مشاوره قبل از بارداری

مشاوره قبل از بارداری

شاید در نظر بسیاری از زوج ها، باردار شدن یک عمل بسیار ساده به نظر برسد. این افراد فکر می کنند که برای باردار شدن کافی است یک اسپرم به تخمک زن برسد. اما بهتر است بدانید که برای داشتن یک بارداری سالم و داشتن فرزند سالم لازم است اقداماتی را، حتی چند ماه قبل از بارداری انجام دهید. ممکن است انجام این اقدامات برای بسیاری از مادران و پدران کلافه کننده و دشوار باشد، اما لازم است والدین عزیز توجه داشته باشند که هدف از تمام این کارها و اقدامات حفظ سلامتی مادر و نوزاد عزیز شما در تمام دوران باراری و بعد از بارداری است.

کنترل وزن قبل از بارداری

کنترل وزن قبل از بارداری، علاوه بر اینکه احتمال بارداری را افزایش می دهد، باعث پیشگیری از بسیاری از صدمات بدنی در دوران بارداری می شود. این کنترل وزن صرفا فقط برای افرادی که اضافه وزن دارند نیست، بلکه افرادی که وزنشان کمتر از حد ایده آل است باید با مراجعه مراکز مشاوره مامایی، و بررسی توده بدنی خود، اقدام به اضافه کردن وزن خود کنند. زیرا لاغری بیش از حد همچون اضافه وزن زیاد، سبب بروز مشکلات زیاد در باروری می شود.

مراجعه به متخصص زنان و زایمان قبل از بارداری

قطعا زمانی که شما برای آموزش اقدامات قبل از بارداری به مرکز مشاوره مامایی مراجعه کنید، مشاوره مامایی مرکز مامایی رویان مهر سلامت، شما را برای انجام معاینه و آزمایشات لازم قبل از بارداری به یک متخصص زنان و زایمان خوب معرفی می کند.

ممکن است شما به خاطر برخی از مشکلات و بیماری ها، داروهای خاصی را مصرف کنید، مصرف برخی از داروهای خاص در دوران باراری ممکن است مشکلاتی را برای مادر و نوزاد ایجاد کند، این داروهای شما حتما باید تحت نظر متخصص شما بررسی و دوز مصرفی و زمان مصرف آن مجددا برای دوران بارداری تنظیم شود. شما نباید خودسرانه مصرف داروهای مهم خود را قطع کنید.

مشاوره مامایی شما باید قبل از بارداری از وجود برخی از بیماری های شما آگاه شود، برخی از این بیماری ها عبارت است از:

دیابت

فشار خون بالا

بیماری های قلبی و عروقی

آسم

مشکلات هورمونی و یا تیروئیدی

مشکلات روحی و ذهنی

صرع

انجام آزمایشات مهم قبل از بارداری

قبل از بارداری مشاوره مامایی شما، حتما از شما درخواست انجام برخی از آزمایشات و غربالگری را درخواست می کند. برخی از این اقدامات عبارتند از:

انجا آزمایش های غربالگری جهت بررسی احتمالی وجود عفونت های منتقله از راه رابطه جنسی.

آزمایش هپاتیت B

آزمایش ایدز HIV

آزمایش سفلیس

آزمایش جهت بررسی کم خونی

با تشکر مدیریت سایت مرکز مشاوره و خدمات مامایی رویان مهر سلامت

Check Also

بارداری چند قلو

علائم بارداری چند قلو

علائم بارداری چند قلو از کجا بفهمیم دوقلو بارداریم؟ سوال متداولی که زنان در اوایل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button