یوگا در بارداری

یوگا در بارداری 

بارداری به ویژه برای اولین بار آغاز دوره ای جدید در زندگی است. این رویداد مهم و جذاب تغییرات متعددی را در جنبه های جسمانی، عاطفی، روابط بین فردی، شغل و روش زندگی مادر به وجود می آورد که ممکن است مشکلات و دشواری هایی را به همراه داشته باشد یکی از مشکلاتی که خصوصا امروزه ذهن زنان باردار را به خود مشغول میکند نگرانی راجع به اندام و از دست دادن زیبایی جسمانی و درد زایمان است.حال آنکه این نگرانی ها با شناخت صحیح بارداری برنامه ریزی مناسب، کسب مهارتهای لازم جهت بارداری و زایمان آسان قابل پیشگیری است اگر مادر نقش فعال تری در حاملگی و زایمان خود داشته و مهارت های لازم برای این دوران را کسب کرده باشد می تواند این دوران را به راحتی سپری کند و پس از زایمان به سادگی و به سرعت شرایط جسمانی روانی و اجتماعی قبل از بارداری را به دست آورد با پذیرش و سازگاری با تغییرات دوران بارداری اعتماد به تواناییهای خود و انجام تمرینات مناسب می توان این دوران را به زیباترین تحول زندگی مبدل کرد تمرینات یوگا بانوان را در مرحله بارداری و زایمان یاری می دهد و آنها را از هر لحاظ توانمند می سازد تکنیکهای یوگا به تقویت عضلات بدن و انعطاف اندام ها کمک می کند و شرایط را برای زایمان طبیعی و بدون درد فراهم میسازد.علاوه بر این موجب کاهش تنشهای عضلانی رفع خستگی های جسمانی و افزایش شادابی آرامش و انرژی میشود.یوگا با تغییرات مثبتی که در احساسات و نگرش زن باردار به وجود می آورد موجب کاهش اضطراب نا امیدی و افسردگی های دوران بارداری میشود و سلامت عاطفی مادر و جنین را تضمین می کند.

یوگا-در-بارداری
یوگا-در-بارداری

اهمیت یوگا در بارداری

همانطور که گفتیم در دوران بارداری ، بدن شما تغییرات زیادی را پشت سر می گذارد ، که از نظر روحی و جسمی باعث ایجاد استرس در شما می شود. یک روش برای حفظ سلامت ذهن و بدن، یوگا در بارداری است.

یوگا در بارداری بر روی افزایش قدرت و انعطاف پذیری زنان باردار تمرکز دارد.

همچنین به زنان باردار کمک می کند تا تکنیک های مناسب تنفس و آرامش را برای انجام زایمان راحت تر یاد بگیرند.

مرکز مامایی رویان مهر با دانش روز دنیا بهترین توصیه های دوران بارداری را در همه زمینه ها ارائه می دهد. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به مرکز با شماره 33 81 35 02144 و 50 35 35 02144 تماس بگیرید. همچنین جهت ارتباط از طریق اینستاگرام هم می توانید اقدام نمائید.

مزایای یوگا در بارداری چیست؟

یوگا در بارداری برای سلامتی کلی بدن مفید است و نوعی ورزش محسوب می شود برای سلامتی در دوران بارداری هم بسیار موثر می باشد.

مزایای زیادی برای یوگا در دوران بارداری وجود دارد از جمله:

بهبود خواب

کاهش استرس

افزایش قدرت ، انعطاف پذیری و استقامت

کاهش درد کمر

کاهش حالت تهوع

کاهش ابتلا به سندرم تونل کارپ

کاهش سردرد

کاهش خطر زایمان زودرس

کاهش خطر محدودیت رشد داخل رحمی (شرایطی که رشد کودک را کند می کند)

علاوه بر مزایای ذکر شده ، مطالعات نشان داده است که بین یوگا در بارداری و کاهش عوارض ناشی از فشار خون بالا و همچنین سلامت جنین متولد شده رابطه وجود دارد.

اهمیت حمایت شدن در دوران بارداری 

زمانی که باردار هستید ، داشتن یک سیستم حمایت کننده قوی بسیار اهمیت دارد . اغلب اوقات ، این سیستم پشتیبانی شامل خانواده و دوستان می باشند. معرفی و گسترش سیستم حمایت کننده شما برای سایر مادران باردار نیز می تواند مفید باشد.

هنگام شرکت در کلاس یوگا در دوران بارداری ، به شما این امکان داده می شود تا با سایر مادران ملاقات کرده و در این مورد صحبت کنید. مهمتر از همه ، ملاقات با سایر مادران باردار ، این امکان را به شما می دهد تا با شخصی که دوران بارداری را پشت سر می گذارد ، صحبت کنید. در هنگام یادگیری یوگا قبل از تولد فرزندتان ، عوامل مهمی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

امن ترین روش ، شرکت در کلاس های یوگا است که برای خانم های باردار طراحی شده است. این موضوع اهمیت دارد که شما به دنبال کلاس هایی باشید که توسط یک مدرس با تجربه یوگا در بارداری تدریس می شود، زیرا آنها می دانند باید روی کدام نکات ویژه متمرکز شوند و از کدام موارد اجتناب کنند.

نکات مهم درباره یوگا 

به یاد داشته باشید که روال یوگا در حدود 30 دقیقه زمان می برد و هرگز به خودتان فشار نیاورید. یوگا وسیله ای برای استراحت است ، بنابراین دلیلی برای فشار آوردن به خود وجود ندارد زیرا برای مادر باردار بسیار مضر است.

در حالی که فواید زیادی برای یوگا وجود دارد ، مهم است که به یاد داشته باشید همه انواع یوگا برای زنان باردار بی خطر نیست. یوگا مانند بیکرام و سایر روشهای یوگا که به یک محیط گرم نیاز دارند ، برای مادران باردار بی خطر نیست. انجام این دسته از انواع یوگا می تواند باعث هیپرترمی شود. همچنین هرگونه پوزیشن که به کشش زیاد احتیاج دارد، برای خانم های باردار توصیه نمی شود.

علاوه بر این، به زنانی که در معرض زایمان زودرس هستند ، توصیه نمی شود یوگا در بارداری را انجام دهند. بنابراین اهمیت دارد که قبل از شروع یوگا با پزشک خود مشورت کنید.

Check Also

نقشه-کلی-لیبر

مراحل لیبر زایمان

نقشه کلی لیبر (مراحل زایمان طبیعی) امروز قصد داریم با مقایسه لیبر و کوهنوردی برای …

4 comments

  1. با سلام
    میشه لطفا بگین کلاسهای یوگا در بارداری و پیلاتس چند جلسه هستند، چه روزهایی برگزار میشن و هزینه کلاسها چقدر هست؟

  2. سلام
    براي كساني كه در شهرستان هستن شعبه داريد . ما بايد چكار كنيم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button