیستم که سرخجه گرفتم یا نه…واکسن کزاز رو زدم…..من 29 سالمه و دردوره راهنمایی و دبیرستان به ما واکسن زده شد و خودم هم برای واکسن هپاتیت 5 سال گذشته اقدام کردم آیا نیاز هست واکسن سرخجه بزنم یا نه؟من قصد بارداری داردم…ممنون

    • با سلام
      خانم عزیز درآزمایش قبل از بارداری حتما بخواهید که چک شود واگر ایمن نبودید واکسن را تزریق کنید.

  32. با عرض سلام و خسته نباشيد
    من 33 سال سن دارم و سه سال است كه ازدواج كرده ام و در اين مدت براي بار دار نشدن از روش جلوگيري طبيعي استفاده كرده ام.آيا باز هم فرصت دارم يك سال باردار شدنم را به تاخير بياندازم.در ضمن من ديسك كمر و ديسك گردن هم دارم . آيا با حاملگي اين درد تشديد ميشوند يا نه.ممنون از پاسخ دادن شما

  33. سلام
    چطور می تونیم نام پزشکان متخصص در مرکز مامایی شما رو بدانیم؟
    ممنون

  34. سلام.بعد شیمی درمانی که به خاطر کانسر نازوفارنکس انجام دادم به مدت شش ماه.پریودم قطع شد وبعد هفت ماه با اکویین ومدروکسی پروژسترون برگشت ولی به محض قطع قرص ها بازم قطع شد.سونو بعد شیمی درمانی،تنبلی تخمدان را نشون داد.وبعد مصرف قرص ها نرمال بود فقط فولیکول فعال نداشتم در روز ۱۱دوره.آیا الان بازم امکان برگشت تنبلی تخمدان هست.میخام باردار شم شیمی درمانی روی تخمک هام تاثیر گذاشته،نکنه روی بچه اثر بذاره و ناقص بشه.خیلی نگرانم کمکم کنید.سی سالمه.

  35. با سلام ،من۳۰ سال سن دارم و همسرم۳۴ساله میباشند، ۴سال است که ازدواج کردیم و ۲ساله با همسرم وارد زندگی مشترک شدیم،امسال تصمیم به بچه دار شدن گرفتیم و بیشترمایل به داشتن فرزندان۲قلو هستیم انشاءالله ،میخواستم بدونم آیا روشی هست که ما به خواستمون برسیم؟چه اقداماتی باید انجام بدیم قبل از بارداری ؟ممنونم

  36. سلام من32 ساله هستم..یک کیست 7سانتی در تخمدان چپم دارم خواستم لاپاراسکوپی بکنم که آزمایش amhدادم نتیجه 0/1بود رنج آزمایشگاه نرمال که 0/19بود آیا من دارم یائسه میشم وزیر 40 سالگی یائسه خواهم شد پریودام منظم و30 روزه هست آیا به روش طبیعی امکان بارداری رو دارم؟

    • سلام
      amhفقط ذخیره تخمدانی را نشان می دهد و جهت بررسی یائسگی زودرس هورمونهای دیگری باید بررسی شود.تحت نظر پزشک زنان باشید

  37. سلام.
    اگر ممکن هست برنامه زمانبندی و تاریخ شروع کلاسهاتون رو هم اعلام بفرمایید.

  38. سلام -روزبخیر
    31 سالمه 1 سال هست ازدواج کردم-وتصمیم به بارداری دارم-ولی تیرویید دارم از نوع کم کار و تحت پزشک -می خواستم بدونم باید چیکارکنم -قبل از اینکه باردار شوم –

    • سلام
      سمیه خانم تحت نظر متخصص غدد و زنان باشید و با پزشکتان درمیان بگذارید جای نگرانی ندارد

  39. سلام. من تنبلي تخمدان شديد دارم و الان براي مرتب شدن پريودم دارم ياز مي خورم و قرصاي كم كننده پرولاكتين چون ترشحش زياد بود، آيا بعد از ٨ ماه خوردن ياز ميتونم وتسه بارداري اقدام كنم؟

    • سلام فاطمه خانم
      بهتراست از ابتدا وضعیت تخمدان شما با انجام سونو و موارد غیرطبیعی هورمونال شما قبل ازاقدام به بارداری بررسی شودوآزمایش ذخیره تخمدانی انجام دهید.تحت نظر پزشکتان باشید

  40. با سلام ابتدا تشکر میکنم از پاسخهای مفید شما.
    من 5ماه پیش زایمان داشتم که متاسفانه با فوت نوزادم همراه شد.باتوجه به اینکه 32ساله هستم و به گفته پزشکان بین هر بارداری با بارداری بعدی 3سال فاصله مطلوبه، به نظر شما بهترین وقت برای بارداری مجددم چه موقع است؟ درحالیکه سنم هم داره به مرز35سالگی نزدیک میشه.

    • سلام خانم آتوسا
      بهتر است تا یکسال بعد از زایمانتان اقدام کنید. ولی بهتر است تحت نظر پزشک باشید و نیاز به ویزیت حضوری جهت بررسی بیشتر موضوع و علل فحت نوزاد است

  41. با سلام و تشكر از سايت بسيار مفيدتون
    من قصد بارداري دارم و تا زه متوجه شديم همسرم(مرد) دچار عفونت ادراری است ایا اگر باردار شوم این مشکل همسرم روی جنین اثر ميگذارد? از اسپرم همسرم نرمال بوده و من مشکلی ندارم با پریود منظم

  42. سلام دوباره.من قراربود اقدام به بارداری کنم همسرم ازمایش کلیه و مثانه داده همه چی نرماله جز اینکه نوشته پس از تخلیه مثانه 14cc رزيدو ديده شد
    پروستات با حجم 25cc حاوي چند ناحیه کلسیفیته ریز میباشد
    دکتر بخاطر این دو گزینه دارو به مدت یک ماه داده قرار بود که ابان اقدام کنیم با این داروها برای شانس پسر دار شدن کم نمیشه?

