فواید یوگا در دوره ی بارداری

فواید یوگا در دوره ی بارداری

خانم های باردار اگر می خواهند به خود و کودک خود کمک بزرگی بکنند به آنها یوگا و مدیتیشن بارداری را پیشنهاد می کنیم.در این باره خانم ها باید تمریناتی را که با بدن آنها در این دوره سازگاری دارد بیابند و انجام دهند.یوگا در دوره بارداری مزالیای فراوانی دارد.

 

فواید-یوگا-در-دوره-ی-بارداری

 

برخی از این مزایا عبارتند از:

  • بالانس: رشد جنین در بدن مادر باعث می شود بالانس بدن مادر بهم بریزد.بعلاوه در دوره بارداری ستون فقرات به مرور بیشتر از پیش خم می شود. اما انجام تمرینات تنفسی یوگا به مادران در تعادل روحی و جسمی کمک شایانی می کند.
  • آرام تر شدن سیستم عصبی:در یوگا مادران نفس های عمیقی را در قسمت های مختلف تمرین می کشند که این نفس های عمیق به سیستم عصبی شما کمک می کند که وارد حالت پاراسمپاتیک شود. حالت پاراسمپاتیک به شما در ریلکسی کمک می کند و مسئولیت آرامش اعصاب شما را به عهده دارد.وقتی که سیستم عصبی مادر آرام تر باشد عملکرد کل بدن بهبود می یابد. مادر می تواند خواب بهتری داشته باشد،سیستم گوارشی مادر بهبود می یابد و علاوه بر این ها سیستم ایمنی مادر نیز در حالت مناسب و بهینه ای خواهد بود.
  • کمک به قوی تر شدن و پر تحمل تر شدن مادر:هرچه روند بارداری بیشتر پیش می رود نیاز مادر به توان و انرژی نیز بالاتر می رود.چرا که با پیشروی روند بارداری وزن مادر افزبایش می یابد. در نتیجه مادر برای انجام فعالیت های روزمره و سرپا بودن به انرژی بیشتری نیاز خواهد داشت.
  • تقلیل در فشار وارده بر شانه ها، گردن، کمر و سینه :با پیشروی بارداری و بزرگتر شدن شکم ستون فقرات بیشتر میل به خم شدن خواهد داشت.در این بین با بزرگتر شدن سینه ها فشار وارده به کمر و گردن و شانه نیز بیشتر می شود.اما افرادی که از یوگا در بارداری استفاده می کنند متحمل فشار کمتری بر عضلات خود خواهند بود.
  • ارتباط با کودک: با یوگا مادر می تواند با دورن خود ارتباط بهتری داشته باشد. درون مادر نیز همان جایی است که کودکش در حال رشد است.
  • پیدا کردن دوست های صمیمی: در کلاس های یوگا بارداری خانم ها می توانند با خانم هایی آشنا شوند که در مراحل بارداری مشابه قرار دارند.خانم ها با داشتن چنین دوستانی می توانند از تجربه های یکدیگر استفاده کنند و روزهای بارداری را راحت تر سپری کنند.
  • آماده شدن مادر برای زایمان: یوگا به مادر کمک می کند که تنفس را هوشیارانه تمرین کند. این تمرین در هنگام زایمان به مادر کمک های فراوانی می کند.
  • بالا رفتن جریان خون:با بالا رفتن جریان خون ایمنی بدن هم بالا می رود. جریان خون نیز اغلب با تمرینات کششی بالا می رود و یوگا پر از تمرینات کششی می باشد. با بالا رفتن ایمنی بدن مادر و کودک در شرایط سالم تری خواهند بود.

با تشکر مدیریت سایت مرکز مشاوره و خدمات مامایی رویان مهر سلامت

Check Also

یوگا در دوران بارداری

یوگا در بارداری از چند ماهگی شروع شود؟

یوگا در بارداری از چند ماهگی شروع شود؟ امروزه زوج های جوان نگرانی های زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button