چه کسانی در معرض حاملگی پر خطر هستند؟

چه کسانی در معرض حاملگی پر خطر هستند؟

آیا می دانید بارداری پرخطر چیست ؟

آیا از شرایط بارداری پرخطر آگاهی دارید ؟

حاملگی های پر خطر شاید برای بسیاری از خانم ها نگران کننده باشد اما با داشتن اطلاعات لازم می توانید این دوره را به درستی سپری کنید. با همراه باشید تا در این مقاله با چگونگی بارداری پرخطر آشنا شوید .

حاملگی های طبیعی

افراد باید برای مشاوره پیش از بارداری ، سه ماه قبل به پزشک متخصص زنان خود مراجعه نمایند و یک کنترل کلی انجام دهند و در صورت نداشتن مشکل خاصی ، نسبت به بارداری اقدام کنند ، این یک حالت ایده ال بارداری است .

گاهی خانم ها بعد از بارداری به پزشک متخصص خود مراجعه می کنند که این نیز تاثیر گذار خواهد بود که مراقبت های دوران بارداری را رعایت می کنند .

حاملگی های پر خطر

حاملگی هایی هستند که بر طبق شرایطشان این عنوان را برای آن ها می گذاریم . اول مشخص می کنیم که چه گروهی جزو این مورد قرار می گیرند .

بارداری پرخطر
بارداری پرخطر

بارداری با روش درمان

افرادی که به دنبال درمان ، باردار شده اند و مشکل نازایی داشته اند ، جزو این گروه هستند. خصوصا اگر از دارو های محرک تخم گذاری استفاده کرده باشند که درمان ها کمک باروری مثل IVF و  IUI برای آن ها انجام شده باشد این افراد نیاز به کنترل دقیق تر و حساس تری دارند . حتی ممکن است فاصله های کنترل بارداری آن ها کوتاه تر باشد که این بر طبق نظر مرکز مشاوره و خدمات مامایی ، داده می شود .

بارداری در سن بالا و پایین

افرادی که بالای 35 سال باردار می شوند نیز جزو بارداری های پر خطر هستند و می توان بسیاری از عوارض بارداری مثل دیابت بارداری و یا فشار خون را در این افراد بیشتر مشاهده کرد .

افرادی که اولین بارداری آن ها زیر 18 سالگی است یعنی در سنین خیلی پایین هستند بارداریشان پر خطر محسوب می شود .

بارداری با سابقه بیماری

افرادی که در بارداری قبلی خود مشکلاتی داشته اند مانند سابقه سقط یا سقط های مکرر زیر سه ماهگی ، یا سابقه زایمانی داشتند که بچه زنده نمانده باشد . یا فرزندشان با نقص و مشکلاتی به دنیا آمده باشد. شامل حاملگی پر خطر هستند .

افرادی که سابقه دیابت دارند و یا دیابت در افراد خانواده آن ها است و یا خود مبتلا به دیابت هستند که دارو مصرف می کنند . و یا در بارداری قبلی خود مبتلا به دیابت دوره بارداری شده اند باید پزشک خود را در جریان قرار دهند .

خانم هایی که در بارداری قبلی خود مشکل آنومانی حال و یا اختلالات جنینی داشتند یا سابقه تولد فرزند سندرم دان داشته اند و یا در خانواده خود سابقه وجود این فرزند ها را دارند و یا زوج هایی که ازدواج فامیلی داشته اند ، حتی نسبت دور هم بوده بهتر است مشاوره قبل از بارداری را داشته باشند و در صورت نیاز مشاوره ژنتیک و بررسی کانیتال کروموزوم برایشان انجام شودکه اگر مشکلی وجود دارد اقدامات لازم صورت گیرد .

بارداری های دو یا چند قلو

خانم هایی که بارداری دو قلو یا چند قلو دارند که این افراد جزو حاملگی پر خطر است و باید کنترل های خیل دقیق با فواصصل منظم داشته باشند . چون در این افراد یکسری عوارض حاملگی بیشتر از حاملگی های عادی دیده می شود .

بارداری با وزن نامناسب

خانم هایی که بسیار چاق و یا بسیار لاغر هستند . هر دو طیف می تواند خطرناک باشد در این حالت توصیه می شود به مراکز مشاوره مرجعه نماید و اگر در وزن مناسب قرار ندارد اقدامات لازم را برای باردار شدن انجام دهد . خانم هایی که وزن کمتر از 45 کیلوگرم دارند در ان ها احتمال به دنیا آوردن نورادان کم وزن بیشتر است و همینطور در خانم هایی که دچار اضافه وزن هستند بیشتر دچار دیابت بارداری می شوند . و یا سقط و زایمان زودرس در آنها بیشتر دیده شده است .

در صورت مصرف هر نوع دارویی باید حتما پزشک خود را از آن با خبر نمایید زیرا ممکن است تاثیرات نامطلوبی روی جنین داشته باشد .

مرکز مامایی رویان مهر با دانش روز دنیا بهترین توصیه های دوران بارداری را در همه زمینه ها ارائه می دهند. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به مرکز با شماره 33 81 35 02144 و 50 35 35 02144 تماس بگیرید. همچنین جهت ارتباط از طریق اینستاگرام هم می توانید اقدام نمائید.

نتیجه گیری

به طور خلاصه باید گفت چنانچه این موارد عنوان شده جزو موارد پرخطر حاملگی ذکر شده اند اما دلیل بر نگرانی نیست و این نکته را حائز اهمیت می کند که دوره بارداری باید با حساسیت بیشتری دنبال شود تا از بروز عوارضی که ممکن است این خانم ها را تهدید کند ، پیشگیر شود . اگر جزو گروه های ذکر شده می باشید با مشاوره درست پیش از بارداری ، با توجه های بیشتر و ویزیت های کوتاه تر  می توانید حاملگی سالم و ایمن داشته باشید و فرند سالمی به دنیا بیاورید .

Check Also

نقشه-کلی-لیبر

مراحل لیبر زایمان

نقشه کلی لیبر (مراحل زایمان طبیعی) امروز قصد داریم با مقایسه لیبر و کوهنوردی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button