هفته هفتم بارداری

هفته هفتم بارداری
دست ها وپاهای کوچلو رشد کردنده اند چند بیشتربه پارو هستند. ازنظر پزشکی هنوز جنین است و یک دم کوچک دارد که در هفته های بعد دیگری اثری ازآن نخواهد بود واین دم تنها چیزی در بدن کوچلوی شماست که کوچکترمیشود. جنین شما حدود دو برابر هفته قبل شده است و درحدود یک زغال اخته کوچک است.پلاک ها تشکیل شده اند کمی رنگی هستند مثل نوک بینی و رگهای کوچک زیرپوست نازک پیدا هستند. دونیمکره مغزرشد می کنندو کبد سلولهای قرمزخون راتولید میکندو این وظیفه را برعهده بگیرند.نی نی شماحتی آپاندیس و لوالمعده هم داردکه با باتولید هورن،انسولین به هضم غذاکمک می کندبارشد روده یک حلقه درامتداد بندناف تشکیل می شودکه ازعروق خونی متمایزمی شوند.
تغییرات مادر
اندازه رحم شمادو برابرشده است واحتمالا به علت تهوع صبحگاهی غذا خوردن سختترمی شود.البته همه یکجوراین حالت راتجربه نمی کنند.بیشترازقبل نیازبه تخلیه مثانه داریدزیرا حجیم خون شمازیادشده وکلیه هامایع بیشتر را تولیدمی کنند. حدود10% خون بیشتری نسبت به قبل ازبارداری داریدوتا پایان بارداری 45%-40خون بیشتری در رگهای خود داریدتابتوانیدنیازکودکتان را تامین کنید.والبته افزایش وزن وحجم رحم وفشاری که روی مثانه ایجاد میکندنیز احساس تخلیه ادرار بیشتر میکند.حدود نیمی از زنان در سه ماهه اول تهوع دارند پس از 14هفته بهتر می شوندوخیلی دیگر1ماه دیگر هم ممکن است این حالت راداشته باشند.
پیشنهادات واقدامات
حداکثردراین هفته می توانیداز طریق سونوگرافی شکم قلب جنین را تشخیص دهید که سالم بسیارمهم و اساسی می باشد.معمولا سونوی قلب جنین را بین 8-6هفته هم می دهند.

2 comments

  1. با سلام من هفته هفتم بارداری هستم و خیلی تپش قلب دارم اصلا میلی به غذا ندارم و هر وقت چیزی میخورم حالت تهوع پیدا میکنم باید چه کار کنم .با تشکر

    • مرکز مامایی رویان مهر سلامت

      با سلام
      برای تپش قلب اگر خیلی اذیتتون کرد میتونین با مشاور قلب و ریه مشورت نمایید برای تهوع شدیدی که دارید قبل از برخاستن از رختخواب یک عدد بیسکوییت خشک یا نان سوخاری میل کنید از مصرف غذاهای چرب و چر ادویه خود داری کنید.و میتوانید با مشورت پزشکتان از دارو نیز برای کاهش تهوع استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button