هفته نهم بارداری

هفته نهم بارداری
تغییرات جنین نی نی کوچولوی شما در این هفته تقریبا به اندازه یک دانه انگور است حالا کمی بیشتر شبیه آدمی است.بخشهای اصلی بدن تقریبا ظاهر شده اند هر چند جزئیات زیادی از آن شکل نگرفته است و در طول ماههای آینده این امر بطور کامل انجام می شود.قلب کوچکش به چهار اتاقک کوچک تقسیم شده است و دریچه ها شروع به شکل گیری کرده اند.زائده دم مانند کاملا از بین رفته است.
اندامها،عضلات و اعصاب کودک در حال رشد هستند .اندامهای جنسی خارجی نیز وجود دارند ولی هنوز جنسیت مشخص نیست .چشمها بطور کامل شکل گرفته اند اما پلکها هنوز بسته اند و تا هفته 27 باز نخواهند شد.لاله گوش کوچک و دهان،بینی و سوراخهای بینی مشخص اند.جفت به اندازه کافی رشد کرده است تا تولید هورمون ها را انجام دهد.حالا دیگر او آماده است به سرعت وزن بگیرد.
تغییرات مادر
بیماری صبحگاهی و دیگر علائم فیزیکی هنوز شدت دارد و از نظر عاطفی کمی حساس شده اید.نوسان در خلق و خو دارید سعی کنید به خود مسلط باشید و نگرانیهای بی مورد را از خود دور کنید گاهی اوقات مادران دمدمی مزاج بودن را تا هفته 10تا6 تجربه می کنند.
پیشنهاد ما
از امروز برای برقراری اتباط عاطفی با نوزاد خود وقت بگذارید هروز ذر 2 زمان 5 دقیقه ای با کودک خود ارتباط برقرار کنید.درباره کودکتان فکر کنید و حتی با او حرف بزنید قبل از برخاستن از خواب در صبح و یا قبل از خواب زمان خوبی است.
در این مدت آرام بنشینید ،دستهایتان را روی شکمتان بگذارید و بر روی نفستان تمرکز کنید و به آرزوهای خود ،هدفتان از بچه دار شدن و لحظات زیبای مادر شدن فکر کنید.اینگونه یک ارطباط خوب با نوزاد برقرار می کنید و احساس مادر شدن را کم کم تجربه می کنید.

Check Also

ورزش-در-بارداری

ورزش در بارداری

ورزش در بارداری آیا ورزش در دوران بارداری موثر است؟ چه ورزش هایی در بارداری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button