  43. با سلام و تشکر از اینکه با صبوری وقت میگذارین و جواب کامنتها رو میدین
    خدا خیرتون بده . واقعا برای خیلی ها که دسترسی به مراکز درمانی خوب یا پزشکان مجرب و همین طور مراکز آموزشی برای پدر و مادرها ندارن ، شما بهترین کار رو انجام میدین
    میخواستم بدونم من که ساکن تهران نیستم ، چطور میتونم از آموزشها و راهنماییهای شما استفاده کنم . هزینه ش هم هر چقدر باشه پرداخت میکنم ولی نمیتونم حضوری بیام تهران .
    آیا راهی وجود داره که مثلا از طریق دی وی دی های تصویری آموزشها رو دریافت کرد ؟ مثلا برای تکنیکهای تنفس یا روشهای ماساژ برای زایمان یا مثلا ورزشهای قبل بارداری و یا در حین بارداری … تغذیه … و مواردی از این دست …

    با تشکر

  44. سلام. ممنون از اطلاعات و پاسخ هایی که با صبوری می دهید. همسر من (آقا) دو سال است که قرص لامبوتریژین و یک سال است که در کنارش قرص دپاکین و فنوتئین مصرف می کند. آیا این داروها روی کیفیت اسپرم اثر میگذارد؟ توضیح اینکه ما یه فرزند نه ساله داریم و برای بارداری اول هیچ مشکلی نداشته ایم اما الان در دو ماه اقدام بارداری رخ نداده. آزمایشات و سونوگرافی های من مشکلی نداشته اند.

    • مرکز مامایی رویان

      سلام زينب خانم بهتر است همسرتان آزمايش اسپرموگرام انجام دهند و با پزشكشان درمورد داروها مشورت كنيد كه قصد بارداري داريد اين داروها مي توانند اثرگذار باشند.

  45. سلام، من 27 سال دارم و ميخوام سال بعد اقدام كنم، ميخوام طي اين 1 سال ورزش كنم تا بدنم براي حاملگي و زايمان طبيعي آماده باشه، ولي دقيقا نميدونم كدوم ورزش خوبه، ميخواستم باشگاه برم تا عضلاتم سفت بشه، اما شك دارم، ميشه راهنماييم كنين

    • مرکز مامایی رویان

      سلام مینا خانم
      میتوانید در کلاس های یوگای قبل از بارداری که در مرکز ما هم برگزار می شود شرکت کنید. حداقل ۳ماه قبل از بارداری جهت دریافت مراقبت قبل از باردرای و بررسی کامل به ماما یا پزشک زنان مراجعه کنید.

  46. سلام من پريود هاي نامنظم دارم ب صورتي ک بايد حتما دارو بخورم ک پريود شم ازمايش شوهرم مشکلي نداشت من ساکن تهران نيستم ولي در رويان پرونده دارم وبعد از ازمايش هام متوجه شدم تيروييدم خيلي کم کاره100ولي الان نرمال شده و پزشک معالج براي من iuiب من پيشنهاد داده ولي من ب علت مشکل رفت و امد نشد ک ب رويان بيام الان يک سال ميگذره الان در شهر خودمون پيش پزشک رفتم وبراي من دارو هاي لتروزل .استرومارين.کلومفين.دوپ هاستون و امپول گونال اف و ويتا سيپ براي خودم و شوهرم تجويز کرده و در روز دوازده يه سنو بايد بدم ک اگه جوابش خوب بود فوليکول خوب داشتم يه دو امپول بعد از سنو بزنم من اصلا نميدونم اين امپول و دارو هايي ک ب من داده چه عوارضي دارن باخوردن داپ هوستون ديگه قرص مدرکسي پروژسترون نخورم پريود ميشم

  47. سلام.من ۲۷ سالمه و‌ ۳ ساله ازدواج کردم و الان از لحاظ روحی آماده نیستم که بچه دار بشم. البته کم خونی و ضعف که از بعداز ازدواجم شروع شد رو هنوز دارم و‌ طبق آزمایشی که همسرم داده هم اندکی کم خونی داره.البته از لحاظ ژنتیکی هیچکدوم از خانواده ها مشکل ندارن و فامیل هم نیستیم. بهرصورت آیا مراجعه به مرکز رویان برای ما ضروری هست ( جهت مشاوره یا انجام تست) یا خیر؟ و شماره تماستون رو هم اگر لطف بفرمایید سپاسگزار هستم.

    • مرکز مامایی رویان

      با سلام خانم لیدا
      بهتر است برای مشاوره اقدام کنید.شماره مرکز را میتوانید از روی سایت بردارید.

  48. با سلام خواهش میکنم راهنمایی ام کنید .
    به خاطر تنبلی تخمدان داپ باستون مصرف میکنم و یک روز مانده به روز 28 (پریود) مجبور به استفاده از قرص اورژانسی شدم حالا هشت روز میگذره اما پریود نشدم ، 2 سوال آیا امکان بارداری وجود دارد آیا قرص داپ باستون عوارضی برای بارداری و قبل بارداری دارد .

