هفته سوم بارداری

در هفته سوم بارداری اتفاقات زیادی در رحم رخ می دهد.
تغیرات جنینی
نی نی شما یک توده سلول متشکل از صدها سلول است که به طور باورنکردنی در حال تکثیر است.در همین هفته است که اسپرم به تخمدان رسیده لقاح انجام شده و بدن شما شکل تازه ای به خود گرفته است و این مجموعه ای از سلولهای دیگر نیز در خود دارد که بزودی به بدن جدیدی تبدیل خواهد شد.
معمولا در همین هفته است که می توانید خود را به عنوان مادر آینده معرفی کنید وقتی که توده سلولی در رحم شما جای گرفت جفت شروع به تولید هورمونهایی می کند که از ریزش پوشش داخلی رحم جلوگیری می کند .یکی از این هورمونهای تولید شده( اچ سی جی) است که باعث می شود تست حاملگی + باشد.
در اطراف توده سلولی مایع آمینوتیک جمع آوری می شود و بعدها کیسه آمینوتیک را تشکیل خواهد داد.این مایع طی هفته ها و ماه های آینده با فرزند شما همراه خواهد بود. درست در همین موقع بلاستولیستهای کوچک شما بوسیله تونلهای میکروسکوپی یک سیستم گردش خون ابتداییساخته و به رگهای دیواره رحم متصل می شود و از راه همین سیستم اولیه اکسیژن و غذا را به نوزاد می رساند و مواد زائد را دفع می کند.جفت هنوز به اندازه کافی رشد نکرده است تا این وظیفه را به عهده بگیرد و این روش تا پایان هفته بعد ادامه دارد.
تغییرات مادر
دراین هفته اسپرم غشاء بیرونی تخمک را شکافته و تخم درون آن را ویران کرده است چند روز پس از لقاح تخم بارور شده به دیواره رحم چسبیده و شروع به رشد می کند و یک کودک در حال ساخته شدن است.شاید هنوز ندانید بار دارید.ولی تا پایان این هفته ممکن است شما کمی لکه ببینید که مربوط به لانه گزینی است ممکن است به علت نفوذ تخم در پوشش غنی از خون رحم ایجاد شود که معمولا 6 روز پس از لقاح آغاز می شود.البته لکه ها بسیار کمند و همه خانم ها تجربه نمی کنند.

Check Also

یوگا در دوران بارداری

یوگا در بارداری از چند ماهگی شروع شود؟

یوگا در بارداری از چند ماهگی شروع شود؟ امروزه زوج های جوان نگرانی های زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button