جدا خوابی در کودکان

جدا خوابی در کودکان

جدا خوابی در کودکان یکی از موارد مهم می باشد که گاهی می توان برای والدین مسئله ساز شود . اگر بخواهیم یک سن مناسب برای جدا خوابی در کودکان تعیین کنیم ،می توانیم بگوییم که بهترین زمان از سن 12-18 ماهگی می باشد ،زیرا در این سن کودکان به والدین وابستگی زیادی پیدا نکرده اند و در نتیجه در این سن برای آن ها ترس، مفهومی ندارد . خواباندن کودکان می تواند یک مشکل برای بسیاری از والدین باشد  که بسیار سخت و حل نشدنی باشد .البته باید گفت جدا کردن اتاق خواب کودکان آن قدر هم سخت و غیر ممکن نمی باشد .اگر والدین در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشند می توانند به راحتی این مشکل را برطرف کنند .

بهترین زمان برای جدا خوابی در کودکان

می توان مراحل تولد کودکان را به سه مرحله کلی تقسیم کرد .

مرحله اول : در زمان تولد کودکان می باشد .

مرحله دوم  :  کودکان در مرحله دوم به این باور می رسند که از مادر جدا هستند .

مرحله اخر :در مرحله آخر کودک به سن تولد اجتماعی می رسد ،در این مرحله از تولد کودک به نوبه خود متوجه اجتماع در اطرافش می شود . منظور از اجتماع در درجه اول مادر و پدر و خواهر و براد و بعد مدرسه می باشد  .

همرامی مادر در جداخوابی کودک امر بسیار مهمی می باشد . مادران باید علارغم میل باطنی خود با این موضوع همکاری کنند و بدانند که این کار به سلامت بیشتر کودک کمک می کند .

جدا-خوابی-در-کودکان

البته در این مورد نباید زیاده روی کرد ،مثلا مادران به هیچ وجه نباید کودکان خود را قبل از 6 ماهگی به جدا خوابی عادت دهند ،زیرا در این مدت فرزند احتیاج به تغذیه شبانه ،احساس امنیت دارد در نتیجه در این سن نیاز به پدر و مادر در هنگام خواب دارد . اگر بخواهیم حالت ایده آل برای این مورد گفت ،کودکان از سن 2 سالگی به بعد، باید به جدا خوابی عادت کنند .البته باید به تمام جنبه های آن از جمله اصول تربیتی و کمال کودک نیز توجه داشته باشیم  . ممکن است گاهی تمام بچه ها نسبت به سایرین از شرایط روانی مناسب تری برخوردار باشند ،کمتر گریه کنند ،و به پدر و مادر خود بیش از حد وابسته نباشند . جدا خواباندن در این کودکان با مشکلات کمتری می باشد در مقابل کودکانی که این خصوصیات را دارا نمی باشند بیشتر مقابله می کنند و نیاز است تا والدین در انتخاب سن جدا خواباندن کودکان بیشتر تامل کنند . در صورتی که بعد از سن 2 سالگی موفق به جدا خواباندن کودکانشان نشوند بهتر است که از مرکز مشاوره و خدمات مامایی رویان مهر سلامت کمک بگیرند تا هر چه زودتر در این زمینه موفق شوند .

 

Check Also

فشار خون در بارداری

فشار خون در بارداری

فشار خون در بارداری قبل از اینکه به موضوع فشار خون در بارداری بپردازیم بهتر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button