امواج موبایل در دوران بارداری

امواج موبایل در دوران بارداری

عوارض امواج موبایل در دوران بارداری کم نیستند، به همین دلیل ترجیحاٌ مادران باردار باید سعی کنند از امواج گوشی های همراه و اینترنت دوری کنند. اشعه هایی بدون وزن، و بو و نامرئی ولی با اثرات و نقایص جنینی. یکی از مضراتی که می توان نام برد اثری است که می توانند بر مغز جنین داشته باشند و رشد مغز جنین را کاهش دهند.

در کنار اجتناب از اشعه های قوی تر و بالطبع آسیب پذیر به جنین که میتوانند باعث تغییر در سلول های جنینی و مشکلات ساختاری شوند، مثل اشعه ایکس، گاما، آلفا و بتا، اشعه موبایل با آنکه ضعیف تر است ولی بی تاثیر بر عوارض جنینی نیست.

از ابتدای بارداری تا پایان سه ماهه اول، حساس ترین دوره رشد و نمو جنین است. اگر در این مدت جنین تحت تاثیر اشعه مداوم باشد، دچار نقایصی هنگام تولد و مشکلات ذهنی می شود. کاهش رشد و آسیب های مغزی ممکن است در انتظار جنین باشد. در سنین بالاتر مواجه جنین با اشعه عوارض کمتری دارد ولی باز هم باید جانب احتیاط را رعایت کرد.

امواج موبایل در دوران بارداری
امواج موبایل در دوران بارداری

خطرات موبایل برای جنین

جنینی که مدام در معرض اشعه موبایل قرار می گیرد احتمال تغییرات و نقایص ژنتیکی وجود دارد و ممکن است DNA نوزاد را تغییر دهد. DNA اگر دچار تغییر و جهش شود هم احتمال سقط جنین را بالا می برد و در صورت عدم سقط، بروز ناهنجاریهای ژنتیکی را در جنین افزایش می دهد. قرار گیری جنین در معرض اشعه موبایل شانس ابتلای او به سرطان را افزایش می دهد.

همچنین استفاده مداوم ار تلفن همراه در بارداری باعث اختلالات رفتاری کودک میشود و احتمال بیش فعالی و اختلالات روحی و روانی را افزایش می دهد. اشعه موبایل می تواند باعث بی نظمی ریتم قلب جنین قبل از تولد و مشکلات قلبی بعد از تولد شود.

امواج الکترومغناطیسی موبایل برروی بافت حساس و ناکامل جنین اثر می گذارد و باعث کاهش عملکرد مولکولی و سلولی می شوند. و حتی اگر در بدو تولد علامت و نشانه ای بروز نکند با گذر زمان بیماری های مختلفی را از خود نشان میدهد.

اشعه های موبایل از دیواره نازک سلول های مغزی جنین عبور می کنند و باعث اختلالات عصبی، چشم درد، کم اشتهایی و مشکل حافظه در کودکان می شود. احتمال بروز بیماری اوتیسم در کودکانی که در جنینی در معرض اشعه گوشی های همراه قرار گرفته اند بیشتر است.

عوارض امواج موبایل در دوران بارداری کم نیستند، به همین دلیل ترجیحاٌ مادران باردار باید سعی کنند از امواج گوشی های همراه و اینترنت دوری کنند.  مرکز مشاوره و خدمات مامایی رویان مهر با دانش روز دنیا بهترین توصیه های دوران بارداری را دارد. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به مرکز با شماره 33 81 35 02144 و 50 35 35 02144 تماس بگیرید.

استفاده از موبایل در بارداری

حمل تلفن همراه توسط مادر باردار میتواند چرخه خواب و بیداری جنین را بر هم بزند و احتمال زایمان زودرس در مواجهه با اشعه موبایل بیشتر است.

پس بهتر است از گوشی موبایل در مواقع ضروری استفاده کنید. موبایل را در جیب یا نزدیک شکمتان قرار ندهید و به جای استفاده از اینترنت خط از وای فای موبایل استفاده کنید که اشعه کمتری دارد. می توانید از شکم بندهای ضد امواج استفاده کنید. از صحبت های طولانی مدت با موبایل پرهیز کنید.

مطالب مرتبط با این مقاله:

محافظت از جنین در مقابل امواج

نازایی وسبک زندگی

زایمان زودرس

Check Also

نقشه-کلی-لیبر

مراحل لیبر زایمان

نقشه کلی لیبر (مراحل زایمان طبیعی) امروز قصد داریم با مقایسه لیبر و کوهنوردی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button