عوارض سه ماهه سوم باردری

عوارض سه ماهه سوم باردری 

آیا قصد دارید باردار شوید ؟

آیا از دوران بارداری واهمه دارید ؟

امروزه بارداری مانند گذشته به آسانی و راحتی صورت نمی گیرد و باید آموزش های لازم را در انی زمینه کسب نمود . در ادامه به عوارضی که در سه ماهه سوم به سرغ مادران می آید و چه راه حل هایی برای آن وجود دارد ، می پردازیم .

دوران بارداری

بارداری یک فرآیند طبیعی است اما ممکن است عوارضی را برای مادر ایجاد کند که هرچند این عوارض جزو پروسه فیزیولوژیک و طبیعی دوران بارداری در زایمان محسوب می شوند اما برای مادر آزار هایی ایجاد می کند .

مشاهده می شود مادرهایی که در سه ماهه اول بارداری هستند قطعا یک سری عوارض را دارند مانند تهوع و استفراغ ، بی حالی و یا اختلالات خرد . این تغییرات در سه ماهه اول بارداری عمدتا مربوط است به  تغییرات هورمونی که ناشی از رشد سریع جفت و ترشح هورمون های جفتی است .

در سه ماهه دوم معمولا عوارض شدیدی وجود ندارد . سه ماهه دوم سطح هورمون های بارداری ثابت و تثبیت شده اند و در نتیجه تهوع کاهش پیدا کرده و خلق و خو در وضعیت آرام تری قرار گرفته است و همینطور رحم آنقدر بزرگ نیست که بتواند عوارض ناشی از بزرگی رحم را در فرد به وجود آورد . در واقع بزگی رحم در سه ماهه سوم می تواند با فشاری که به سایر اندام ها و دستگاه های بدن می آورد ، عوارض ایجاد کند .

سه ماهه سوم بارداری

عوارض سه ماهه سوم

فشاری که رحم یزرگ شده به معده وارد می کند ، می تواند باعث سوزش سر دل و حالت احساس پری و سنگینی در معده شود .

فشاری که رحم بزرگ شده به مثانه می آورد ، می تواند باعث تکرر ادرار شود .

فشاری که رحم به روده ها همچنین روده بزرگ وارد می کند می تواند باعث یبوست گزدد و در صورتی که یبوست درمان نشود ، به مرور تبدیل به بواسیر می شود .

فشاری که رحم به ریه ها می آورد و باعث شود ، احساس تنگی نفس به مادر دست دهد .

و در نهایت فشاری که رحم می توان به عروقی که خون را از اندام های تحتانی برمی گردانند  و در نتیجه ورم و اِدم اندام تحتانی برای مادر ایجاد شود . هرچند این موارد با مداخله و فعالیت هایی قابل کنترل است مانند ورزش کردن و مصرف مایعات ، غذاهای پرفیبر و تغذیه مناسب .

البته در حقیقت این مشکلات تغییرات فیزیولوژیک محسوب می شوند و مادر با انجام فعالیت های بدنی مانند ورزش هایی که در این دوران به مادران توصیه می شود مانند یوگا در بارداری ، پیلاتس در بارداری و از این دست می توان درد های دوران بارداری را کاهش دهد .

مرکز مامایی رویان مهر با دانش روز دنیا بهترین توصیه های دوران بارداری را در همه زمینه ها ارائه می دهند. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به مرکز با شماره 33 81 35 02144 و 50 35 35 02144 تماس بگیرید. همچنین جهت ارتباط از طریق اینستاگرام هم می توانید اقدام نمائید.

کلام آخر

برای داشتن دوره بارداری شاد همراه با سلامت جسمی و روحی می توانید در دوره های آموزش بارداری و کلاس هایی که در دوران بارداری برگزار می شود ، شرکت نمایید .

Check Also

نقشه-کلی-لیبر

مراحل لیبر زایمان

نقشه کلی لیبر (مراحل زایمان طبیعی) امروز قصد داریم با مقایسه لیبر و کوهنوردی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button