شایسته ترین فرد برای تربیت فرزندان

شایسته ترین فرد برای تربیت فرزندان

شایسته ترین فرد برای صحبت کردن با کودکمان در خصوص مسائل جنسی  در خانواده چه کسی می باشد؟

در این مقاله با کمک  متخصصان محترم مرکز مامایی رویان مهر سلامت به پاسخ و بررسی این مواد می پردازیم.

برای انتخاب شایسته ترین فرد برای تربیت فرزندان، چهار اصل باید در نظر گرفته شود تا فردی را برای صحبت کردن در خصوص این مسائل انتخاب کنیم. که در ادامه این مقاله به توضیح این 4  اصل در خصوص تربیت کننده جنسی می پردازیم.

شایسته-ترین-فرد-برای-تربیت-فرزندان

  • در اولین اصل خود فرد در خصوص مسائل جنسی مطلع بوده و دانش کافی در خصوص مسائل جنسی داشته باشد و با نحوه آموزش دادن به کودک آشنا باشد همچنین معیار کافی و کامل را در این باره داشته باشد، تا بتواند با کمتری آسیب و مشکلی در خصوص تربیت کودک، کودک را با مسائل جنسی مطلع کند.
  • در دومین اصل که مهمترین اصل هم می تواند باشد، باید این فرد به کودک نزدیک باشد، تا کودک احساس نزدیکی و راحتی خاصی با فرد داشته باشد که بتواند به راحتی ارتباط کلامی با کودک برقرار کند. این راحتی باعث می شود تا با اطمینان کودک بتواند در این خصوص با فرد صحبت کند.
  • سومین اصل این است که فرد باید در حین تربیت و توضیح کودک در خصوص تربیت جنسی از اعتقادات و باور های خانواده ی کودک مطلع بوده و بداند که چه حیطه هایی در این باره معقول است و چه چیز هایی باید مطرح شود. همچنین باید تمامی خط قرمز ها که برای خانواده کودک مهم است نیز مد نظر قرار بگیرد. با توجه به آن ها اقدام به توضیح و صحبت کردن در این خصوص نماید.
  • آخرین اصل فرد باید بتواند به نوعی اعتماد کودک را جلب کند و کودک در آن شرایط بستری مناسب برای اعتماد کردن پیدا کند . همچنین کودک تک تک کلمات و صحبت های فرد را پذیرا باشد.

با توجه به مطالب فوق بهترین فردی که متخصصان مرکز مامایی رویان مهر سلامت توصیه می کنند، والدین هستند. که مادران برای دختران و پدر برای پسران این نوع آموزش را در نظر بگیرند. همچین خود والدین مسئولیت این امر مهم را در نظر بگیرند. با این کار  تربیت جنسی فرزتدان نتایج بهتری را خواهد داشت و آمادگی بهتری را در کودک خود ایجاد نمایند.

سایر خدمان مرکز مامایی رویان مهر سلامت :

مشاوره قبل از بارداری

مشاوره ژنتیک

آموزش های قبل از بارداری 

پیلاتس در بارداری

و ….

راه های ارتباطی با مرکز مامایی رویان مهر سلامت

خانم زهره  شفیعی:  تلفن مشاوره تهران:84 12 230 909             

شهرستان:0748 907 909

خانم سکینه بهبودی :تلفن مشاوره تهران: 38 12 230 909
شهرستان:0738 907 909

email: inbox@royanmama.com

با تشکر مدیریت سایت مرکز مشاوره و خدمات مامایی رویان مهر سلامت

Check Also

نقشه-کلی-لیبر

مراحل لیبر زایمان

نقشه کلی لیبر (مراحل زایمان طبیعی) امروز قصد داریم با مقایسه لیبر و کوهنوردی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button