هفته دوازدهم بارداری

هفته دوازدهم بارداری
تغییرات جنیین:انگشتان خود را باز و بسته می کندیا آنهارا حلقه میکند.ماهیچه های چشم منقبض و دهان برای مکیدن حرکت میکنددر واقع اگر شماشکم خود را حرکت دهیدیاتحریک کنیدکودک شروع به حرکت می کندهرچندشما حس نمیکنید روده ها اکنون اطراف بند ناف را پرکرده اند و به سمت حفره شکمی حرکت می کنند.کلیه نیز دفع ادرار را به سمت مثانه را شروع میکند.سلولهای عصبی به سرعت تکثیروچند برابر می شوندو درمغزکودک سینا پس ها درحال شکل گیری است.صورتش کاملا شبیه انسان شده است.چشم ها از دو طرف سربه سمت جلوی سر حرکت کرده اندو کوش ها سرجایشان قراردارند.
تغییرات مادر:رحم شما به حدی از رشدرسیده است که بالای استخوان شرمگاهی قابل لمس است.ومطمئنا لباسهای راحت و کشاد را ترجیح می دهید.
گاهی اوقات احساس سوزش سردل داشته که غالباازپایین قفسه سینه شروع میشودو تا پایین گلوگسترش می یابد.در بارداری جفت مقدار زیادی پژوسترون تولید می کندکه باعث شل شدن دریجه بین معده و مری میشودو همین علت باعث سوزش سردل میشود.مخصوصا هنگامی که دراز میکشیداسید معده به سمت مری حرکت میکندو احساس سوزش را ایجادمیکند.شدت سوزش سردل در افرادمختلف است و گاهی وقتی شروع میشود که رحم بزرگ شده و به معده فشار
می آورد.

Check Also

ورزش-در-بارداری

ورزش در بارداری

ورزش در بارداری آیا ورزش در دوران بارداری موثر است؟ چه ورزش هایی در بارداری …

One comment

  1. سلام وقت بخیر! من هفته دوازده بارداریم با توجه به اولین سونویی که در این هفته انجام دادم :ان تی یک و نیم ، ان بی دو و یک دهم ، اف اچ ار صد و هفتاد ، سی ار ال چهل و چهار. دکتر گفت رحمت بزرگه و جنین معلوم نیست خیلی ریزه و جفت پایین هست مایع آمیونیک هم نرماله خواستم ببینم مشکلی توی سونوی من هست؟ منو از نگرانی دربیارید!درد زیر شکم هم دارم.ممنون میشم پاسخگو باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button