کاهش درد بارداری با ورزش

کاهش درد بارداری با ورزش

یکی از مشکلاتی که ذهن خانم های باردار را به خود مشغول می کند ، درد است . دوره بارداری دوره خاصی است که خانم ها دوست دارند آن را تجربه کنند ، اما همیشه نگرانی هایی از حاملگی خود دارند . در این بخش ما به تاثیر ورزش در بارداری می پردازیم ، با ما همراه باشید .

درد در بارداری

اصولا معنی درد یک تجربه شخصی است یعنی درد برای هر کسی متفاوت است و مانند سایر احساس ها مانند زنگ اخبار هشدار نمی دهد . مثلا در مواجه با جسم سرد به سرعت مغز دستور سرد بودن را صادر می کند و احساس سرما می شود . اما برای درد ، قسمت های مختلفی در مغز وجود دارند که میزان درد و شرایط را تشخیص می دهند به این خاطر برای هر شخص بر طبق دیدی که به درد دارد می تواند شدت داشته باشد . درد ها در قسمت های متفاوت ایجاد می شود همچنین مشکلات روانی که ترس از  درد به همراه خود خواهد داشت .

ورزش در دوارن بارداری
ورزش در دوارن بارداری

درد های فیزیکی دوران بارداری

درد هایی که در حاملگی ممکن است ایجاد شود ، طبیعی است . نوعی از درد ها ، عضلانی هستند  که به خاطر اضافه وزنی که وجود دارد ، مادر دچار پا درد ، ورم پا یا واریس می شود و به خاطر تغییر حالتی که در فیزیک بدن مادر به وجود می آید ، موجب گودی کمر برای مادر می شود که این عامل به کمر و شکم مادر فشار وارد می کند .

تاثیر ورزش در درد کمر بارداری

ورزش کاری که می کند با تقویت عضلات در قسمت های مختلف ، جلوی درد ها را می گیرد و در جاهایی که بدون نیاز ، عضلاتمان را منقبض می کنیم ، با ورزش اختیار این قسمت را به دست می گیریم .

ورزش های شکم و کمر باعث جلوگیری از درد های کمری و کشیدگی پوست می شود . این مسئله باعث می شود کشیدگی پوست در هنگام بارداری با انعطاف بیشتری انجام شود .

همچنین ورزش باعث ایجاد هماهنگی بین عضلاتی که نوزاد را به بین هدایت می کنند ، می شود . اجزایی که باعث خروج جنین از رحم می شوند ، مهمترین آن خود رحم است که تحت تاثیر هورمون ها قرار دارد . به جز آن عضلات شکم و عضلات تنفسی نیز منقبض می شوند و کمک می کنند به متولد شدن نوزاد .

اگر عضلات کف لگن تحت کنترل مادر نباشد و یا بترسد از دردی که وجود دارد ، درد بیشتری ایجاد می شود . بنابراین اگر مادر ورزش کرده باشد و عضلات فشار دهنده جنین به خوبی عمل کند و عضلات کف لگن به موقع باز شوند ، درد های زایمان برطرف می شود .

یک راه برای برخورداری از روان و جسم سالم، یوگا در دوران بارداری می باشد. مرکز مشاوره و خدمات مامایی رویان مهر با دانش روز دنیا بهترین توصیه های دوران بارداری را در همه زمینه ها از جمله استخر بارداری ارائه می دهند. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به مرکز با شماره 33 81 35 02144 و 50 35 35 02144 تماس بگیرید.

نتیجه گیری

با توجه به آنچه گفته شد ورزش می تواند تاثیر بسیار مطلوبی در روند بارداری و زایمان داشته باشد . ورزش در دوران بارداری باید اصولی و تحت نظر ماما انجام گیرد . در نتیجه با مشاوره های لازم می توانید دوره بارداری راحتی را سپری کنید .

Check Also

نقشه-کلی-لیبر

مراحل لیبر زایمان

نقشه کلی لیبر (مراحل زایمان طبیعی) امروز قصد داریم با مقایسه لیبر و کوهنوردی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button