عوامل موثر بر هوش جنین در دوران بارداری

عوامل موثر بر هوش جنین در دوران بارداری

بیشتر مادران گمان می کنند که برای افزایش هوش فرزند خود، لازم است، فرزند خود را بعد از تولد در کلاس های آموزشی شرکت دهند یا تغذیه فرزند خود را بهبود بخشند. اما بهتر است بدانید که هوش فرزند شما از زمان جنینی تحت تاثیر کارها و نحوه تغذیه شما قرار دارد.

در این مطلب سعی بر آن داریم که به مهم ترین عوامل موثر بر هوش جنین در دوران بارداری اشاره کنیم.

 مهم ترین عوامل موثر بر هوش جنین

تغذیه در دوران بارداری

یکی از مهم ترین عواملی که تاثیر چشم گیری در هوش جنین شما دارد نحوه تغذیه شما در دوره بارداریتان می باشد.

همانطور که گفته شد تغذیه دوره بارداری از عوامل موثر داخل رحمی برای رشد مغز و هوش جنین است. هرچند که اندازه و میزان تغذیه مادر در دوران بارداری به طور قطعی تا به حال مشخص نشده است، اما با توجه به وزن کودکان در لحظه تولد، معیارهایی برای میزان تغذیه مادر مشخص شده است.

متخصصان ثابت کرده اند که سو تغذیه مواد پروتئینی، می تواند سبب تکامل نیافتن رشد کامل مغزی و بروز مشکلات در یادگیری فرزندان شود.

لازم است بدانید که رابطه ی مستقیمی میان وزن کودک در هنگام تولد با میزان یادگیری و هوش فرزندتان در دوران کودکی او وجود دارد. این موضوع در سطح فردی ممکن است چشم گیر نباشد اما در سطح جامعه؛ با توجه به آمار می توان کاملا پی به این موضوع برد.

متاسفانه نوزادانی که به هنگام تولد دارای وزنی کمتر از یک کیلو و نیم باشند، دچار اختلال در رشد فکری و در موارد شدیدتر ممکن است دچار عقب ماندگی ذهنی شوند.

چاقی جنین

عکس موضوع فوق نیز وجود دارد، اگر تغذیه مادر صحیح و میزان آن رعایت نشود منجر به چاقی جنین شده و بعد از تولد سبب اختلالات شنوایی، بینایی و سسب کاهش میزان یادگیری می شود.

سن مادر

بر خلاف تصورات، فرزندان مادرانی که سن بالایی دارند هوش بالاتری نسبت به فرزندان مادران جوان دارند. اما این موضوع هم قابل انکار نیست که کودکان مادران مسن تر بیشتر در خطر ابتلا به سندرم داون هستند.

مواد مخدر و داروها

مواد مخدر و برخی از دارو، رابطه مستقیم با از بین رفتن عوامل موثر تعیین کننده هوش جنین دارد.

به همین دلیل مصرف داروها در دوران بارداری حتما باید طبق تجویز پزشک مصرف شود.

استرس و عوامل ژنتیکی از دیگر عوامل موثر بر روش هوش جنین است. نوزادانی که از پدر و مادر با ضریب هوشی بالا متولد می شوند ،معمولا دارای ضریب هوشی بالایی هستند.

 

شما مادران عزیز که قصد بارداری دارید با شرکت در کلاس های قبل از بارداری و مشاوره قبل از بارداری و آموزش دقیق مراقبت های دوران بارداری،  در مرکز مشاوره و خدمات مامایی رویان مهر سلامت می توانید صاحب فرزندانی با ضریب هوشی بالا شوید.

 

با تشکر مدیریت سایت مرکز مشاوره و خدمات مامایی رویان مهر سلامت

 

 

Check Also

نقشه-کلی-لیبر

مراحل لیبر زایمان

نقشه کلی لیبر (مراحل زایمان طبیعی) امروز قصد داریم با مقایسه لیبر و کوهنوردی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button