    • مرکز مامایی رویان

      با سلام خانم بهار
      احتمال بارداری را میتوان با انجام تست مشخص کرد و این قرص عوارضی ندارد.

  49. با عرض سلام
    من 34 دارم و حدود 13 است ازدواج کرده ام . یک سال پیش تمام چکاپ های بارداری را انجام دادم و مشکلی نبود. آیا لازم است امسال دوباره چک مجدد شوم؟
    با تشکر

  50. سلام خسته نباشید – من پریودهام نامنظم بود، پارسال چکاب کامل شدم و همه ی آزمایشهامم خوب بود، پاپ اسمیرم هم خوب بود – دکترم برام عرق رازیانه و بومادران و شربت عسل آبلیمو و زعفران تجویز کرد بعد چند ماه منظم شدم، 4-5 ماه منظم بودم، اما این ماه 7 روز عقب انداختم، با توجه به اینکه به طور طبیعی پیشگیری می کنیم و از کاندوم استفاده می کنیم و اقدامی هم برای بارداری انجام ندادیم آیا احتمال حاملگی وجود دارد؟

    • مرکز مامایی رویان

      با سلام خانم معصومه برای اطمینان از بارداری ده روز بعد از عقب افتادن پریود یا دو هفته بعد از لقاح تست بارداری بدهید.

  51. سلام خسته نباشی پیشاپیش تشکر میکنم بابت پاسخ سوالم منو همسرم میخوایم اقدام کنیم برای ای یو ای واینکه اولین بچمون هست میخواستم بدونم با روش ای یو ای تعیین جنسیت انجام میشه چون اولین بچمونم هست خیلی تعین جنسیت برامون مهم هستش و دلیل اینکه میخوایم ای یو ای کنیم فقط تعیین جنسیت هستش ممنون میشم جوابمو بدید

  52. سلام حدود دوماه هست که پریودی من نا منظم شده به دکتر مراجعه کردم وبرام قرص داپ باستون تجویز کردن ، میخواستم بدانم این قرص چیست و چه کارایی داره؟؟؟ راستی قصد بارداری هم ندارم و حتی آزمایش بارداری هم دادم و نتیجه منفی بوده .با تشکر

  53. سلام من 34 سال دارم و شوهرم 40سال حدود6ماه اقدام به بارداری کردیم ولی جواب نگرفتیم آزمایش قبل بارداری انجامدادیم طبق نظر دکترم خوب بودشوهرم هم انجام داد ولی سه ماه اخیر پریودم 4روز عقب افتاد وکمی عفونت قارچی دارم بهتر است قرض کلومیفن مصرف کنم؟

    • مرکز مامایی رویان

      با سلام خانم سارا
      در درجه اول بهتر است عفونتی که دارید را درمان کنید چون تا حدی درجاتی از عفونت میتواند مانع بارداری شود.در ضن تا یکسال بدون وجود هیچ مشکلی میتوانید برای بارداری تلاش نمایید.

  54. سلام من حدودا ده ماه است یرای حاملگی اقدام کرده ام البته فروردین 94 یک سقط دوماهه داشتم. بعد از آن تمام آزمایشات قبل از حاملگی را انجام دادم که هیچ مشکلی نداشت. سنوگرافی انجام دادم باز دکتر گفت هیچ مشکلی نداری. الان 10ماهه منتظرم حامله بشم هنوز خبری نیست. پریودیم هم منظمه. لطفا کمکم کنید.

    • مرکز مامایی رویان

      با سلام خانم گلنار
      بهتر است همسرتان هم مورد بررسی قرار بگیرند و در قدم اول اقدام به انجام ازمایش اسبرموگرام نمایند

  55. باسلام خدمت شما. من خانمی 27ساله هستم یک سال وپنج ماهه عروسی کردم الان میخوام برای بارداری اقدام کنم. من عفونت مثانه و سوزش ادرار شدید دارم به دکتر مراجعه کردم قرص داد خوب شدم اما بعد ازچندماه باز سوزش ادرار به سراغم اومد. بنظر شما چکارکنم که سوزش ادرارم براهمیشه ازبین بره؟ بعدش یه سوال دیگه دوتا ازخواهرانم هنگام بارداری متوجه شدن رحمشون دوشاخ هست. بنظر شما امکان داره رحم منم دوشاخ باشه؟ آیا دوشاخ بودن رحم برای بچه دار شدن خطری نداره؟

    • مرکز مامایی رویان

      با سلام سمیه جان
      برای برطرف شدن علایم عفونت ادراری باید دوره درمان را کام بگذرانید و مسایل بهداشتی را هم کامل رعایت کنید.بیشنهاد میکنم از نظر عفونت زنان هم معاینه شوید.در مورد رحم دو شاخ هم حتما باید سونو بدهید تا مشخص شود و بهتر است برای یک بارداری با نتیجه خوب رحم در حالت طبیعی و فرم نرمال خود باشد.

  56. با سلام دوباره خدمت شما. شوهرم هم آزمایش اسپرموگرام انجام داد که دکتر گفت هیچ مشکلی نداره. بنظر شما چه مشکل دیگه ای هست که مانع از بچه دار شدنم شده؟ بعلاوه من 34 سال سن دارم میترسم که سنم بالابره و نتونم بچه دار بشم در ضمن من یه بچه 6ساله هم دارم.

