هفته چهلم بارداری

هفته چهلم بارداری
تغییرات جنین
متوسط قد جنین در هفته 40 بارداری 51 سانتیمتر است و حدود 3800 کیلوگرم وزن دارد.در این هفته ماده سفیدی به نام ورنیکس را در پوست خود جاری می سازد که به محافظت از پوست او کمک می کند. او هم اکنون بسیاری از مهارتها را آموخته است می تواند در رحم شما شصت خود را پیدا کرده و بمکد تا آماده پیدا کردن سینه مادر و مکیدن باشد.جمجمه هنوز کاملا سفت نشده است که به خروج راحت تر او هنگام زایمان کمک می کند. و اگر سر نوزاد بعد از تولد مخروطی بود اصلا جای نگرانی نیست به همین دلیل است .ناخن ها و موهای او به رشد خود ادامه می دهند.
تغییرات مادر
در این هفته احتمال پاره شدن کیسه آب مادر خیلی زیاد است .اگر وقت زایمانت گذشته است تحت نظر پزشک باشید .معاینه می کند تا ببیند آیا دهانه رحم برای زایمان آماده است یا نه .
با آنکه کودک شما پائین تر آمده و احساس نفس کشیدن بهتر می کنید ولی در واقع فشاری که به مثانه وارد می شود تعداد دفعات مراجعه شما به دستشویی را بیشتر می کند.انقباضاتی که در ابتدا بی درد بودند وطولانی تر حالا منظم تر شده اند ممکن است دردناک شوند تا شروع روند زایمان.
پیشنهادات و اقدامات
اگر هنوز علائم زایمانی ندارید نگران نباشید فقط تحت نظر پزشکتان ادامه دهید.
بهتر است که فردی در کنارتان باشد تا در روند انتظار با تو صحبت کند تو را آرام کند و از استرست کم کند.
اگر تا پایان این هفته دردهایت شروع نشد با دارو دردهای زایمانی را ایجاد می کنند دارویی را از طریق ورید دریافت می کنید که هورمون اکیس توسین نام دارد . همچنین مغز شما هم در غده هیپوفیز هورمون اکسی توسین را ترشح می کند،که موجب شروع دردها می شوند.
اگر هم وقت زایمان گذشته است اما دهانه رحم بسته است می توان با هورمون پروستاگلاندین دهانه رحم را برای زایمان آماده کرد در اکثر مواقع با مصرف این دارو دردها شروع می شوند.
احتمالا یک سونو یا تست دقیق زیستی-فیزیکی بی پی پی که وضعیت کودک شما را دقیق بررسی می کند برای شما خواهند نوشت و اگر نتیجه وقت کافی برای استراحت و خوابیدن خودت بگذار.
پیاده روی سبک را حتما در برنامه ریزی روزانه تان قرار دهید.

Check Also

ورزش-در-بارداری

ورزش در بارداری

ورزش در بارداری آیا ورزش در دوران بارداری موثر است؟ چه ورزش هایی در بارداری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button