اقدامات لازم زوج ها قبل از بارداری

اقدامات لازم زوج ها قبل از بارداری

یک بحث در رابطه با وظایف خود بعد از والدین شدنتان داشته باشید. مشاوران مامایی مرکز مامایی رویان مهر سلامت، بر این باورند که زوجین باید یک بحث در مورد مسئولیت ها و وظایف مربوط به زمانی که قرار است والدین یک نوزاد شوند، داشته باشند. این مسئولیت ها و وظایف شامل چگونگی اشتراک داشتن در مراقبت از کودکان، کارهای مربوط به خانه، و بسیاری از وظایف دیگر می باشد. به گفته مشاور مامایی لازم است که زن و مرد در رابطه با اولویت ها، انتظارات و ترس های  خود در رابطه کل زمان مربوط به پروسه والدین شدن به تفاهم برسند.

مصرف کافئین را قطع کنید

یکی از مهم ترین اقدامات قبل از بارداری، کاهش دادن  و یا حتی قطع کردن مصرف کافئین است. اگر عادت دارید که روزانه چند فنجان قهوه میل کنید، بهتر است خودتان را آماده قطع مصرف آن کنید. بنا به گفته متخصصین میزان بیش از حد کافئین در بدن مادر،  سبب سقط جنین می شود.

کاهش وزن

اگر شما دچار چاقی یا اضافه وزن هستید، اکنون زمان آن رسیده که وزن خود را کاهش دهید. متناسب بودن وزن به هنگام بارداری علاوه بر اینکه یک بارداری راحت و آسان را به ارمغان می آورد، سبب سالم ماندن شما و فرزندتان در طول بارداری می شود.

شروع به پس انداز کردن کنید

همانطور که می دانید در پی بارداری و زایمان شما، هزینه های زیادی به هزینه های عادیتان اضافه می شود. هزینه هایی همچون هزینه بیمارستان، پوشاک و خوراک و هر چیز دیگری که مربوط به کودکتان است. بر خلاف نظر بیشتر افراد، دوران بارداری ممکن است از آن چیزی که فکرش را می کنید، گرانتر و هزینه برتر باشد.

تحت نظر پزشک شروع به مصرف مکمل ها کنید

اگر قصد بارداری در سه تا شش ماه آینده را دارید، پزشکتان مصرف برخی از ویتامین ها همچون مولتی ویتامین و اسید فولیک، آهن و کلسیم را برایتان تجویز می کند. مصرف این ویتامین ها در دوران قبل از بارداری و در هنگام بارداری از بسیاری از مشکلات و بیماری ها همچون نقایص مادرزادی مغزی و ستون فقرات را تا 70 درصد، کاهش می دهد.

درمان دندان هایتان را فراموش نکنید

بررسی و درمان مشکلات لثه و دندان قبل از بارداری جزو اقدامات مهم به شمار می رود. طبق آمار، زنانی که دچار بیماری های لثه و یا عفونت دندانی هستند بیشتر در خطر احتمال سقط جنین هستند. لازم است توجه داشته باشید که مسواک زدن مرتب، و ویزیت شدن مرتب توسط دندانپزشک و پیشگیری از مشکلات دندانی، خطر سقط جنین را تا 70 درصد کاهش می دهد.

با تشکر مدیریت سایت مرکز مشاوره و خدمات مامایی رویان مهر سلامت

Check Also

بارداری چند قلو

علائم بارداری چند قلو

علائم بارداری چند قلو از کجا بفهمیم دوقلو بارداریم؟ سوال متداولی که زنان در اوایل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button