ورزش در بارداری

ورزش در بارداری

آیا ورزش در دوران بارداری موثر است؟

چه ورزش هایی در بارداری فواید بیشتری دارند؟

اثرات ورزش در بارداری چیست؟

در این مقاله قصد داریم تعدادی از فواید ورزش در بارداری را برای شما عزیزان شرح دهیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

شما قبلا هم می دانستید که ورزش برای شما مناسب است، اما فواید ورزش در بارداری نیز حائز اهمیت است. این کار بخش مهمی از یک حاملگی سالم است که کالج آمریکایی زنان و مامایی توصیه می کند تا حداقل 20 تا 30 دقیقه تمرین ورزشی هر روز یا در بیشتر روزهای هفته انجام دهید.

ورزش-در-بارداری
ورزش-در-بارداری

انرژی خود را افزایش دهید.

حاملگی انرژی شما را می سوزاند، اما ورزش منظم می تواند به شما کمک کند تا راحت تر به انجام کارهای روزانه خود بپردازید. این به این دلیل است که ورزش باعث تقویت سیستم قلبی عروقی شما می شود، بنابراین شما به راحتی خسته نمی شوید و انرژی کافی دارید.

کمک می کند تا شما بهتر بخوابید. 

همانطور که از بارداری شما می گذرد، پیدا کردن یک موقعیت خواب راحت تر می تواند یک چالش واقعی باشد. اما ورزش می تواند شما را به اندازه کافی خسته کند تا شما را به خوابی آرام تر بروید.

خطر عوارض مربوط به حاملگی را کاهش می دهد. 

مطالعات نشان می دهد که ورزش در بارداری خطر ابتلا به دیابت حاملگی و پره اکلامپسی را کاهش می دهد.

کاهش ناراحتی در طول بارداری

ورزش منظم، ماهیچه های شما را تقویت می کند، که به بدن شما می تواند کمک کند تا با درد در دوران بارداری بهتر کنار بیایید. انجام تمرینات و یوگا در دوران بارداری باعث کاهش درد در پشت شما می شود، پیاده روی گردش خون شما را بهبود می بخشد و شنا در دوران بارداری می تواند عضلات شکمی شما را تقویت کند.

مرکز مامایی رویان مهر با دانش روز دنیا بهترین توصیه های دوران بارداری را در همه زمینه ها ارائه می دهد. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به مرکز با شماره 33 81 35 02144 و 50 35 35 02144 تماس بگیرید. همچنین جهت ارتباط از طریق اینستاگرام هم می توانید اقدام نمائید.

آماده شدن برای زایمان

هر چه قدر انرژی بیشتری داشته باشید، برای زایمان آمادگی بیشتری خواهید داشت زیرا زایمان نیاز به استقامت و تمرکز بالایی دارد.

ورزش در بارداری باعث کاهش استرس در شما می شود. 

حاملگی می تواند استرس زا باشد و موجب تغییرات خلقی در شما شود. یک مطالعه نشان داده که ورزش باعث افزایش سطح سروتونین می شود، یک ماده شیمیایی مغز مرتبط با خلق و خو، که می تواند روحیه شما را بهتر کند.

بهبود یافتن تصویر تجسم شده از خودتان  

فعال بودن و ورزش در بارداری باعث می شود تا شما احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید و شانس بیشتری برای دستیابی به سلامت و وزن مناسب داشته باشید.

پس از زایمان راحت تر بدن خود را مثل قبل می کنید.

اگر در دوران بارداری ورزش کنید، احتمال ابتلا به اضافه وزن شما پس از زایمان کمتر خواهد بود.

نتیجه گیری

ورزش در بارداری دارای فواید بسیاری می باشد که در این مقاله سعی کردیم تعدادی از مهمترین آنها را برای شما عزیزان شرح دهیم. به طور خلاصه برخی از فواید ورزش در بارداری عبارتند از: افزایش انرژی، کمک به خواب بهتر، آمادگی برای زایمان راحت تر، کاهش ناراحتی و استرس در دوران بارداری و حفظ تناسب اندام پس از زایمان. در صورتی که شما عزیزان نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارید می توانید با شماره های مندرج در سایت رویان ماما تماس حاصل فرمایید.

Check Also

نقشه-کلی-لیبر

مراحل لیبر زایمان

نقشه کلی لیبر (مراحل زایمان طبیعی) امروز قصد داریم با مقایسه لیبر و کوهنوردی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button