علائم بارداری پوچ

علائم بارداری پوچ

گاهی اوقات خانم ها دارای علائم بارداری پوچ می شوند. از جمله  ای این علائم: داشتن حالت تهوع، خستگی و گرفتگی پستان هاست که آن ها را به انجام آزمایش و رفتن به سونوگرافی وادار می کند و در اولین سونوگرافی توسط متخصص زنان وزایمان در مرکز مامایی رویان مهر سلامت ، حاملگی کاذب و پوچ آنان مشخص می شود.

تحقیقات نشان می دهد که کیسه خالی یا عدم تحریک تخمک توسط اسپرم، از علل 50 درصد از سقط جنین در سه ماهه اول بارداری است، که معمولا به علت مشکلات کروموزومی یا اختلال و ناهنجاری در باروری اسپرم و یا  تخمک رخ می دهد.

بارداری پوچ یا کیسه خالی چطور رخ می دهد؟

این عارضه کمی پیچیده است، در حالی که عمل لقاح طبیعی صورت می گیرد و تخمک با اسپرم ترکیب می شود. تخمک نیز در دیواره رحم رشد می کند، اما عللی وجود دارد که از ایجاد چنین حالتی جلوگیری می کند. گاهی اوقات سلول های غشایی که عامل رشد و نمو جنین هستند، ضعیف عمل می کنند، و فقط باعث رشد کیسه بارداری می شوند.

تا کنون علت خاص علمی برای متوقف شدن رشد سلول های جنینی وجود ندارد، اما ممکن است باعث ایجاد اختلالات کروموزومی در هنگام لقاح طبیعی شود. در حالی که سلول های جفت در حال توسعه هستند، هورمون های بارداری تولید و افزایش می یابد، و آزمایش خون، که میزان هورمون حاملگی در خون را اندازه گیری می کند، نتیجه مثبت حاملگی را نشان می دهد. در نتیجه پزشک در سونوگرافی فقط کیسه تشکیل شده را مشاهده می کند که جنین در آن وجود ندارد.

معمولا بارداری در یک کیسه خالی اتفاق می افتد و در یک مرحله بسیار زودرس قبل از ماه سوم، یعنی هفته نهم بارداری، رشد می کند. البته در طی هفته هفتم بارداری شنیدن نبض جنین بسیارشایع است. در این هنگام عدم شنیدن نبض جنین و رشد و نمو از علل بارداری پوچ است که کیسه بدون جنین رشد کرده است.

پزشک زنان و زایمان به منظور رفع این عارضه و سقط جنین از مادران می خواهند که دو هفته ای  به منظور عدم رسیدن هورمون به کیسه صبر نمایند تا کیسه به صورت طبیعی خارج شود. چنانچه کیسه به صورت طبیعی خارج نشود، پزشک زنان و زایمان از مادران می خواهد که به صورت کورتاژ آن را خارج نموده و رحم را از هرگونه زائده پاک نماید. در هر صورت این پزشک است که تجویز می نماید به چه صورت کیسه پوچ باید خالی شود.

منبع: https://www.supermama.me

سایر خدمان مرکز مامایی رویان مهر سلامت :

درمان نازایی

مشاوره ژنتیک

آموزش های قبل از بارداری 

پیلاتس در بارداری

و ….

با تشکر مدیریت سایت مرکز مشاوره و خدمات مامایی رویان مهر سلامت

Check Also

نقشه-کلی-لیبر

مراحل لیبر زایمان

نقشه کلی لیبر (مراحل زایمان طبیعی) امروز قصد داریم با مقایسه لیبر و کوهنوردی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button