    • مرکز مامایی رویان

      با سلام خانم گوهر
      شما باید یکسری کامل ازمایشات هورمونی و سونوی کامل رحم و تخمدان بدهید.اگر دادید و هیچ مشکلی نبود تا یکسال فرصت دارید و بعد از ان باید به مراکز ناباروری مراجعه نمایید.

  57. سلام و خسته نباشيد قرص جستيران چه نوع قرصى است؟؟؟

    • مرکز مامایی رویان

      با سلام خانم فرشته
      این قرصها معمولا برای تنظیم سیکل ماهانه و یا تخمک گذاری به شما داده باشند.

  58. سلام من21سال سن دارم و همسرم29 سال الان10ماهی هستش که اقدام به بارداری کردیم اما خبری نیست ازمایش هم دادم همه چیزم منظمه فقط 2ماه پیش دچار عفونت شدم و این ماه پریودی من49روز طول کشید میخواستم بدونم برای باردارشدن چیکار کنم؟
    الیته بعد از نزدیکی مایع منی همسرم از واژن خارج میشود ایا این طبیعی است؟

    • مرکز مامایی رویان

      سلام مريم خانم
      براي دريافت مراقبت هاي قبل از بارداري مي توانيد به مركز يا هرجايي كه خدمات بارداري را ارائه ميدهند مراجعه كنيد. مصرف اسيد فوليك تحت نظر پزشك حداقل سه ماه قبل از بارداري ضروري است.
      خروج مايع در فاصله نزديك پس از داشتن رابطه مي تواند طبيعي باشد. مي توانيد بامشاورين مركز تماس بگيريد

  59. سلام من یه. نوزاد پنچ ماهه مشکوک به cf داشتم که فوت کرد. بعد از دو سال تصمیم به بارداری کردم البته ازمایش هر دوی ما از لحاظ این بیماری سالم بود چون دختر خاله وپسر خاله هستیم احتمال بیماری های متابولیکی دیگه ای هست. خیلی نگرانم باید چه کنیم

  60. سلام 2روزه سقط داشتم خود بخودی دفع شد 11 هفتش بودبچه اول بود بقایای بارداری رو دادیم بنظرشما چراسقط شدقلبش هم میزده. پاتولوژی جوابش هفته دیگه میاد من 3ماه دیگه میتونم باردارشم 33 سالمه

    • مرکز مامایی رویان

      سلام خانم مرسانا
      بهتراست همسرتان آزمايش اسپرموگرام انجام دهند.سقط ميتواند علل مختلفي داشته باشد. تحت نظر پزشك باشيد و درصورت صلاحديد پزشك اقدام به بارداري كنيد.مصرف اسيد فوليك مهم است.

  61. سلام من۲۸ سالمه ازمایش دادم دکترگفت تخمدانت ضعیفه شوهرم سالمه قرص دادلتروزول ازسه روزپریودشروع کردم به خوردم بعدامپول دادازچندروزبدامپولم زدم شش تابودن بعدرفتم سونوداخلی گفت داروهاخوب جواب داده امپول hcgدادگفت صبح ساعت هشت بزن ازشبش هم نزدیکی کن حامله میشم ایاتخمک ازاد میشه درچه صورتی ازاد نمیشه بعدحامله نشدم بایدچه کارکنم

  62. سلام خدمت شما من حدود یکساله جلوگیری ندارم اما تا به حال باردار نشدم به طور جدی دکتر نرفتم اما طبق جواب سونوم مشکلی نداشتم ولی اختلال هورمونی دارم و فامیلی پرمو هستم.استرس زیاد دارم.لطفا راهنمایی کنید

    • مرکز مامایی رویان

      سلام زينب خانم
      باتوجه به اينكه باگذشت يكسال اقدام به بارداري كرده ايد و باردار نشده ايد حتما جهت ارزيابي بيشتر به متخصص زنان مراجعه كنيد. در وهله اول بهتراست همسر شما آزمايش اسپرموگرام انجام دهند و به اورولوژيست جهت بررسي بيشتر و تفسير آزمايش مراجعه كنند

  63. سلام. قصد دارم چند ماه دیگه برای بار اول بار دار شم و 31 سالمه.پریودم گاهی 3-5 روز تاخیر داره. مدتی است که از عرق رازیانه استفاده میکنم و با خوردن اون پریودم خیلی منظم شده. میخواستم سوال کنم خوردن اون برام با در نظر گرفتن این که قصد باردار شدن دارم ضرر نداره؟ در دوران بارداری چطور؟ ممنون میشم جواب بدید قبلا هم پرسیدم جوابی دریافت نکردم

  64. سلام من 40 سالمه ، همسرم 5 ساله وازکتومی کرده ،پریودم عقب افتاده، دکتر آزمایش بارداری نوشته،می خواستم بدونم آیا موردی وجود داشته که با وجود وازکتومی به صورت طبیعی باردار شده باشند؟

  65. سلام خسته نباشید۲۳سالمه ۸ماه ازدواج کردم ۶ماه پیش بارداری پوچ داشتم دوهفته پیش دوباراقدام به بارداری کردم پشت سرهم اما سرتاریخ پریودشدم
    مشکل کجاست چراباردارنشدم خیییلی ناراحتم کرده این موضوع
    ترخداراهنماییم کنید

  66. سلام خسته نباشید من بعد ازدواجم دردای دوران قاعدگی سختی داستم ک طوری باید سرم و آمپول ایتفاده میکردم ب دکتر رفتم گفت پولیپ رحم دارم بخاطر همینه و قرص داپ باستون رو بهم تجویز کردن میخاسم ببینم پولیپ رحم چیه برای بچه دار شدن مشکل داره و ابنکه نگران کننده هست و ابن قرص برای چی هست؟
    ممنونم ازتون

