چه ورزش هایی را در طول دوره بارداری می توان انجام داد؟

چه ورزش هایی را در طول دوره بارداری می توان انجام داد؟

اگر جزو آن دسته از افرادی بودید که اصلا ورزش نمی کردید دوره بارداری زمان مناسبی است که در کلاس ورزش بارداری شرکت کنید  و ورزش را در زندگی خود شروع کنید.

 

چه ورزش هایی را در طول دوره بارداری می توان انجام داد؟

 

البته در کلاس ورزش بارداری مادر نباید حرکت هایی را انجام دهد که در آنها نیاز به خوابیدن به پشت باشد.چرا که این حرکت ها باعث بروز فشار بر رگ های اصلی می شود و میزان خون رسانی به جنین و جفت کاهش می یابد. برخی از ورزش ها را که مادران می توانند در این دوره در کلاس ورزش بارداری انجام دهند عبارتند از:

پیاده روی

اغلب پیاده روی به مدت 20 دقیقه در روز از بسیاری از ورزش های ایروبیک برای مادران آسان تر می باشد.مادران می توانند هنگام پیاده روی کارهای روز مره را نیز انجام دهند مثلا یک ایستگاه زودتر از اتوبوس پیاده شوند، فرزند خود را به پارک و مدرسه ببرند، در هنگام رفتن به سر کار ماشین خود را بالاتر پارک کنند و یا با دوست خود صحبت کنند.

شنا

در دوره بارداری حس غوطه وری و شناور بودن نسبت به سایر حس ها لذت بخش ترمی باشد. مخصوصا در سه ماهه آخر بارداری که حس سبک شدن بسیار لذت بخش می باشد.

تمرینات زمینی

در مرحله اول این تمرینات باید روی تشکی بنشینید و با گرفتن وضعیتی راحت زانوها را خم کرده و پاها را زیر خود جمع کنید.

تنفس آرام در شروع

چشم های خود را بسته و دست هایتان را به طور آزادانه بر روی زانوهایتان قرار دهید.شروع کنید به نفس کشیدن با ریتمی آرام و راحت. دم و بازدم خود را بسیار  آهسته و با سه شماره برای دم و سه شماره برای بازدم انجام دهید. این کار را به تعداد دفعات 5 بار تکرار کنید.

شل کردن عضلات صورت

به مدت سه ثانیه عضلات صورت خود را منقبض کرده و پلک هایتان را فشار بدهید.بعد از سه ثانیه عضلات صورت را رها کنید.این تمرین را نیز به تعداد دفعات 3 بار تکرار کنید.برای ادامه روند ورزش باید تمرینات را با شل کردن اجزای صورت ادامه داد.بر روی زانوهای خود نشسته و دست هایتان را روی زانو قرار دهید و مقداری رو به جلو متمایل شوید.( البته ممکن است این نحوه نشستن برای برخی از مادران سخت باشد که در این صورت این دست ها مادران می توانند مانند حالت قبلی خود بنشینند.)سپس در همان حالتی که نشسته اید دم را انجام داده و دهان خود را باز کنید و زبان خود را تا جایی که امکان دارد از دهان خود خارج کنید و به نقطه جلوی خود خیره شوید.در این حالت دم را به مدت ده ثانیه نگاه دارید.سپس بازدم را انجام دهید و دوباره این عمل را به تعداد سه دفعه انجام دهید.
کلاس ورزش بارداری در رابطه با آموزش ورزش های مناسب بارداری می توانند بسیار کار ساز باشند.

با تشکر مدیریت سایت مرکز مشاوره و خدمات مامایی رویان مهر سلامت

Check Also

یوگا در دوران بارداری

یوگا در بارداری از چند ماهگی شروع شود؟

یوگا در بارداری از چند ماهگی شروع شود؟ امروزه زوج های جوان نگرانی های زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button