مشخص کردن زمان زایمان

مشخص کردن زمان زایمان
زایمان در واقع یک فرآیند از مجموعه ای از حالتهاست که پشت سر هم رخ می دهد و نه فقط یک اتفاق فوری و ناگهانی.فرآیندی که در آن تغییرات متعدد بیولوژیکی و فیزیولوژیک در کنار هم باعث به دنیا آمدن کودکتان می شود.

علائم نشان دهنده نزدیک بودن زایمان
دهانه رحم شروع به نازک تر شدن می کند که به آن افاسمان می گویند.و تا10سانتمتر بزرگ می شود که به آن دیلاتاسیون می گویند.
انقباضات شکمی بصورت منظم رخ می دهد به این ترتیب که فاصله زمانی بین انقباضات به تدریج کم و کمتر شده و طول مدت هر انقباض و شدت آن بیشتر می شود.
کمردرد مدام که غالبا همراه با احساس گرفتگی عضلانی است درست مثل علائم قبل از قاعدگی.
ممکن است نمایش خونی داشته باشید.یک ماده موکوسی لزج خونابه ای یا قهوه ای رنگ از بدن شما خارج می شود اگر این پلاگ موکوسی یا مخاطی که دهانه رحم را مثل در بطری می پوشاند از رحم خارج شود نشانه این است که زایمان بسیار نزدیک است یا فقط چند روز تا زایمان فاصله دارید .ولی نشانه ای هم بر طبیعی بودن روند زایمان است که همراه با بروز انقباضات باشد
وقتی سر کوچولو بطرف جایی در لگن که برای زایمان مناسب است حرکت می کند یک کاهش درد خواهید داشت. افزایش ترشحات واژن هم دارید.
هرگاه احساس کردید شاید نشانه های نزدیک شدن زایمان را در خود دیدید با پزشک و مامای خود تماس بگیرید با توجه از سوالاتی که از شما می پرسد شما را کاملا راهنمایی می کند.
در صورت کم شدن تحرک کودک ،خونریزی از واژن،تب،سردرد شدید،تغییر بینایی یا دردشکم با پزشک خود مشورت کنید.
در ابتدای شروع درد چه کنیم؟
با شروع دردهای زایمانی مقدار زیادی مایعات بنوشید.بصورت متناوب بنشینید و راه بروید.دوش آب گرم بگیرید تا دردهای شما آرام شود.
انقباضات کاذب یا واقعی؟
در مواردی درد زایمان کاذب است و قرار نیست شما را بطرف زایمان هل دهد. یعنی این انقباضات باعث بزرگ شدن دهانه رحم نمی شود. انقباضات نامنظم است و شدت آنها زیاد نمی شود و دردهای شکم و کمرتان با یک دوش گرم یا ماساژ به سادگی برطرف می شود.

Check Also

چگونه زایمانی آسانتر داشته باشیم؟

چگونه زایمانی آسانتر داشته باشیم؟

راههایی آسان شدن زایمان چگونه است؟ مزایای زایمان طبیعی در مادران باردار چیست؟ چگونه زایمانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button