  67. سلام خسته نباشید من بعد ازدواجم دردای دوران قاعدگی سختی داستم ک طوری باید سرم و آمپول ایتفاده میکردم ب دکتر رفتم گفت پولیپ رحم دارم بخاطر همینه و قرص داپ باستون رو بهم تجویز کردن میخاسم ببینم پولیپ رحم چیه برای بچه دار شدن مشکل داره و ابنکه نگران کننده هست و ابن قرص برای چی هست؟ و اینکه تنبلی تخمدان هم دارم
    ممنونم ازتون

  68. فرشته خانوم

    سلام من میخوام زود بار دار بشم اما نمیشه الان نه ماهه دارم سعی میکنم تا بار دار بشم اما نمیشه.دکتر که رفتم گفت که تنبلی تخمدان داری من روزی یک ساعت پیاده روی میکنم اما نمیدونم چرا باردار نمیشم.الانم روز هفتم پریودمه کی نزدیکی داشته باشم بار دار میشم معمولا سیکل قایدگی من 28 روزه است.

    • مرکز مامایی رویان

      سلام فرشته خانم
      داشتن مقاربت در حوالي تخمك گذاري(اواسط سيكل)مناسب است. البته بهتراست همسر شما ابتدا از نظر آناليز مايع مني بررسي شوند و توسط اورولوژيست مورد معاينه قرار گيرند.خودتان هم بايد تحت نظر پزشك باشيد

  69. سلام.ببخشید کسی که مشکلی برای بارداری نداشته باشه اما دلش بخواد دوقلو (دختر و پسر)داشته باشه این کار رو براش انجام میدیدن؟

  70. سلام من و همسرم دختردایی -پسر عمه هستیم .دو تا از برادران شوهرم مشکل اسکیزوفرنی دارن (فرزندانشون هیچ مشکلی ندارند.). احتمال این که ژن این بیماری به فرزند من انتقال پیدا کنه هست ؟با توجه به مراجعه به متخصصان ژنتیک ، نظرشو بر این بوده که مشکلات عصبی قابل پیش بینی در دوران بارداری نیستند من چکار می تونم انجام بدم .

    • مرکز مامایی رویان مهر سلامت

      سلام خانم روشني
      بهتراست با روانپزشك هم مشورت كنيد.

  71. سلام خسته نباشید من 5ماه پیش حاملگی پوچ داشتم حالامیخوام باردارشم ایامشکلی نداره؟حاملگی پوج ازچیه؟ایابمن یاشوهرم ربطی داره منظور1کمبودی توبدن ماهس ک اونجوشده؟زودنیس برای حاملگی دوبارم؟ممنون میشم زودجوابموبدید

    • مرکز مامایی رویان مهر سلامت

      سلام خانم فاطي
      بهتراست قبل از اقدام به بارداري همسرشما آزمايش مايع مني انجام دهند اگر مشكلي نبود اقدام كنيد.البته بايد تحت نظرماما يا پزشك باشيد.مصرف اسيد فوليك ضروري است

  72. سلام ایابخاطرخوردن مشروب میتونه باشه؟

  73. سلام ماه قبل اقدام به بارداری کردم سه بار یک شب در میان بعد از میون موقع پریود دو روز زودتر پریود شدم وخونریزیم خیلی کمتر از دفعات قبل بود دوباره روز تخمک گداری 2 بار یک شب در میون نزدیکی کردم شب بعدش لکه بینی پیدا کردم و فرداش خونریزی و الان که روز دوم هست همچنان خونریزی دارم و زیاد نیس ولی هست سونو هم انجام دادم گفتن مسکوک به بارداری ام ولی بتا 2.0 بود. الان نمیدونم چیکار کنم خونریزی الانم تا کی طول میکسه؟ و ایا دوباره هفته بعد پریود میشم؟ و اصلا کی نزدیکی کنم دوباره. ممنون میشم رود جوابمو بدبن هیچ کس جوابمو درست نمیده

  74. سلام پس چراجوابپونمیدید

    • مرکز مامایی رویان مهر سلامت

      جواب سوال شما داده شد.سلام بله 7تا9روز بعداز لقاح ميتوان آزمايش خون بارداري انجام داد

  75. سلام،ن میگم بخاطرخوردن مشروب میشه ک 1وق منجربه حاملگی پوچ شه؟

  76. نظر شما در انتظار بررسی مدیر است.
    سلام دوستان خسته نباشید
    من خانمی هستم 37 ساله و متاهل به علت مشکلاتی که داشتیم همسرم نمی خواست بچه دار شویم حالا من راضیش کردم ولی مشکلی دارم اینکه من دو ماه هست حجم خوریزی پریودم کم شده و تعداد روزهاش هم کم شده یعنی روز سوم تموم میشه و در ضمن درد در ناحیه زیر شکم دارم که ماه قبل تقریبا از نیمه دوم پریود ماهانم شروع شد خیلی نگرانم کرده دکتر رفتم گفت عفونت داری ولی تا اونجایی که من میدونم عفونت باعث زیاد شدن خونریزی میشه نه کم شدن
    البته من قبلا خونریزیم 7 روز بود که 5 ماه پیش 18 روزه پریود شدم رفتم دکتر قرص پورژستون داد که سه ماه از روز 15 پریود به مدت 10 روز مصرف کردم که بعد اون حجم خونریزیم کمی کم شده بود که این ماه 3 روزه تموم شد البته پریودهام منظم هست
    این ماه میخواستیم اقدام کنیم
    لطفا کمکم کنید خیلی نگران هستم

    • مرکز مامایی رویان مهر سلامت

      با سلام خانم اذر
      به سوال شما جواب داده شد باید برای درمان عفونت اقدام نمایید.عفونن میتواند باعث هر نوع تغییری در روند پریود شود.

