تاثیر یوگا در بارداری

تاثیر یوگا در بارداری

تاثیر یوگا در بارداری بسیار می باشد . گاهی ممکن است که زنان باردار قبل از بارداری نیز ورزش یوگا را انجام داده باشند ،دراین صورت انجام حرکات یوگا در دوران بارداری برای آن ها راحت تر می باشد .در کلاس های آمادگی برای گذراندن حاملگی و زایمان آسان راهنمایی های موثری را به افراد می دهند،و روش های درست ایستادن ، نشستن ، دراز کشیدن ، بلند شدن ، راه رفتن ، بلند کردن اشیاء و استفاه از اوقات بیکاری جهت ورزیده کردن عضلات کف لگن و تمام عضلات بدن و آمادگی برای انجام زایمان آسان آموزش داده می شود .

تاثیر-یوگا-در-بارداری

همانطور که می دانید دوران حاملگی به سه دسته تقسیم می شود:

سه ماهه اول ، سه ماهه دوم و سه ماهه سوم . در هر مرحله تغییراتی خاص در مادر و جنین به وقوع می پیوند که با توجه به وضعیت مادر و جنین و مشکلات حاد تکنیک ها و ورزش ها تغییر می کنند.

سه ماه اول:

در سه ماه اول بارداری به دلیل آنکه جنین کوچک است تمام روش های یوگا و ورزش ها قابل اجرا می باشد ،جز در مواردی که مادر دچار خونریزی یا مشکلات دیگر مانند فشارخون بالا ، ناراحتی های ریوی و… می باشد که در این صورت آساناها بایدکاملا با احتیاط وتغییر یافته انجام گردد.

سه ماه دوم:

انجام ریلکسیشن و آساناهایی که روی شکم ، کمر ، لگن و کلا اسکلت بدن کار می کنند برای بهبود وضعیت مادر ، تقویت عضلات و منعطف کردن مفاصل بسیار مفید و سودمند می باشد . این تمرینها علاوه بر اینکه با تقویت عضلات کمر و شکم و پاها از تغییر وضعیت بدن به مقدار زیاد جلوگیری کرده و وضعیت صحیح و مناسبی به مادر می دهند.

سه ماه سوم:

در سه ماه آخر بارداری به دلیل وزن بالای مادر فشار مستقیم رحم بر ریه  می باشد همین امر سبب کمبود اکسیژن و مشکلات تنفسی در مادر می گردد.

انجام ورزش های یوگادر این ماه به حفظ سلامت مادر بسیار کمک می کند .

 با تشکر مدیریت سایت مرکز مشاوره و خدمات مامایی رویان مهر سلامت

 

Check Also

یوگا در دوران بارداری

یوگا در بارداری از چند ماهگی شروع شود؟

یوگا در بارداری از چند ماهگی شروع شود؟ امروزه زوج های جوان نگرانی های زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button