مراحل لیبر زایمان

نقشه کلی لیبر (مراحل زایمان طبیعی)

امروز قصد داریم با مقایسه لیبر و کوهنوردی برای  مادرانی  که قرار است فرزندشان را به روش طبیعی به دنیا آورند  یک دید کلی راجع به زایمان طبیعی بدهیم:

با توجه به تصویری که می بینید در مراحل اولیه لیبر رحم فعالیت خیلی شدیدی ندارد و نیازی نیست کار خاصی انجام دهید. در این مرحله شما در کوهپایه قرار دارید و انقباضات با فاصله هستند ()البته بعضی از مادران در این مرحله به اصطلاح می پرند و به بالای کوه می رسند).

نقشه-کلی-لیبر

ولی معمولا از کوهپایه تا سمت کوه با یک شیب ملایم حرکت می کنید، و در اینجا دوست داریم کخ در خانه بمانید اما بعضی ها به خاطر مسافت، ترافیک و … ترجیح می دهند زودتر به بیمارستان بروند.

در این مرحله همسرتان بهترین تکیه گاه شماست، کافیست در هر انقباض خم شوید، سرتان را بر روی شانه همسر جان بگذارید و با لب های جدا از هم نفس بکشید تا انقباض برطرف شود.

بین انقباضات هم در پایین کوه استراحت گاه هایی دارید که با همسرتان می توانید گپ بزنید.

کمی که زمان می گذرد کوهپایه ها مقداری شیب دارتر می شوند و شما تمایل کمتری به گفتگو دارید و بعد از اینکه انقباضات رحمی خوب و قوی برقرار شد، می توانید به بیمارستان رفته و ادامه لیبر را در آنجا داشته باشید. اگر همسرتان کنارتون بود، در سر بالایی های نزدیک قله از او بخواهید شما را ماساژ دهد.

مرکز مامایی رویان مهر با دانش روز دنیا بهترین توصیه های دوران بارداری را در همه زمینه ها ارائه می دهد. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به مرکز با شماره 33 81 35 02144 و 50 35 35 02144 تماس بگیرید. همچنین جهت ارتباط از طریق اینستاگرام هم می توانید اقدام نمائید.

نیازهایی که در این کوهنوردی داریم:

  • اتاق کمی تاریک و با نور کم باشد.
  • رعایت حریم شخصی
  • قرار گرفتن در راحت ترین وضعیت
  • ریلکس کردن و بستن چشمها

در پر شیب ترین قسمت کوه که درد زایمان با فاصله کمتر و شدت بیشتری است، و به زور زدن تبدیل می شود، دیگر کم کم دارید به قله می رسید.

و تشویق ترین جمله این است بگویید: “ما به زودی فرزندمان را می بینیم”. و وقتی به قله رسیدید، لحظه با شکوه زایمان را تماشا می کنید و چقدر این لحظه لذت بخش است.

دعا می کنیم روزی تمام بیمارستان ها به تمام مادرران امکان حضور همسرشان را بدهند تا این کوهنوردی را دو نفره اجرا کنیم.

Check Also

کاهش-درد-زایمان

کاهش درد زایمان طبیعی به روش لاماز

کاهش درد زایمان طبیعی به روش لاماز روش لاماز یکی از انواع روشهای کمک به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button