کلاس یوگا بارداری در تهران

کلاس یوگا بارداری در تهران

دوران بارداری در بانوان، یکی از مهم ترین مراحل زندگیشان به شمار می رود، در این دوره از زندگی، بانوان باید توجه خاصی بر سلامتی خود و فرزند خود داشته باشند. علاوه بر مراقبت های روحی و روانی و رعایت تغذیه در دوره بارداری، باید توجه ویژه ای به سلامت جسمی خود داشته باشند تا در آینده بتوانند یک زایمان راحت و آسان را تجربه کنند.

شما مادران عزیز ساکن تهران، می توانید با شرکت در کلاس های آموزشی یوگا در بارداری، در مرکز مامایی رویان مهر در تهران، تحول عظیمی را در دوره بارداری خود تجربه کنید.

کلاس یوگا بارداری در تهران
کلاس یوگا بارداری در تهران

فواید یوگا در بارداری

ورزش یوگا در بارداری یکی از بهترین تمرینات ورزش در بارداری محسوب می شود، شما با انجام حرکات یوگا، می توانید تنفس خود را کنترل کنید، عضلات خود را بهتر بشناسید و با تمرین حرکات یوگا از گرفتگی عضلات خود در دوران بارداری پیشگیری کنید. یوگا باعث انعطاف پذیری بیشتر در عضلات می شود و باعث کاهش چشمگیر درد در زایمان طبیعی می شود.

مهم نیست که تا قبل از دوره بارداری در هیچ یک از دوره های یوگا شرکت نکرده اید، از همین لحظه می توانید تحت نظر بهترین مربیان یوگا در مرکز مامایی رویان مهر شروع به انجام ورزش یوگا کنید.

مزایا یوگا در بارداری

با یوگا می توانید عضلات قوی تری داشته باشید

با انجام دادن حرکات کششی در ورزش یوگا، می توانید عضلات ناحیه شکم خود را قوی تر کنید و در نتیجه در هنگام زایمان طبیعی به خاطر قدرت کافیه عضلات شکم درد بسیار کمتری را حس می کنید.

با یوگا می توانید افزایش وزنتان را کنترل کنید

افزایش وزن در دوران بارداری یکی از نگرانی های اصلی مادران است، شما با انجام حرکات یوگا و توصیه های مربی خود می توانید به راحتی افزایش وزن خود را کنترل کنید. با توجه به نتایج به دست آمده مدرانی که در دوران بارداری ورزش یوگا را انجام می دهند حدود 3 تا 5 کیلوگرم کمتر از مادرانی که ورزش نمی کنند دچار اضافه وزن می شوند.

با یوگا در بارداری از بروز کمردرد پیشگیری کنید

با انجام حرکات مربوط به کمر و تمرکز برعضلات  کمر و انجام حرکات کششی مناسب می توانید از دردهای کمر مربوط به دوران بارداری پیشگیری کنید. همانطور که می دانید افزایش وزن و بزرگ شدن بیش از حد شکم در بارداری فشار زیادی را به کمر شما وارد خواهد کرد، با یوگا در بارداری می توان تمام این دردها و فشارها را به راحتی کنترل کرد.

کلاس یوگا بارداری در تهران
کلاس یوگا بارداری در تهران

انجام حرکات یوگا نه تنها در دوره بارداری بلکه بلافاصله بعد از انجام زایمان تاثیرات بسیار مثبی بر روی سلامتی جسمی و روحی مادر دارد. زمان برگشت به ورزش بعد از بارداری بستگی به نحوه زایمان دارد، معمولا مدرانی که زایمان طبیعی انجام داده اند زودتر از مادرانی که زایمان سزارین انجام داده اند می توانند به انجام فعالیت های روزانه و ورزشی خود بازگردند.

یوگا بعد از زایمان تاثیر بسزایی بر کوچک شدن شکم مادر، تصحیح وضعیت بدنی، برطرف کردن اسپاسم عضلانی، رفع درد عضلات بدن به خصوص کمر و جلوگیری از افتادگی رحم و مثانه دارد.

تاثیرات اساسی یوگا در بارداری

همانطور که گفته شد یوگا می تواند تاثیرات مثبت زیادی بر روی سلامتیه مادر داشته باشد، در مرحله اول و مقدماتی در کلاسهای یوگا در بارداری، طرز صحیح نشستن، ایستادن، راه رفتن، بلند شدن و ایستادن به مادران آموزش داده می شود، همچنین نحوه جابه جایی اشیا در دوران بارداری به مادران آموزش داده می شود، بعد از این مراحل تمرکز اصلی برای تقویت عضلات قسمت شکم و کمر مادر است، تمامی این موارد تنها برای یک هدف، آن هم برای زایمان آسان و بدون درد برای مادر است. اگر مادر تمام این آموزش ها را مرحله به مرحله تحت نظر مربی باتجربه خود انجام دهد، می تواند تندرستی و زیبایی اندام و طراوت خود را بعد از زایمان حفظ کند.

بیشتر مادران نگران انجام بعضی از حرکات یوگا در دوران بارداری هستند. لازم به ذکر است که نحوه انجام حرکات یوگا در بارداری با یوگا در دوران عادی متفاوت است.

حرکاتی که در دوران بارداری نباید انجام داد

خم کردن بدن به عقب در دوران بارداری ممنوع است.

اجتناب از ایستادن بر روی یک پا

ایستادن بر روی دست ها

حرکت شتر

ایستادن بر روی سر

حرکاتی که در دوران بارداری می توانید انجام دهید

حرکت مار کبری

خم شدن به جلو در حالت ایستاده

کشش پروانه ای

خم کردن بدن رو به جلو در حالت نشسته

حالت زاویه جانبی

توجه داشته باشید با اینکه شما قادر به انجام این حرکات هستنید، ولی باید تمام این حرکات تحت نظر مربی شما تایید و انجام گیرد، از انجام دادن این حرکات در منزل و به تنهایی اجتناب کنید، مگر در حالتی که آموزش های لازم به شما داده شده باشد.

با تشکر مدیریت سایت مرکز مشاوره و خدمات مامایی رویان مهر سلامت

Check Also

نقشه-کلی-لیبر

مراحل لیبر زایمان

نقشه کلی لیبر (مراحل زایمان طبیعی) امروز قصد داریم با مقایسه لیبر و کوهنوردی برای …

One comment

  1. خیلی مطالبتون جالبه ممنونم واقعا. سایت خیلی جامعی دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button