راههای کاهش فشار خون در بارداری

راههای کاهش فشار خون در بارداری

فشار خون بالا در بارداری مورد شایعی می باشد ولی مدیریت و کنترل فشار خون مورد چالش برانگیزی می باشد. داروهای مخصوص برای کاهش فشار خون همگی شامل مواد شیمیایی و سمومی هستند که قاعدتاً مورد مضری برای مادر و جنین می باشند. بنابراین بهتر است که به دنبال راههای کاهش فشار خون در بارداری به طور طبیعی بوده و راهکارهای طبیعی را امتحان کنید. ما در این مقاله راجع به اقداماتی که به کاهش فشار خون در بارداری منجر می شود صحبت می کنیم.

راههای کاهش فشار خون در بارداری
راههای کاهش فشار خون در بارداری

کاهش فشار خون در بارداری با ورزش

یکی از موثرترین راه ها برای مدیریت فشار خون در بارداری ورزش کردن است. نیازی نیست که ورزش های سنگین و طاقت فرسا انجام شود. یک فعالیت متعادل به مدت 30 دقیقه در روز می تواند بسیار مفید باشد و به تقویت سیستم ایمنی کمک کند. ورزش کردن به آرام سازی ماهیچه ها کمک کرده و فشار خون را تنظیم می کند. ورزش به طور منظم یک راهکار عالی برای تنظیم کردن فشار خون و جریان خون می باشد. همچنین یکی دیگر از فواید ورزش در بارداری ، زایمان راحت تر و کاهش خستگی و درد ناشی از بارداری می باشد.

تاثیر نمک در فشار خون بالا در بارداری

یکی از راه های طبیعی برای کنترل و درمان فشار خون در بارداری محدود کردن نمک در رژیم غذایی روزانه می باشد. در بارداری هورمون ها از تعادل خارج می شوند و به این دلیل سیستم ایمنی بدن مادر آسیب دیده و عملکرد طبیعی بدن به هم می ریزد. در اثر همین امر نمک و غذاهای شور به راحتی هضم نشده و می تواند موجب افزایش فشار خون شود. از سوی دیگر کاهش مصرف نمک می تواند موجب بالا رفتن سطح انرژی فرد شود. مصرف نمک نباید به طور کامل قطع شود زیرا حاوی مینرال های طبیعی زیادی می باشد که در حد متوسط برای بدن مفید می باشد.

مرکز مامایی در تهران با نام رویان مهر با دانش روز دنیا بهترین توصیه های دوران بارداری را در همه زمینه ها ارائه می دهند. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به مرکز با شماره 33 81 35 02144 و 50 35 35 02144 تماس بگیرید. همچنین جهت ارتباط از طریق اینستاگرام هم می توانید اقدام نمائید.

کنترل فشار خون بارداری با تغذیه

فشار خون در بارداری با تغذیه مناسب و مصرف برخی مواد غذایی می تواند تنظیم شود. در زیر به برخی از این مواد غذایی اشاره می کنیم:

– موز مصرف کنید. مصرف یک تا دو موز در روز در طول بارداری می تواند بسیار مفید باشد. موز نه تنها به سیستم گوارشی کمک می کند بلکه حاوی مقدار بالایی پتاسیم می باشد. به این دلیل موز برای تمام افرادی که از فشار خون بالا رنج می برند مفید است.

– سرکه سیب را فراموش نکنید. سرکه سیب یکی از مفید ترین مواد غذایی بوده و به تعادل سطح کلسترل بدن کمک می کند. طی تحقیقات به عمل آمده سرکه سیب برای تعادل فشار خون هم مفید است.

– منیزیم . منیزیم به کنترل فشار خون بالا کمک می کند. زنان باردار باید مواد غذایی حاوی منیزیم بالا مصرف کنند مانند پنیر توفو، آوکادو، موز، بادام، شیر سویا و …

همچنین برای کاهش فشار خون در بارداری باید از استرس دوری کرده و به هیچ عنوان الکل، کافئین و فست فود ها و هله هوله های غیر سالم مصرف نگردد.

منبع : https://parenting.firstcry.com/articles/top-10-natural-remedies-to-manage-high-bp-during-pregnancy/

مطالب مرتبط با این مقاله:

هموروئید و یبوست در بارداری

خارش بدن در بارداری

تاثیر استرس مادر بر جنین در بارداری

Check Also

نقشه-کلی-لیبر

مراحل لیبر زایمان

نقشه کلی لیبر (مراحل زایمان طبیعی) امروز قصد داریم با مقایسه لیبر و کوهنوردی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button