روند درست ورزش کردن در بارداری

روند درست ورزش کردن در بارداری

آیا از تاثیر ورزش در بارداری آگاهی دارید ؟

آیا می دانید با ورزش کردن چقدر زایمان بهتری خواهید داشت ؟

امروزه ورزش باید جزو تفکیک ناپذیری برای همه باشد ، زیرا داشتن مشاغل کم تحرک و یا بی تحرک این موضوع را لازم می دارد . چیزی که بیشتر مورد توجه است ورزش برای خانم های باردار می باشد که چقدر می تواند در دوران بارداری و زایمان مفید باشد . آگاهی داشتن به این موضوع برای خانم هایی که قصد باردار شدن دارند کمک می کند تجربه بسیار  لذت بخشی از دوره حاملگی خود داشته باشند .

تاثیر ورزش در بارداری
تاثیر ورزش در بارداری

گروه های اصلی ورزش

چهار گروه اصلی ورزش داریم .

یگ گروه برای عضلات نگهداری لگن است.

یک گروه برای عضلات کمر است.

ورزش هایی که به سیستم ها قلبی و عروقی و عضلات تنفسی شما کمک می کنند.

و یک سری ورزش هایی که برای عضلات پرینی است که بسیار برای زایمان مناسب است که بتواند در مواقع لازم عضلات را شل و کنترل کند.

ورزش های هوازی

ورزش های هوازی که در بارداری می توان نام برد :

یوگا

پیاده روی

شنا کردن در آب

اگر خود در این زمینه مهارت ندارید حتما به اشخاصی که مهارت لازم را دارند و می دانند که چه ورزش هایی برای بانوی باردار مناسب است، مراجعه کنید. زیرا خیلی مهم است که حرکت های مادر به جنین و خود آسیب نرساند . زیرا مادر باردار با فرد عادی فرق دارد و نمی توان حرکات مشابه را انجام دهد.

نکات مهم ورزش در بارداری

حتما قبل از انجام ورزش در دوران بارداری با پزشک متخصص زنان مشورت کنید تا متوجه شوید بارداری شما یک بارداری معمولی است که با روند بی خطر جلو می رود و یا یک بارداری پر خطر را تجربه می کنید

اگر سابقه سقط های مکرر را دارید و یا جفت در راه جنین است و یا انقباض های زود هنگام و یا فشار خون در حاملی و یا مشکلات قلبی و عروقی دارید و یا تیروئید دیابت و یا کم خونی. این ها جزو مواردی است که پزشک می تواند شما را از ورزش کردن منع کند. در صورت نداشتن این موارد و مشوت با مرکز مشاوره و خدمات مامایی، می توانید با فرد مناسب ، ورزش های لازم را انجام دهیم.

ترتیب ورزش در خانم باردار

نکته قابل اهمیت دیگر این است که ورزش را حتما باید از کم شروع کرد و به آرامی شدت آن را زیاد کرد.

مرحله ای که در ورزش باید رعایت شود سه مرحله است

مرحله اول گرم کردن بدن است و بدن آماده شود برای ورزشی که قرار است انجام دهد.

مرحله دوم مقرار زمانی است که ورزش انجام می شود

مرحله سوم مرحله ای است بدن را به آرامی به حالتی که قبل از ورزش داشته برسانیم و در اصطلاح بدن را سرد کنیم .

توجه نکردن به این عوامل می تواند باعث آسیب به بدن مادر و جنین شود که یکباره فعالیت شدید را شروع کرده و بدون مقدمه این فعالیت را پایان دهیم.

مرکز مامایی رویان مهر با دانش روز دنیا بهترین توصیه های دوران بارداری را در همه زمینه ها ارائه می دهند. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به مرکز با شماره 33 81 35 02144 و 50 35 35 02144 تماس بگیرید. همچنین جهت ارتباط از طریق اینستاگرام هم می توانید اقدام نمائید.

اگر در مورد ورزش های مناسب بارداری می خواهید بیشتر بدانید توصیه می کنیم مقالات تاثیر ورزش قبل از بارداری ، ورزش مناسب در بارداری ، یوگا در بارداری و تاثیر ورزش در رفع مشکلات بارداری را مطالعه فرمایید .

نتیجه گیری

ورزش در همه حال باعث شادابی و تندرستی و سلامت بدن می شود . لذا مادران باردار از این موضوع مستثنا نیستند و با ورزش های درست و اصولی ، حاملگی شادی را سپری می کنند. شما می توانید با مراجعه به مرکز آمادگی های بارداری و زایمان، از برگزاری دوره های کلاس های بارداری آگاهی یابید .

Check Also

نقشه-کلی-لیبر

مراحل لیبر زایمان

نقشه کلی لیبر (مراحل زایمان طبیعی) امروز قصد داریم با مقایسه لیبر و کوهنوردی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button