ورزش کِگِل در دوران بارداری

ورزش کِگِل در دوران بارداری

در دوران بارداری، زنان باردار می توانند با انجام برخی از حرکات ورزشی و اصلاحی از بروز خیلی از مشکلات دوره بارداری پیشگیری کنند. ورزش کگل یکی از ورزش های مناسب دوره بارداری، برای پیشگیری از مشکلات لگنی، بواسیر و هموروئید است. همچنین این ورزش باعث می شود تا مادر زایمانی آسان با کمترین درد را تجربه کند.

ورزش کِگِل چیست؟

ورزش کِگِل برای همه افراد به خصوص برای بانوان بسیار مناسب است. کِگِل ورزشی است که با انجام حرکات اصلاحی مربوط به لگن، عضلات کف لگن را تقویت می کند که این مزیت ورزش کگل برای زنان باردار بسیار مهم است. زیرا بیشتر زنان در دوران بارداری از مشکلات یبوست و در پی آن از بواسیر رنج می برند که با انجام تمرینات مناسب لگن می توانند این مشکلات را به حداقل برسانند.

ورزش کِگِل در دوران بارداری
ورزش کِگِل در دوران بارداری

روش انجام دادن ورزش کِگِل

شما می توانید با مراجعه به مرکز تخصصی مامایی ماهان مهر سلامت و با تحت نظر قرار گرفتن متخصص مامایی، روش های انجام دادن حرکات ورزش کِگِل را بیاموزید.

در این ورزش به شما آموزش داده می شود که عضلات لگنی خود را به درستی بشناسید و با انجام حرکات مناسب آن ها را تقویت کنید. با مشورت با مشاوره مامایی خود شما می توانید متوجه شوید تا کدام یک از عضلات لگنی شما جمع شده و نیاز به انجام این ورزش دارد، شما می توانید بعد از آموزش کامل حرکات، در خانه روزانه آن ها را انجام دهید، آموزش درست تنفس و دم و بازدم و همزمان سفت و شل کردن عضلات در این مرکز تخصص مامایی به شما یاد داده می شود.

مزایای ورزش کگل

ورزش کگل فواید و مزایای فراوانی برای همه افراد دارد، این ورزش هم برای بانوان باردار و هم برای خانم های مسن که از افتادگی مثانه و رحم رنج می برند مناسب است. پس علاوه بر درمان بواسیر، از افتادگی رحم و مثانه و کاهش دردهای مربوط به هنگام زایمان پیشگیری می کند.

چه مدت بعد از انجام ورزش کگل می توانیم منتظر نتیجه آن باشیم؟

اگر شما ورزش کگل را در برنامه روزانه خود قرار دهید و به طور مرتب و جدی آن را ادامه دهید می توانید در مدت کمتر از چند ماه به نتیجه ای مطلوب برسید. زیرا تقویت شدن عضلات لگن نیاز به کمی زمان دارد، از تمرینات خود خسته نشوید و با انگیزه آن ها را انجام دهید.

Check Also

نقشه-کلی-لیبر

مراحل لیبر زایمان

نقشه کلی لیبر (مراحل زایمان طبیعی) امروز قصد داریم با مقایسه لیبر و کوهنوردی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button