مشاوره های لازم قبل از بارداری

مشاوره های قبل از بارداری

آیا قصد باردار شدن دارید؟

آیا از سلامت قبل از باردرای چیزی می دانید؟

در این بخش ما به اهمیت مشاوره و مراقبت قبل از بارداری می پردازیم تا بتوانید دوران بارداری خوبی را پشت سر بگذارید .

مشاوره قبل از باردای

اگر شما نیز قصد باردار شدن دارید . حتما قبل از آن به پزشک مراجعه نمایید . در این معاینه پزشک سوالات و شرح حال را از شما می گیرد . سابقه بیماری های مختلف ، نحوه پریودی و تغییرات هورمونی شما و روش های که برای جلوگیری از بارداری استفاده می کرده اید ، جراحی ها، سابقه عفونت و یا سابقه بستری شدن داشته اید ، تمام این موارد مورد بررسی قرار می گیرد .

داروهایی که قبلا مصرف می کردید و یا هنوز مصرف می کنید ، حتما باید گفته شود زیرا ممکن است بعضی دارو ها قبل از بارداری قطع شود و یا داروهای جدید با دارو های قبلی شما تداخل ایجاد کند . در ضمن واکسینوسیونی که مادر انجام داده نیز موثر است زیرا ایمن بودن مادر نسبت به سرخچه و یا کزار و … مهم است .

معاینه قبل از باردرای

در مرکز مامایی بیماری های مختلف اعم از قند ، تیروئید ، چربی ، دیابت و … مورد بررسی قرار می گیرد که برای آن تست های خون و ادرار انجام می شود . حتما معاینه بدنی باید صورت بگیرد تا در صورت وجود عفونت ، تبخال ، زگیل های تناسلی ، توده های لگنی و … مشخص شود .

در ضمن اگر در دو سال اخیر تست پاپ اسمیر انجام نداده اید حتما ماما برای شما این تست را تجویز می کند .

در ضمن بیمار از نظر وزن باید چک شود تا در صورت وجود اضافه وزن ، قبل از بارداری اقدامات لازم برای کاهش وزن انجام شود تا از عوارض چاقی در بارداری ، مانند دیابت و فشار خون جلوگیری شود و اگر کمبود وزن وجود دارد ، حتما وزن به حد نرمال برسد تا نوزاد با وزن پایین متولد نشود .

داروهای لازم قبل از باردرای

گاهی اوقات ممکن است پزشک برای شما ویتامین هایی تجویز کند . مانند مصرف فولیک اسید که سه ماه قبل از بارداری معمولا اجباری است . فولیک اسید که نوعی ویتامین ب است از تولد نوزاد با نقض های ستون فقرات و ستون عصبی جلوگیری می کند . طبق توصیه مراکز مشاوره مصرف ید نیز قبل از بارداری ، جدی اعلام شده است .

همچنین بر اساس جواب آزمایش ها ، ماما ممکن است برای شما ویتامین D ، آهن و یا دارو های تقویتی دیگری تجویز کند .

یک راه برای برخورداری از روان و جسم سالم، یوگا در دوران بارداری می باشد. مرکز مشاوره و خدمات مامایی رویان مهر با دانش روز دنیا بهترین توصیه های دوران بارداری را در همه زمینه ها از جمله استخر بارداری ارائه می دهند. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به مرکز با شماره 33 81 35 02144 و 50 35 35 02144 تماس بگیرید.

نتیجه گیری

در نتیجه به شما پشنهاد می شود قبل از بارداری حتما به مراکز مامایی مراجعه نمایید و مشاوره های لازم را بگیرید زیرا سلامت مادر ارتباط مستقیم با سلامت و رشد کامل جنین دارد . این مراقبت ها می تواند تاثیر مفیدی در تولد کودکان داشته باشد و شما را از نگرانی های بعد از تولد راحت نماید .

Check Also

نقشه-کلی-لیبر

مراحل لیبر زایمان

نقشه کلی لیبر (مراحل زایمان طبیعی) امروز قصد داریم با مقایسه لیبر و کوهنوردی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button