  77. سلام خسته نباشید خدمت همه دوستان
    یک سوال از خدممتون داشتم در تخمدان چپ من فولیکولی مشاهده نشده ولی در تخمدان راست یک فولیکول به قطر ۱۳ میلی متر مشاهده شده است ایا من در بارداری مشکل دارم در واقع دیر باردار میشم یا نه ممنون میشم راهنماییم کنید

  78. با سلام
    سه روز از زمان پریودم گذشته و هنوز پریود نشدم
    از دو هفته قبل علائمی شبیه بارداری مثل درد سینه، بی میلی به غذا، ضعف، دل درد خفیف و گاز معده دارم
    دیروز بیبی چک انجام دادم منفی بود
    احتمال داره باردار باشم؟
    کمر درد هم داشتم ک الان دردش بیشتر شده
    ممنونم

    • مرکز مامایی رویان مهر سلامت

      درصورت تاخير تا يك هفته جهت انجام تست بتاي بارداري اقدام كنيد

  79. باسلام خسته نباشیدمن برای بارداری اقدام کردم الان 5رورمونده ب پریودم زیرشکمم دردمیکنه کمردرددارم احساس خستگی میکنم ایناعلایم چیه؟میتونه علایم حاملگی باشه،امکان این هس ک قبل ازپریودبابی بی چک بفهمم باردارم یانه؟

  80. سلام خسته نباشید من دو ماه هست حجم خونریزیم خیلی کم شده ماه قبل رفتم دکت سونو گرافی کرد و همه چیز نرمال روز 14 سیکل ضخامت آندومتر 8.5 و تخمدان راست به ابعاد 38*16 حاوی دو فولیکول غالب به اقطار 17 و 15 هست
    و تخمدان چپ 30*16 و فاقد فولیکول غالب
    اینکه من 37 سالم هست و میخواهم باردار شوم و بچه ندارم و دور هام 29 یا 30 یا 31 هست
    دکتر گفت روز 17 یا 18 تخمکگذاری خواهی داشت و میتوانی اقدام کنی که روز 17 و 18 و 19 سمت راستم درد داشت و فقط روز 17 اقدام داشتم که روز 31 دورم پریود شدم باز هم با حجم کم
    خیلی نگرام آیا مشکلی هست؟ چرا باید حجم پریدم کم شود؟
    خواهش می کنم جواب بدید

    • مرکز مامایی رویان مهر سلامت

      با سلام خانم اذز
      بهتر است برای اطمینان بیشتر از عدم وجود مشکا ازمایش کامل هورمونی هم بدهید.

  81. سلام خسته نباسيد من خانمي ٢٣ ساله هستم تا الان طبيعيً جلوگيري ميكردم واين ماه تصميم به بارداري گرفتيم و ٣ روز قبل از پريود لكه خون همراه با ترشح ديدم كه تا حالا پيش نيومده بود آيا علايم بارداريه؟؟

    • مرکز مامایی رویان مهر سلامت

      با سلام خانم فاطمه
      برای اطمینان از بارداری بهتر است دو هفنه بعد از لقاح یا ده روز بعد از عقب افتادن پریودتان ازمایش بدهید.

  82. سلام خسته نباشید
    من پریودیام خیلی نامنظم بود امرو روز دوم پریودیمه دیروز یه دلدرد کمردرد خیلی بدی گرفتم در حدی ک نمیتونستم کمرم صاف کنم ….. بعد دو لخته خون خیلی بزرگ ازمن خارج شد …امروز دکتر زنان رفتم سونوگرافیم رفتم … گفت تخمدان سمت چپ بزرگتر از حالت نرمال رحمتم عقبه باید خانم زودتر حامله بشین …. من تازه عقد کردم حداقل تایسال دیگ خونه خودم نمیرم …. قرص داپباستون واسم نوشته … چاقم هستم گفته شدیدا باید لاغر بشی …. می خواستم بپرسم دلیل بزرگی تخمدارن و عقب رفتن رحمم چیه اگ من زود حامله نشم یعنی دیگ امید بچه دار شدنم نیس؟؟

    • مرکز مامایی رویان مهر سلامت

      با سلام خانم محمدی
      بزرگی تخمدانها میتواند هم در اثر کیست اشد که معمولاذاگر باشد در سونو ذکر میکنند در صورت تاخیر در بارداری شاید نیاز به بررسی یا در مان بیشتر باشد

  83. با سلام. بنده ذخيره تخمدانم كم است و پریودم یک سال است که قرص است. این ماه روز اول شهریور تست بارداری دادم به دلیل اینکه یک ماه بودپریود نشده بودم. و منفی بود. دکتر برای حاملگی و پریود شدنم قرص اکویین ۰۶۲۵ بیست عدد و دوفاستون ده عدد از روز ده مصرف قرص اکویین به من داده. من الان مدام حالت تهوع و افت فشارخون دارم. آیا میتوانم باردار باشم؟ اگر باردار باشم مصرف قرص اکویین منجر به سقط نشود؟

    • مرکز مامایی رویان مهر سلامت

      با سلام خانم زهرا
      برای اظمینان از بارداری حتما باید ازمایش خون بدهبد تا مطمین شویم باردار هستید و از عوارض مصرف قرص نیست.

