کمردرد در سه ماهه سوم بارداری

کمردرد در سه ماهه سوم بارداری

آیا می دانید کمردرد در بارداری به چه علت است ؟

آیا از روش های کاهش کمردرد در بارداری آگاهی دارید ؟

کمردرد در دوران بارداری جزو شایع ترین مشکلات زنان باردار است که در سه ماهه آخر شدت آن افزایش می یابد . این مقاله به بیان علل کمردرد و راه های پیشگیری آن پرداخته است با ما همراه باشید تا با آگاهی بیشتر ، دوران بارداری لذت بخشی را تجربه نمایید .

بارداری در سه ماهه سوم

سه ماهه سوم بارداری از حدود 27 تا 28 ماهگی به بعد تلقی می شود . عمدتا مادران باردار در این دوره با مشکلات زیادی روبرو می شوند . در کل هر چقدر به روز های پایانی نزریک می شویم ، مشکلات بارداری افزایش می یابد و تحمل آن برای خانم های باردار سخت تر می شود .

کمردرد در بارداری

علل کمردرد در بارداری

عمده مسائلی که در این دورن با آن مواجع می شویم ، تحت تاثیر بزرگ شدن شکم مادر و تغییرات فیزیکی که در اندام خانم باردار رخ می دهد ، خود به خود می تواند باعث ایجاد عوارض باشد . هر چقدر که جنین رشد می کند و رحم بزرگ می شود به اندام های داخلی بدن مادر فشار وارد می کند و آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد .

همین طور روی ستون فقرات تاثیر گذاشته و در نتیجه مشکلاتی در ناحیه کمر ، مثل کمردرد و پشت درد ایجاد می کند . بزرگ شدن شکم مادر باعث می شود که مرکز ثقل بدن تغییر کند و این تغییر باعث می شود که مادر برای اینکه تعادل خود را حفظ کند ، شکم خود را به جلو متمایل کند و درنتیجه انحنای ستون فقرات خود را افزایش دهد و این خود باعث می شود که به عضلات کمر و خود ستون فقرات فشار وارد شود و در نتیجه با کمردرد های دوران بارداری روبرو هستیم .

کاهش کمردرد در بارداری

توصیه ای که برای کاهش کمردرد های دوران بارداری وجود دارد در گام اول ، تغییر نحوه ایستادن خود را اصلاح کند یعنی دقیقا خلاف جهتی که بدن ، به آن جهت حرکت می کند و شکم به جلو متمایل می شود . مادر باید در وضعیت ایستادن تغییر ایجاد کند به طوری که وقتی می ایستد عضلات شکم را کمی منقبض کند . همین طور عضلات زیر شکم و باسن در حالت انقباض باشد . زانو ها در وضعیت راحت قرار گیرند . شانه ها زیاد بالا و یا افتاده قرار نگرفته باشند . چنانچه این پوزیشن در مادران حفظ شود قطعا کمردرد آن کاهش پیدا می کند .

مرکز مامایی رویان مهر با دانش روز دنیا بهترین توصیه های دوران بارداری را در همه زمینه ها ارائه می دهند. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به مرکز با شماره 33 81 35 02144 و 50 35 35 02144 تماس بگیرید. همچنین جهت ارتباط از طریق اینستاگرام هم می توانید اقدام نمائید.

کاهش کمردرد در بارداری با ورزش

انجام ورزش هایی مثل ورزش کِگل در دوران بارداری ، در واقع در حالتی که مادر روی زمین دراز کشیده و پاها در وضعیت زانو قرار می گیرد و سعی می کند کمر را به سطح زمین نزدیک کند و بعد رها کرده و دوباره این کار را انجام دهد . این حرکت باعث می شود یک حرکت در ناحیه لگن ایجاد شود و ما تقویت عضلات لگن و کمر را با هم داشته باشیم .

اگر در مورد ورزش های دوران بارداری آگاهی کافی را ندارید ، پیشنهاد می کنیم مقاله های ورزش مناسب در بارداری ، فواید یوگا در بارداری ، پیلاتس در بارداری را مطالعه بفرمایید که به شما اطلاعات مفیدی در مورد ورزش های دوران بارداری ارائه می دهد .

نتیجه گیری

دوران بارداری ، دوران لذت بخشی برای مادران است که احساس خوبی را تجربه می کنند . لذا با بالا بردن آگاهی و انجام کار های مناسب می توانید این دوران را به راحتی سپری نمایید .

Check Also

نقشه-کلی-لیبر

مراحل لیبر زایمان

نقشه کلی لیبر (مراحل زایمان طبیعی) امروز قصد داریم با مقایسه لیبر و کوهنوردی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button