محافظت از جنین در مقابل امواج

محافظت از جنین در مقابل امواج

امروزه با افزایش امواج الکترمغناطیس در محیط اطراف ،یکی از دغدغه های زنان باردار محافظت از جنین در برابر تابش های الکترومغناطیس می باشد .

همینطور در کلاس آمادگی بارداری ،توصیه می شود که خانم های باردار از گن های مخصوص ضد امواج استفاده کنند ،مخصوصا در مادرانی که بیشتر با موبایل و اینترنت سرو کار دارند . گن های ضد امواج برای حفاظت از جنین در مقابل امواج مضر بسیار کار آمد می باشد .

محافظت-از-جنین-در-مقابل-امواج

زنان باردار باید از رفتن به مکان هایی که ،امواج الکترو مغناطیس در آن ناحیه وجود دارد باید خودداری کنند ،زیرا در محیط هایی که امواج الکترومغناطیس بسیار می باشد ،سبب کاهش تولید و فعالیت ملاتونین در بدن مادر می شود،با کاهش فعالیت ملاتونین تاثیر مستقیمی در تولید سرطان سینه می گردد .

ذکر این نکته ضروری است که بسیاری از زنان باردار بر این باورند که گن های بارداری می توانند از افتادگی رحم و اعضای داخلی جلوگیری کند ،اما در صورتی که این عضلات سبب ضعف و افتادگی عضلات می گردد . استفاده از گن های بارداری فقط در موارد خاص که خانم های باردار مشکلاتی مانند کمردرد و واریس دارنددر طول دوران بارداری تجویز می شود.

عوارض امواج بر زنان باردار

  • احتمال ابتلا به سرطان خون در نوزادان این زنان بالا میرود .
  • گاهی سبب سقط جنین در نوزاد می شود .
  • باعث چاقی بیش از حد جنین در آینده .
  • خطر ابتلا به آسم در نوزادان بالا میرود .

در نتیجه تابش امواج الکترومغناطیس بسته به منشاو قدرت امواج می تواند عوارض جدی  و نگران کننده ای را  همراه داشته باشد و موجب بروز بیماری های بسیار جدی و زیادی  در مادر و نوزاد گردد.

تلفن های بی سیم، مایکروویو، تلفن همراه، مخابرات و فرستنده های رادیویی می توانند منشأ امواج الکترومغناطیسی باشند و این امواج را از خود ساطع می کنند .

با تشکر مدیریت سایت مرکز مشاوره و خدمات مامایی  رویان مهر سلامت

Check Also

ورزش-در-بارداری

ورزش در بارداری

ورزش در بارداری آیا ورزش در دوران بارداری موثر است؟ چه ورزش هایی در بارداری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button