  84. با سلام ووقت بخیر من می خواست م برای بارداری دومم اقدام کنم . در خانواده همسرم ازدواج فامیلی بسیار زیاده . من خودم با ایشون فامیل نیستیم. برای فرزند اولم مشکلی پیدا نشد اما در این چند سال که خواهر زاده ها و برادر زاده های همسرم (البته دو تا از برادر زاده هاش به علت ازدواج فامیلی مشکل مادر زادی دارند. ) بچه دار شدند به اشکال مختلف مشکل داشتند. میترسم نکنه فرزند ما هم دچار مشکل بشه؟

  85. سلام من دوماه و هفت روزه ازدواج کردم 31سن دارم تاقبل ازدواج مشکل پریودی نداشتم یه هفته قبل عروسی 5دونه قرص ال دی خوردم ک پریود نشم بعد روز عروسی دیگه نخوردم یه هفته بعدش پریودشدم تو ماه دو بار پریودشدم رفتم دکتر سونو از تخمدان و رحم دادم نرمال بود کیستم نداشتم دکتر گفت یه بسته ال دی بخور تا منظم بشی بعد از مصرف قرص پریود شدم و بعد یه هفته نزدیکی داشتم برای حاملگی ولی روز 13ام دوباره پریود شدم پیش متخصص رفتم ازمایش هورمونی نوشت خیلی ناراحتم میشه راهنمایم کنید

    • مرکز مامایی رویان مهر سلامت

      با سلام خانم ازاده
      برای بارداری باید به بدنتون فرصت بدید ممکنه در معمولی ترین حالت دو یا سه ماه طول بکشه…استرس رو از خودتون دور کنید.منتظر جواب ازمایشتون باشید در صورت نرمال بودن مجددا اقدام کنید.

  86. با اهدای سلام و عرض ادب
    آیا کسانی که دچار انواع اختلالات ادراری و مشکلات مثانه هستند در اصل بارداری با مشکلی مواجه میشوند؟
    چ اقداماتی قبل از بارداری لازم است؟
    ممنونم

    • مرکز مامایی رویان مهر سلامت

      با سلام خانم فاطمه
      بستگی به نوع مشکل و شدت ان دارد برای بیماریهای خاص بهتر است قبل از اقدام به ارداری تحت نظر پزشک باشید.

  87. سلام
    غربالگری دوم در چه صورتی انجام میشه چون من غربالگری اولم تو 12هفتگی سالم بود و دکتر غربالگری دوم برام ننوشت. البته گفتند که غربالگری دوم شامل آزمایش قند و مثل اولی نیست که سونوگرافی و از تعیین کروموزوم داشته باشه

    • مرکز مامایی رویان مهر سلامت

      با سلام خانم سهیلا
      غربالگری دوم در دستور کار بسیاری ازپزشکان قرار دارد.

  88. سلام
    من دوساله که ازدواج کردم و تقریبا یکسال و نیم ه که برای بارداری اقدام کردم چندین دوره لتروزول مصرف کردم.یکسری آمپول های هورمونی هم طی این دوره ها مصرف کردم .الان هم در حال مصرف قرص داپ باستون هستم. در آخرین دوره این سوزن ها را سه روز پشت سرهم و روزی دو تا روی بازو مصرف کردم ولی نمی دانم هر بار که این دارو ها را مصرف می کنم موقع مراجعه به پزشک می گن شما کیست دارین یک دوره ال دی می خورم دوباره که کیست ها از بین میرن و تخمک خوب دارم ولی باردار نمیشم. نمی خوام خرافی حرف بزنم ولی چندین نفر بهم گفتن که چله داری …آیا در دنیای امروز آیا میشه به چنین چیزهایی اعتقاد داشت؟ هر چند که من برای محکم کاری تاکنون سه بار چله بری کردم ولی خب در این ایام باز هم باردار نشدم…در حال حاضرم هم تحت نظر پزشکم و می خوام برای آی یو آی اقدام کنم.
    تورو خدا دلمو یک دله کنید این سوال و بارها خواستم از پزشکم بپرسم ولی ترس از واکنش آنها منصرفم کرده…

    • مرکز مامایی رویان مهر سلامت

      با سلام خانم لیدا
      بهتر است به مسایل غیر علمی توجهی نداشته یاشید و طبق نظر پزشکتان به درمان یا اقدام برای بارداری عمل نمایید.

  89. سلام
    من می خواهم برای بارداری اقدام کنم ولی دکترم کرم واژینال مترونیدازول 0/75 برام تجویز کرده مم خوام بدونم این کرم مشکلی ایجاد نمیکنه ؟ چون بهم گفته رابطه ام آزاد بزارم!
    ممنونم از پاسخ
    لطفا سریع جواب بدید خیلی استرس دارم

  90. سلام خسته نباشید.چن ماه قبل کیستت داشتم76 بود با قرص تحت نظر دکتر برطرف شد اونموقع فولیکولم یکی25 و19 بود (موقعی که کیست داشتم)بعد از دوماه سونو دادم 14 شده بود خاستم بدونم به خاطر قرص بوده یا دلیل دیگه داره .این ماه اقدام بارداری کردم ولی نشدم .شوهرم ازمایش داده خوب بوده .یعنی تخمدانم ضعیفه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • مرکز مامایی رویان مهر سلامت

      با سلام خانم الهه
      برای بارداری گاهی در عین سلاکت کامل زوجین تا شش ماه هم میتوان تلاش کرد تا به نتیجه دلخواه رسید.

