آمادگی زنان برای بارداری

آمادگی زنان برای بارداری

آیا قصد باردار شدن دارید ؟

آیا می دانید چه عواملی در بارداری تاثیرگذار است ؟

امروزه باردار شدن به سادگی گذشته نیست و جزو مواردی است که باید قبل از بارداری اطلاعات لازم را داشته باشید . در این بخش ما به توضیح مختصری از عوامل موثر ، بر آمادگی لازم برای بارداری می پردازیم .آمادگی زنان برای بارداری

عوامل مضر در بارداری

افزایش وزن ، استعمال دخانیات و استرس ها به عنوان عوامل مضر در بارداری هستند . در مقابل این عوامل ، باید اقداماتی انجام شود تا باروری بهتر شود . قطعا در مواردی که اضافه وزن وجود دارد باید وزن اضافه کم شود و مسلما باید این کار را با رژیم های مناسب تغذیه ای و ورزش انجام داد .

کاهش وزن برای بارداری

گاهی اوقات افراد در فکر کم کردن وزن خود هستند و از رژیم هایی استفاده می کنند که اصلا استاندارد نیستند و مقدار پروتئین ها و املاح و ویتامین های این رژیم ها خیلی پایین است و این باعث می شود ، خانمی که در شرایط پیش از بارداری است ، وضعیت بدنی مناسبی نداشته باشد . بنابراین تاکید می شود اگر فردی در وضعیت BMI بالای 29 است حتما تلاش کند BMI خود را به حد نرمال برساند و برای این کار حتما از رژیم های استاندارد و مناسب ، تحت نظر متخصص استفاده کرده و خود را به وزن ایده نزدیک کند .

تاثیر ورزش برای باردرای

ورزش به غیر از اینکه باعث می شود فرد به وزن ایده آل برسد ، می تواند با ترشح آندروفین ها وضعیت روحی و روانی فرد را بهتر کند و سبب کاهش استرس ها شود . استرس هایی که می توانند تاثیر مهمی در تخمک گذاری داشته باشند . توصیه ای که توسط مرکز مامایی خوب داده می شود این است که فرد حتما برای کاهش استرس خود ، به راهکار هایی که مربوط به کاهش استرس است از جمله ورزش کردن و نظم در زندگی ، عمل نماید .

مرکز مامایی رویان مهر با دانش روز دنیا بهترین توصیه های دوران بارداری را در همه زمینه ها ارائه می دهند. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به مرکز با شماره 33 81 35 02144 و 50 35 35 02144 تماس بگیرید. همچنین جهت ارتباط از طریق اینستاگرام هم می توانید اقدام نمائید.

شروع ورزش قبل از بارداری

شروع ورزش قبل از باردار شدن می تواند بسیار تاثیر گذار باشد اگر قبل از بارداری بتوانید سسیستم بدن خود را تقویت نمایید و کنترل عضلات خود را به دست بگیرید . مطمئن باشید تمام این موارد در دوران حاملگی به کمک شما خواهند آمد و دوران بارداری همراه با لذت را خواهید داشت . ترس از زایمان و نگرانی های بارداری بخش بزرگی از استرس های قبل از بارداری است که می توانید با انجام ورزش های اصولی و درست ، آن ها را از بین ببرید .

نکته پایانی

برای اینکه خانم ها باروری بهتری داشته باشند ممکن است در مورد زمان تخمک گذاری توصیه شود که حدودا چه زمانی ، مناسب برای انجام لقاح است اما این موضوع نباید برای خانم ها ایجاد استرس کند و تاثیر منفی در باروری داشته باشد .

Check Also

نقشه-کلی-لیبر

مراحل لیبر زایمان

نقشه کلی لیبر (مراحل زایمان طبیعی) امروز قصد داریم با مقایسه لیبر و کوهنوردی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button