هفته یازدهم بارداری

هفته یازدهم بارداری:
تغییرات کودک:کودک شما درحال حاضر حدود5-4سانتیمترقد دارد.8-7گرم وزن دارد.تقریبابه طور کامل شکل گرفته است.
دست هایش به زودی می توانددبازشوند.جوانه های کوچک دندان در زیرلثه ها آشکار شده است و بعضی از استخوانها درحال سفت شدن هستند.گاهی لگد می زندو بدن خود را کش میدهد این حرکات وجنبش ها به رشد وتکامل بدن او کمک میکند.گاهی سکسه های کوچکی می کندکه نشان رشد دیافراگم وتکامل تنفس است. فولیکول های مو وناخن انگشتان شکل می گیرد واگر دختر باشد تخمدانهایش هم تشکیل شده اند.آدم فضایی کوچلوی شما با بازشدن مجرای بینی،زبان،نوک سینه، وانگشتهایش بیشترشبیه آدمیزاد زمینی هستند.اندام تناسلی خارجی کوچلوی شما هنوزقابل تشخیص نیست جوانه دندان هایش شروع به رشد می کنند قلب کوچولویش به خوبی خون را به تمام قسمتهای بدن می رساند. لوزالمعده شروع به ترشح انسولین می کند.
تغییرات مادر:انرژی بیشتری احساس می کنید و احتمالا تهوع تان کمترشده است.ممکن است همچنان یبوست داشته باشید و چون هضم غذا کم شده و رحم کمی بزرگتر شده است سوزش سردل داشته باشید.به زودی اشتهای شما باز میشود. ترشح بزاق ممکن است خیلی اذیتتان کندکه به علت تغییرات هورمونی است.چون هم آب میان بافتی دراطراف بدن و جریان خون زیاده شده ممکن است احساس گرمای بیشتری بکنید.
پیشنهاد ما:اگر آرام غذا بخورید،بیشتربجویدو مصرف مواد نفاخ را به حداقل برسانید(مثل لوبیا،نوشابه،و…)و غذاهای سرخ شده و شیرینیجات را کم کنید با باهوشی گازمعده وسوهاضمه را به حداقل رسانده اید. غذاهای پروتیئن دار و کربوهیدرات های پیچیده مپل نان وپنیر،میوه های خشک شده و بادام و…بیشتر مصرف کنید چون قند خون را در حد مناسبی نکه می دارند. سعی کنید دهان را خشک و با مسواک زدن تازه نگه دارید.برای افزایش گردش جریان خون به پهلوبخوابید.
آب زیادبنوشید و از سبزیجات برگ سبز و میوه مصرف کنید.

Check Also

ورزش-در-بارداری

ورزش در بارداری

ورزش در بارداری آیا ورزش در دوران بارداری موثر است؟ چه ورزش هایی در بارداری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button