در چه مواقعی آزمایش پاپ اسمیر توسط پزشک توصیه می شود؟

در چه مواقعی آزمایش پاپ اسمیر توسط پزشک توصیه می شود؟

 

 

آزمایش پاپ اسمیر آزمایشی است که به صورت رایگان در خانه های بهداشت برای بانوان در رنج سنی بین 25 تا 60 سال صورت می گیرد.آزمایشی است که برای  تشخیص بیماری سرطان دهانه رحم سه سال پس از شروع مقاربت جنسی انجام داده میشود.

روش های فراوانی برای تشخیص سرطان وجود دارد اما این تست به این دلیل منحصر به فرد است که اگر درست انجام شود می تواند به سادگی ازپیشرفت این بیماری در بدن افراد جلوگیری کند.همچنین روشی آسان،ارزان و ساده می باشد.

انجمن کالج و سرطان آمریکایی انجام این تست را برای خانم های بین 21 تا 30 سال را به صورت هر سه سال یک بار توصیه می کند و بعد از 30 سالگی انجام تست HPV را نیز همراه این تست توصیه می کند.

اگر هر دو آزمایش نتیجه ی منفی داشتند تکرار پاپ اسمیر باید هر سه سال یک بار باشد .اگر تست پاپ اسمیر منفی و تست HPV مثبت شود،تست باید شش ماه یا سالیانه انجام شود.

نکته مهم این است که این تست باید زمانی انجام شود که فرد در دوره ی ماهانه ی پریود خود نباشد.همچنین از  24 ساعت قبل آن مقاربت جنسی نداشته باشد.استفاده از داروهای واژینال و کرم و ژل نیز از دو روز قبل از انجام تست غیر مجازمی باشد.

افرادی که از روش های شستشو داخلی (دوش واژینال) برای شستشو استفاده می کنند لازم است که از 48 ساعت پیش از انجام تست پاپ اسمیر انجام این شستشو را متوقف کنند.

از آنجا که تست پاپ اسمیراز طریق خون انجام نمی شود پس برخلاف تصور برخی افراد که فکر می کنند باید ناشتا باشند  نیازی به ناشتا بودن در انجام این تست نخواهد بود.

همچنین هیچ ممنوعیتی در انجام این تست در زمان بارداری وجود ندارد و اگر پزشک انجام این تست را لازم بداند باید این تست توسط بیمار انجام شود.

چگونگی انجام تست

روش انجام این آزمایش به این طریق است که پزشک متخصص نمونه ای را در حین معاینه فرد، به آرامی برداشته و آن را بر روی یک لام شیشه ای قرار می دهد و با یک ثابت کننده (فیکساتور-Fixator) روی لام ثابت قرار می دهد.سپس نمونه را به آزمایشگاه می فرستد تا ضمن رنگ آمیزی های خاص تحت بررسی و تحلیل قرار گیرد.پس از اینکه تحلیل های لازم توسط آزمایشگاه انجام شد نتایجی به دست خواهد آمد که این نتایج به پزشک متخصص زنان گزارش میشود.پزشک با استفاده از این نتایج می تواند برای بررسی و تشخیص سرطان در بیمار استفاده کند.

 

 

 

Check Also

یوگا در دوران بارداری

یوگا در بارداری از چند ماهگی شروع شود؟

یوگا در بارداری از چند ماهگی شروع شود؟ امروزه زوج های جوان نگرانی های زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button