فواید پیلاتس در بارداری

فواید پیلاتس در بارداری

آیا از ورزش در دوران بارداری چیزی می دانید؟

آیا از فواید ورزش پیلاتس در بارداری آگاهی دارید ؟

ورزش یکی از مسائل مهمی است که در دوران بارداری باید به آن اهمیت داده شود . ورزش می تواند باعث شود خانم باردار احساس سلامتی و احساس شادی بهتری داشته باشد . با ما همراه باشید تا با ورزش های دوران بارداری از جمله پیلاتس بیشتر آشنا شوید .

فواید ورزش در باردرای

ورزش از افزایش قند و یا افزایش فشار خون در دوران بارداری پیشگیری می کند و همینطور احتمال سزارین را پایین می آورد و درصد زایمان طبیعی و اینکه مادر زایمان موفقیت آمیزی داشته باشد را افزایش می دهد که این خود می تواند بسیار مهم و ارزشمند باشد .

ورزش حتی می تواند کمردرد در بارداری و یا درد های پشت که خیلی از خانم های باردار از آن شکایت دارند را کم کند .

پیلاتس در بارداری

پیلاتس در بارداری

پیلاتس باعث تمرکز و انعطاف پذیری بیشتر می شود . انجام ورزش پیلاتس وقتی به صورت اصولی صورت گیرد بسیار مفید است. پیلاتس عضلات شکم ، کمر و لگن را تقویت می کند و نقش بارز این عضلات به خاطر درگیر بودن در فعالیت های روزانه می تواند در سلامت مادر و جنین بسیار مهم باشند .

فواید ورزش پیلاتس

وقتی مادر دوره بارداری خود را سپری می کند ، با رشد جنین، شکم مادر نیز بزرگ تر می شود و این باعث شده مادر به صورت ناخودآگاه شکم خود را به جلو متمایل کند . این روند باعث ایجاد گودی کمر و درد های شدید در ستون فقرات می شود .

با انجام تکنیک های پیلاتس می توان این قسمت از بدن را قدرتمند کرد و عملکرد آن ها را بالا برد . تقویت بیشتر عضلات کمر باعث سلامت بیشتر جسم مادر می شود زیرا این ناحیه فشار زیادی را متحمل می شود .

پیلاتس عضلات لگن را تقویت می کند این عضلات در هنگام زایمان به کمک مادر می آید و باعث می شود بعد از زایمان مادر به راحتی به فرم قبلی خود بازگردد .

آیا فقط ورزش پیلاتس در بارداری توصیه می شود ؟

پیلاتس یکی از ورزش هایی است که در دوران بارداری توصیه می شود ، یوگا در بارداری ، شنا در بارداری و ورزش های این چنینی می تواند بسیار مفید باشند . با نظر مامای خود می توانید ورزش مناسب خود را انتخاب کنید .

توصیه مهم ورزش در بارداری

کسانی که قبلا ورزش کرده اند ، می توانند ورزش خود را در دوران بارداری ادامه دهند . و اگر کسی اصلا ورزش نمی کرده می تواند ورزش های سبک را به تدریج شروع کنند مانند پیاده روی کردن .

چیزی که مهم است ، در هنگام ورزش نباید ضربه یا فشار به شکم وارد شود زیرا باعث جدا شدن جفت می شود . نکته دیگر اینکه ورزش نباید احساس خستگی در خانم باردار ایجاد کند و مادر نباید حس کند تنگی نفس پیدا کرده و یا تپش قلبش از حد نرمال و مجاز بیشتر شده است . این مسائل می تواند روی جنین تاثیر بگذارد و اکسیژن رسانی جنین را کم کند . اما اگر روند درست ورزش کردن در بارداری رعایت شود بسیار موثر خواهد بود .

مرکز مامایی رویان مهر با دانش روز دنیا بهترین توصیه های دوران بارداری را در همه زمینه ها ارائه می دهند. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به مرکز با شماره 33 81 35 02144 و 50 35 35 02144 تماس بگیرید. همچنین جهت ارتباط از طریق اینستاگرام هم می توانید اقدام نمائید.

نتیجه گیری

بر طبق آنچه گفته شد ورزش تا حد زیادی می تواند در روند بارداری تاثیر گذار باشد شما می توانید با مراجعه به مراکز مامایی ، مشاوره های لازم را در خصوص ورزش کردن ، بگیرید .

Check Also

نقشه-کلی-لیبر

مراحل لیبر زایمان

نقشه کلی لیبر (مراحل زایمان طبیعی) امروز قصد داریم با مقایسه لیبر و کوهنوردی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button