آموزشهای دوران یائسگی

دوران یائسگی

در دوران یائسگیبیش از 30% از جمعیت خانمها در دوران پس از یائسگی به سر میبرند.واین درصد درحال افزایش است.پس ما باید به این گروه ازافراد جامعه بیش از پیش توجه کنیم،امروزه یائسگی به معنای توقف زندگی نیست بلکه ورود به مرحله تازه ای از زندگی است که درو  آن یک زن باید با نشاط وانرژی وپختگی دو چندان نسبت به قبل از یائسگی زندگی کند.

سن دوران یائسگی به طور طبیعی 55-45 سال است،که این سن با وضعیت های خاصی همراه است.برخی از این وضعیت ها مانند پوکی استخوان  وبیماری قلبی عروقی علاوه بر سن با کمبود هوورمونها نیز ارتباط دارند.

به خاطر داشته باشید که:

یائسگی یک موفقیت است ،باید به آن افتخار کنید ،زیرا شما با یاری خداوند متعال در طول  عمر بر سختی های بسیاری فائق آمده اید تا به این دوره برسید.

خوش بین باشید ومثبت فکر کنید،پر تلاش وبا انگیزه باشید.سفر کنید و جهان پیرامونتان را ببینید واز زندگی لذت ببرید.از هر فرصتی برای یادگیری چیز تازه ای استفاده کنید.هیچ وقت برای یاد گیری دیر نیست.

بهداشت فردی را رعایت کنید.توجه به بهداشت دهان ودندان بسیار مهم است.هفته ای دو الی سه بار استحمام کافی است.ناحیه تناسلی را پس از هر شستشو حتما خشک کنید.

هرگز تمرینات بدنی را فراموش نکنید.وآن را بخشی از برنامه روزانه خود بدانید.سن بالا وضعف قوای جسمانی مانعی برای تمرینات بدنی نیست.پیاده روی ساده ترین تمرین بدنی برای دوره یائسگی است.

به منظور پیشگیری وتشخیص زودرس بیماریها به طور منظم به پزشک مراجعه کنید.برای انجام معاینه سینه

وتست پاپ اسمیر حداقل سالی یکبار به ماما یا پزشک زنان مراجعه نمایید

کلاسهای آموزشی دوران یائسگی

مرکز مشاوره و خدمات مامایی رویان اقدام به برگزاری کلاسهای اموزشی دوران یائسگی نموده است

این دوره  3جلسه می باشد که طی آن روشهای  لازم برای تغییر در روش زندگی برای سالم بودن وپیشگیری از مشکلات یائسگی  آموزش داده می شود.همچنین ورزشهایی را که شما بانوان عزیز در ایندوره میتوانید انجام دهید به روش صحیح آموزش داده می شود.

لطفا” برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

 

Check Also

فشار خون در بارداری

فشار خون در بارداری

فشار خون در بارداری قبل از اینکه به موضوع فشار خون در بارداری بپردازیم بهتر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button