فواید یوگا در بارداری

فواید یوگا در بارداری

مادر در دوران بارداری معمولا دچار استرس می شود که نیاز به آرامش دارد . یکی از روش هایی که به مادر در دوران بارداری کمک می کند ورزش یوگا می باشد . یوگا نه تنها به سلامت مادر کمک می کند در بهبود وضعیت جنین نیز موثر می باشد . از تاثیر یوگا در بارداری غافل نشوید. در ادامه به طور مفصل به فواید یوگا در بارداری می پردازیم.

فواید یوگا در بارداری

1. تقویت انرژی و قدرت جسمانی
از آنجائیکه در بارداری وزن مادر به دلیل تغذیه جنین بالا می رود برای ایستادن و راه رفتن نیاز به توان بیشتر از گذشته بود . این ورزش مادر را قوی تر می کند .
2. حفظ تعادل در بدن
جنین یکی از عواملی است که تعادل فیزیولوژیک بدن را بهم می ریزد . با رشد جنین ستون فقرات مادر خم می شد . نرمشهای یوگا و تنفس های بخصوص به بازگشت تعادل در بدن مادر کمک می کند .
3. کاستن فشار بر روی عضلات بدن
هر چه بیشتر جنین رشد کرده و بزرگتر می شود فضای بیشتری می خواهد . به همین جهت شکم وسینه مادر بزرگتر می شود . با این تغییرات فشاری بر عضلات ستون فقرات ، کمر و گردن مادر ایجاد می شود که با یوگا از این فشارها کاسته می شود .

فواید یوگا در بارداری
فواید یوگا در بارداری

4. آرامش
شاید یکی از مهمترین عامل در بارداری کاهش استرس و ایجاد آرامش برای مادر است . ترس از زایمان و نگرانی برای از دست دادن جنین باعث ایجاد دلهره و اضطراب در مادر می شود . با انجام حرکات نرمشی یوگا ، بدن در حالت ریلکسی قرار می گیردو با نفس های عمیق سیستم عصبی به درستی کار می کند . این کار نه تنها باعث بهبود عملکرد سیستم عصبی مادر می شود بلکه به بهبود سیستم گوارش و در نتیجه خواب مادر کمک فراوانی می کند .
5. آمادگی برای زایمان
با همه فوایدی که برای یوگا شمردیم مادر از لحاظ جسمی و روانی آمادگی کافی برای زایمان خواهد داشت .

یک راه برای برخورداری از روان و جسم سالم، یوگا در دوران بارداری می باشد. مرکز مشاوره و خدمات مامایی رویان مهر با دانش روز دنیا بهترین توصیه های دوران بارداری را در همه زمینه ها از جمله استخر بارداری ارائه می دهند. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به مرکز با شماره 33 81 35 02144 و 50 35 35 02144 تماس بگیرید.

6. ارتباط با جنین
زمانی که مادر از لحاظ جسمی و روانی از سلامت کافی برخوردار باشد ارتباط عمیقی با فرزند خود برقرار می کند .
7. بهبود گردش خون
تنفس های عمیق به بهبود گردش جریان خون کمک فراوانی می کند .
8. بهبود روابط اجتماعی
در صورتی که به کلاس یوگا می روید با افراد جدید آشنا می شوید که شرایطی مانند شما دارند . این موضوع باعث یافتن دوستان جدیدی می شود.

Check Also

نقشه-کلی-لیبر

مراحل لیبر زایمان

نقشه کلی لیبر (مراحل زایمان طبیعی) امروز قصد داریم با مقایسه لیبر و کوهنوردی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button