کاهش تهوع در بارداری با تغذیه

کاهش تهوع در بارداری با تغذیه

همه خانم هایی که بارداری را تجربه می کنند، در روزهای نخست بارداری حالت تهوع را حتما تجربه خواهند کرد. برای داشتن بارداری سالم، باید تغذیه ای سالم داشت. دراین مدت بعضی از مواد غذایی موجب ایجاد حس حالت تهوع در برخی از خانم ها می شود.

 

تغذیه مناسب

خانم ها به خوردن تعداد کمی از مواد غذایی حساسیت نشان داده و حالت تهوع می گیرند. پس با داشتن برنامه غذایی مناسب و منظم می توانند دوران بارداری لذت بخشی را داشته باشند.

هنگام حالت تهوع چه چیزی بخورید

هنگامی که دارای حالت تهوع هستید می توانید با مصرف یک سری از مواد غذایی، این حالت را بهبود ببخشید و ناراحتی های مربوط به آن مانند درد معده را از بین برد. قبل از مصرف مواد زیر حتما با پزشک خود در مرکز مامایی رویان مهر سلامت مشورت کنید.

  • زنجبیل بخورید

برای کاهش حالت تهوع خود می توانید در روز بین 1 تا 4 گرم زنجبیل استفاده کنید زیرا کاهش دهنده خوب  حالت تهوع است. در صورتی که باردار هستید حتما با پزشک خود در این خصوص صحبت کنید.

از زنجبیل می توانید در مواد غذایی و میان وعده  استفاده کنید.

  • رژیم غذایی بارات

این رژیم غذایی به منظور کاهش حالت تهوع و یا اسهال بسیار خوب است و می تواند به خانم های باردار کمک کننده باشد. در این رژیم مواد غذایی شامل موز، برنج، سیب و یا نان تست استفاده می شود. این رژیم را فقط به مدت 24 الی 48 ساعت ادامه دهید و بعد از گذشت این زمان، به رژیم غذایی روتین قبلی خود ادامه دهید. زیرا بدن شما نیاز به همه نوع مواد غذایی و مغذی است.

  • نعناع مصرف کنید

مصرف نعناع به افرادی که دارای حالت تهوع هستند توصیه می شود. ولی خانم های باردار در صورتی که نعنا مصرف می کنند، به پزشک متخصص خود اطلاع دهند. بهترین نوع مصرف نعناع به صورت چای می باشد.

  • مایعات زیاد بنوشید

به دلیل تهوع و استفراغ در خانم های باردار، و از دست دادن آب بدن باید در روز حدود 8 تا 10 لیوان آب مصرف کنید. زیرا به دلیل کاهش مایعات بدن ممکن مشکلاتی برای خود و جنین تان ایجاد شود. همچنین می توان از آب میوه های طبیعی نیز در طول روز استفاده کرد.

  • لیمو بخورید

لیمو از جمله سبزیجاتی است که در جلوگیری از حالت تهوع به میزان بسیار زیادی کمک کننده می باشد. همچنین می توان غذاهای ترش و لیمو ترش را استفاده کرد.

  • غذای سرد بخورید

ممکن است بدن شما به بوی غذا در حالت گرم حساس باشد. این حساسیت از سیستم عصبی مرکزی نشأت می گیرد. می توانید غذاهای خنک و سرد مانند سالاد، ساندویچ های سرد سالم، بستنی و مانند این را مصرف کنید تا حالت تهوع تان کاهش یابد.

  • غذای ساده بخورید

مواد غذایی دارای چربی زیاد حالت تهوع را افزایش می دهد. می توان با حذف این مورد از غذا بارداری راحتی را تجربه کرد. از جمله این غذاها می توان  سیب زمینی له شده ، رشته فرنگی و برنج سفید را نام برد. خوردن این مواد غذایی هضمی آسان و آرم دارد.

از مواد غذایی راحت استفاده کنید

مواد غذایی با بوی قوی که حاوی مقدار زیادی چربی باشد می تواند تهوع
را بدتر کند این به این معنی است که شما باید از غذاهای راحتی مانند سیب زمینی له شده، رشته
فرنگی، برنج سفید استفاده کنید و این به هضم آسان و آرام کردن معده کمک می کند.

 

Check Also

نقشه-کلی-لیبر

مراحل لیبر زایمان

نقشه کلی لیبر (مراحل زایمان طبیعی) امروز قصد داریم با مقایسه لیبر و کوهنوردی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button