مشکلات بانوان باردار در تابستان

مشکلات بانوان باردار در تابستان
هوای گرم و شرجی و یک جنین داخل شکم کمی تحمل تابستان را سخت می کند.ولی اگر یکسری مسائل را رعایت کنید بهتر می توانید با این شرایط سخت کنار بیاید.
در دوران بارداری حرارت بدن کمی بالاتر از حد طبیعی است پس اگر گرمای زیادی را احساس می کنیدسعی کنید از خانه خارج نشوید.آب زیاد بنوشیداگر دمای بدنتان خیلی بالا بودحوله خیس را پشت گردن و روی پیشانی بگذاریداینکار بدنتان را خنک می کند.
اگربیشتر از گذشته عرق می کنیدعلت آن گرمای هواست پس بایدآب،یا شیر،آب پرتقال یا نوشدنیهای طبیعی دیگرمایعات مناسبی برای جایگزین کردن آب بدنتان هستنند.البته دقت کنید بیشتر از9لیوان آب در روز ننوشیدکه مبتلا به مسمومیت با آب نشوید که باعث می شود الکترولیت ها در بدن رقیق شوند و در نتیجه خستگی ماهیچه ها و احساس گرفتگی ویا حتی بیهوشی شود.
ورم بدن
تورم بدن در فصل تابستان بیشتر است بخصوص در سه ماهه آخر بارداری ورم معمولی با استراحت و بالا قرار دادن پاها برطرف می شود.درکل سعی کنید نمک کمتر مصرف کنید.
مشکلات پوستی
چون میزان هورمون ها در بدن در حال تغییر است پوست شما ممکن است دچارلک شود برای پیشگیری یاکاهش این لکه ها تا می توانید از معرض نور خورشید دور باشیدوقبل از خروج ازخانه ازضدآفتاب استفاده کنید و ازکلاه آفتابی استفاده کنید.پوست به علت اضافه وزن دچار کشیدگی می شود گرمای تابستان هم خشکی وخارش پوست را افزایش می دهد.جهت
یشگیری بعداز حمام از مرطوب کننده استفاده کنید البته از نوع معطرآن نباشد می توانید از کرم ضد خارش با توصیه پزشکتان استفاده کنید.
6توصیه مناسب درتابستان
به استخربروید یا به صورت معلق درآب باشید هم آرامبخش است و هم گرمای بدنتان را تنظیم می کند.
پوشیدن لباس های نخی و رنگ روشن
درست نفس بکشید ازتنفس های تندتند پرهیزکنید وسعی کنید آرامترنفس بکشید.
درساعتهای خنک تر روز از خانه خارج شوید
روزانه دوش بگیرید.
60-30دقیقه در روز آرام دراز بکشید و ریلکس کنید.

Check Also

ورزش-در-بارداری

ورزش در بارداری

ورزش در بارداری آیا ورزش در دوران بارداری موثر است؟ چه ورزش هایی در بارداری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button