واکسن آنفولانزا در بارداری

واکسن آنفولانزا در بارداری

آنفولانزا

آماری که برای بیماری آنفولانزا اعلام می شود، سالانه حدود 250 تا 500 هزار نفر می باشد که نشان می دهد بیماری آنفولانزا اصلا بیماری ساده ای نیست و باید پیشگیری های لازم برای این بیماری لحاظ شود به خصوص برای مادران باردار که این دوره برای آنها بسیار حساس و نگران کننده است .  لذا برای پیشگیری آنفولانزا نکاتی را می توانیم رعایت کنیم که سعی می شود در این مقاله به آن ها بپردازیم.

زمان تزریق واکسن آنفولانزا

بهترین زمان تزریق واکسن آنفولانزا در شروع فصل سرما است که معمولا اواخر شهریور و مهر ماه انجام می شود .

خانم باردار چه موقع واکسن آنفولانزا بزند ؟

توصیه می شود که در خانم های باردار هستند بهتر است در سه ماه دوم و سه ماه سوم تزریق انجام شود. ولی در اشخاصی که بر طبق نظر پزشک در حالت خاص به سر می برند می توانند در سه ماه اول هم تزریق آنفولانزا داشته باشند.

دوره درمانی واکسن آنفولانزا از چه زمانی شروع می شود؟

بعد از تزریق ، دو یا سه هفته بعد ایمنی در بدن ایجاد می شود و  6 تا 12 ماه این ایمنی باقی می ماند . واکسن های آنفولانزا انقضاء یکساله دارند و بعد از یکسان باید دوباره واکسن را تزریق کنند .

مرکز مامایی رویان مهر با دانش روز دنیا بهترین توصیه های دوران بارداری را در همه زمینه ها ارائه می دهند. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به مرکز با شماره 33 81 35 02144 و 50 35 35 02144 تماس بگیرید. همچنین جهت ارتباط از طریق اینستاگرام هم می توانید اقدام نمائید.

چرا واکسن آنفولانزا برای خانم های باردار توصیه می شود؟

با توجه به اینکه طول دوره بارداری نه ماه است مسلما چند ماه از این دوران در فصل زمستان و یا پاییز قرار می گیرد که این فصول بیشترین شیوع آنفولانزا در بین افراد را دارد. بنابراین به افرادی که در هر سنی دوره حاملگی را می گذرانند یا قصد دارند در این فصول بارداری را تجربه کنند ، توصیه می شود حتما از واکسن آنفولانزا استفاده کنند.

آیا با واکسن آنفولانزا خانم باردار اصلا مریض نمی شود؟

واکسن آنفولانزا به این معنا نیست که شخص به هیچ وجه آنفولانزا نمی گیرد بلکه این معنی را دارد که شانس ابتلا به آنفولانزا بسیار کاهش می یابد و اگر خانم باردار آنفولانزا بگیرد با شدت بسیار پایین تری مبتلا می شود و بسیار خفیف تر است.

واکسن آنفولانزا در بارداری
واکسن آنفولانزا در بارداری

واکسن آنفولانزا برای نزدیکان خانم باردار

همچنین در این ایام به بقیه افرادی که در تماس نزدیک با خانم باردار هستند توصیه می شود که آنها هم از واکسن آنفولانزا استفاده کنند تا احتمال ابتلا مادران باردار به این عفونت ویروسی کاهش یابد .

تاثیر واکسن آنفولانزا روی جنین

واکسن آنفولانزا روی جنین تاثیر نامطلوب نمی گذارد و علاوه بر اینکه واکسن آنفولانزا مادر را ایمن می کند بعد از تولد ، تا دو ماه نوزاد را هم تحت پوشش قرار می دهد.

نتیجه گیری

با توجه به حساس بودن دوره بارداری و تحت نظر بودن کامل خانم باردار توسط پزشک معالج ، مراقبت ها و پیشگیری های لازم بسیار حائز اهمیت است . یکی از این پیشگیری ها تزریق واکسن آنفولانزا است که می تواند دوره بارداری ایمنی را برای مادر به همراه داشته باشد. لذا مادر با مشورت با پزشک معالج خود می تواند از این واکسن استفاده نماید.

Check Also

نقشه-کلی-لیبر

مراحل لیبر زایمان

نقشه کلی لیبر (مراحل زایمان طبیعی) امروز قصد داریم با مقایسه لیبر و کوهنوردی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button