بیماری صرع و بارداری

بیماری صرع و بارداری

بیماری صرع از جمله بیماری هایی است که افراد زیادی را به خود درگیر کرده است. ابتلا به این بیماری دلایل متفاوتی دارد.

از جمله مشکلاتی که در خانم های مبتلا به صرع بروز می کند این است که آیا می توانند ازدواج کنند؟ می توانند باردار شده و فرزندی سالم را به دنیا بیاورند؟

درادامه این مقاله به توضیح تمامی این سوالات و ابهامات می پردازیم.

 

بیماری صرع و بارداری

آیا خانم هایی که به صرع مبتلا هستند می توانند ازدواج کنند؟

اگر خانم جوانی که به صرع مبتلاست و از نظر جسمی و عقلانی مشکلی نداشته باشد می تواند به راحتی ازدواج کند. فقط لازم به ذکر است که برای باردار شدن حتما با پزشک خود و متخصصان مرکز مامایی رویان مهر سلامت مشورت نماید.

آیا باید دارو های صرع باید در دوران بارداری مصرف شود؟

تمامی دارو های تجویزی از سمت متخصص باید طبق برنامه مصرف شود. قطع این دارو به طور خودسرامه ممکن است عواقب جبران نشدی را به همراه داشته باشد. برای باردار شدن نیاز است تا با پزشک خود و متخصص زنان مرکز مامایی رویان مهر سلامت مشورت شود. زیرا میزان دارو با توجه به شرایط مادر تغییر می کند.

آیا ممکن است با مصرف دارو نوزاد به صرع مبتلا شود؟

ممکن است نوزاد به دلیل مصرف دارو های ضد صرع، کمی از این دارو ها تاثیر بگیرد. همچنین ممکن است در موارد نادری به برخی از اختلالات مادرزادی دچار شود. با این حال باید این نکته را متذکر شد که قطع دارو ها ممکن است باعث بروز حمله تشنج در مادر شده و این امر سبب می شود تا جنین بیشتر آسیب ببیند. پس بهتر است برای باردار شدن برنامه زیری داشته و با متخصصان مرکز مامایی رویان مهر سلامت مشورت نمایید.

آیا ممکن است نوزاد نیز به صرع مبتلا شود؟

خیر. این مسئله که اگر مادر به صرع مبتلاست، نوزاد نیز به صرع دچار می شود. البته در صورتی که صرع مسئله ای ارثی باشد. ممکن است نوزاد به صرع مبتلا شود.

ابتلای نوزاد به صرع زمانی تشدید می شود که در دوران بارداری دچار حمله و تشنج شوند. که این امر با تحت نظر بودن زیر نظر متخصص و مصرف دارو ها نیز می تواند به میزان بسیار زیادی کاهش یابد.

آیا مصرف دارو در دوران بارداری و شیردهی بر روی نوزاد تاثیر گذار است؟

به دلیل عبور مقدار کمی از دارو های تجویزی ممکن است نوزاد بعد از تولد کمی بی حال و خواب آلود باشد که این امر طبیعی است و بر طرف می شود. فقط مادرانی که از دارو های فنی توئین، فنو باربیتال و پیریمیدون استفاده می كنند، باید این نکته را بدانند که برای جلوگیری از خونریزی در ماه های آخر بارداری با تجویز پزشک ویتامین K دریافت نمایند.

راه های ارتباطی با مرکز مامایی رویان مهر سلامت

خانم زهره  شفیعی:  تلفن مشاوره تهران:84 12 230 909             

شهرستان:0748 907 909

خانم سکینه بهبودی :تلفن مشاوره تهران: 38 12 230 909
شهرستان:0738 907 909

email: inbox@royanmama.com

با تشکر مدیریت سایت مرکز مشاوره و خدمات مامایی رویان مهر سلامت

Check Also

نقشه-کلی-لیبر

مراحل لیبر زایمان

نقشه کلی لیبر (مراحل زایمان طبیعی) امروز قصد داریم با مقایسه لیبر و کوهنوردی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button