  91. Volume 4 color milky viscosity normal ligefaction time min 40 ph 7.8 mucus none class a 20.9 count mill 148.175 class d 21.4 class c 16.3 class b 41.4 class a+b+c 78.6 class a+b 62.3 wbc 0.1 rbc 0.1 epithelial cells 0.1 normal morphology 75 pathology 25 head pathology 12 midpiece pathology 3 tail pathology 10

    • مرکز مامایی رویان مهر سلامت

      با سلام اقای عارف
      در ازمایش شما مشکلی وجود ندارد ولی برای تعیین جنسین یک ماه قبل از اقدام برای بچه دار شدن میتوانید مراجعه نمایید تا با توجه به روشهایی که داریم اینکتر برای شما انجام شود.

  92. سلام ..من دوساله که ازدواج کردم .قبلا به صورت مقطعی پیش دکتر رفته بودم و قرص لترازول و این ها مصرف کردم ولی چون بچه دار نشدم بیخیالش شدم. اما دوباره شروع کردم. الان تقریبا سه ماهه که تحت نظر دکتر هستم. یک دوره لترازول و آمپول مصرف کردم بعد تو سونوگرافی مشخص شد که کیست دارم بعد یک دوره ال دی و داپ باستون مصرف کردم. تو سونوگرافی بعدی کیست ها از بین رفته بودند ولی باز تخمکی وجود نداشت.الان در این مرحله 12تا آمپول سینال اف و 12آمپول منوتروپین مصرف کردم.که توسونوگرافی گفته شد که فولیکول های خیلی ریز دارم…نمی دونم این خوبه یا بد…. ولی باز دوباره این نسخه تمدید شد
    به نظر شما تا چه مدت زمان این داروها را باید مصرف کرد که نتیجه گرفت؟ از عوارض مصرف این آمپول ها ترس دارم…همین الان هم شب ها گاهی از زور درد در ناحیه کلیه و شکم از خواب بیدار میشم و درد زیادی را تحمل می کنم

    • مرکز مامایی رویان مهر سلامت

      با سلام خانم هلما
      اگر در سونوگرافی شما تشخیص تخمدان پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان داده شده باشد باید داروها را تا تکمیل درمان ادامه دهیدکه متاسفانه نمیتوان مدت زمان مشخصی را برای ان عنوان کرد.

  93. با سلام
    یه سوالی از حضورتان داشتم و آن اینکه بعد از مصرف قرص ال دی به مدت یکماه ،چه مدت طول میکشه که دوباره تخمدان ها فعالیت تخمک گذاریشون و شروع کنند؟ آخه قبل از مصرف ال دی ها تخمدان بدون هیچ مشکلی تخمک های خوبی آزاد می کرد
    در حال حاضر بعد از قطع مصرف ال دی، در طی یک ماه 36 آمپول hmg و cinal f مصرف کردم و تنها 15 فولیکول داشتم

  94. سلام، خسته نباشید، من 25 سالمه، پریودم همیشه منظم بود اما بعد از عروسی 4 ماه پریود نشدم ولی بعد اون 4 ماه پریودم دوباره منظم شد(بدون مصرف دارو). الان 5 ماهه اقدام به بارداری کردم ولی نتیجه نگرفتم، آیا تنبلی تخمدان دارم؟نیازه برم دنبال درمان یا هنوز امید به بارداری طبیعی هست؟

    • مرکز مامایی رویان مهر سلامت

      با سلام خانم حنا
      برای تشخیص اینکه تنبلی تخمدان دارید یا نه باید سونو و ازمایش بدهید ولی در کل تا شش ماه الی یکسال اننتظار طبیعی میتواند باشد در وهله اول استرس را از خود دور کنید.

  95. سلام وقتتون بخیر من تحت درمان آکنه هورمونی با رواکوتان و اسپیرونولاکتون هستم میخواستم بپرسم چند وقت بعد از قطع مصرف دارو میتوان اقدام به بارداری کرد؟ایا آزمایشی وجود داره که مطمئن بشم اثر دارو از بین رفته و با خیال راحت اقدام کنم؟۲۹ساله هستم

  96. سلام..کلاس های قبل از بارداری در مرکز شما کی برگزار می شود؟

  97. باسلام. من 32سالمه و قبل رابطه جنسی الکل بمدت چندشب مصرف کردم ولی باردارنشدم درست در روز 16بعدپریودی‌. میخواستم ببینم الکل در باردارشدن تأثیرداره یانه؟خیلی نگرانم لطفأ جواب بدید.ممنون.

  98. سلام
    ببخشید من همیشه قبل از پریودم حدود یک هفته دردهای شدید دارم و گاهی پریودم به تأخیر می افته. بعد تموم شدن پریودم هم در حالت عادی و روزهای عادی هم که پریود نیستم باز دردای پریودی دارم و یکم تهوع و کمر درد! احساس می کنم کمرم شل میشه! بعد از رابطه هم همین مشکلات رو دارم! میخوام واسه بارداری اقدام کنم ولی نمیدونم الان این مشکلات چی هستن که بخوام برای رفعش اقدام کنم؟!

    • مرکز مامایی رویان مهر سلامت

      سلام شما بهتره قبل از بارداری بررسی کامل بشین وبا این شرح حال سونوگرافی رحم وتخمدان انجام بدین

  99. سلام.وبسایتتون خیلی خوب و مفیده.به کارتون ادامه بدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button