برخی از بیماری های متداول در دوره بارداری

برخی از بیماری های متداول در دوره بارداری

برخی از بیماری ها در طول دوره بارداری احتمال بروزبیشتری دارند.تعدادی از این بیماری ها در این مقاله بیان می شود.

 

 

مشکلات سیستم گوارشی

استفراغ شدید بارداری یکی از رایج ترین مشکلات گوارشی بارداری می باشد.در این مورد مادران باردار دچار استفراغ های غیر طبیعی و شدید خواهند شد که این امر با حالت تهوع های صبحگاهی چند ماه اول بارداری کاملا متفاوت است. این مشکل و استفراغ ها باعث می شوند تا با از دست دادن آب بدن مادر توازن مایعات بدن مادر به هم بخورد،همچنین موجب می شود که مادر گرسنگی نیز بکشد. نشان های بیماری کاهش آب و وزن مادر است. برای درمان این بیماری ها از داروهای ضد تهوع مناسب مادران باردار و تغذیه وریدی استفاده می شود.خانم های باردار حتما باید داروهای ضد تهوع را زیر نظر پزشک مصرف کنند.

بیماری قلبی

این بیماری در سال های اخیر در خانم های باردار کاهش چشم گیری را داشته است اماهمچنان یکی از اصلی ترین علت هایی می باشد که منجر به فوت مادران باردار خواهد شد. خانم هایی که دارای بیماری های قلبی شناخته شده هستند می توانند باردار شده و در سلامت زایمان کنند. اما در مواردی که دریچه و عضلات قلب شدیدا بیمار باشند، دوره بارداری فشار بیشتری به قلب مادر وارد می کند که این امر موجب نارسایی قلبی و حتی مرگ مادر می شود.به همین دلیل خانم هایی که از مشکل قلبی خود مطلع هستند باید حتما قبل از بارداری به پزشک مراجعه کنند.

بیماری های سیستم عصبی

متداول ترین بیماری در خانم های باردار می باشد که همراه با میگرن،فشار عصبی، عفونت سینوس ها و گلو اتفاق می افتد.برای برطرف کردن این سردردهای خفیف می توان از بسته یخ روی پیشانی یا استراحت در اتاق ساکت استفاده کرد. اما در دوره بارداری سردرد نشانه ی فشار خون بالای ناشی از بیماری پره اکلامپسی می باشد به همین دلیل حتما در این موارد باید به پزشک مراجعه کرد. چرا که پره اکلامپسی ( مسمومیت بارداری) نیز بیماری خطرناکی است که می تواند منجر به تولد نوزاد مرده شود.

بیماری صرع نیز یک دیگر از بیماری های خطرناک در این زمینه می باشد. خانم های دارای صرع در این دوره دچار بالاتر رفتن شدت علائم بیمار خود می شوند.همچنین اغلب داروهای درمان صرع برای نوزاد بسیار خطرناک اند و موجب ناقص شدن کودک می شوند. خانم هایی که بیماری صرع دارند حتما باید با پزشک خود در رابطه با بارداری مشورت کنند.

 

 

 

 

Check Also

یوگا در دوران بارداری

یوگا در بارداری از چند ماهگی شروع شود؟

یوگا در بارداری از چند ماهگی شروع شود؟ امروزه زوج های جوان نگرانی های زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button