علائم بارداری چند قلو

علائم بارداری چند قلو

از کجا بفهمیم دوقلو بارداریم؟

سوال متداولی که زنان در اوایل حاملگی می پرسند این است که حاملگی شان چند قلو است؟ ممکن است خودتان هم این سوال را بپرسید. موارد زیر دلایل شایعی هستند که زنان معتقدند چند قلو، باردار هستند:

  • سابقه شخصی یا خانوادگی چند قلویی
  • سابقه درمان نازایی
  • میزان بزرگ شدن شکم
  • رویا

تشخیص دوقلو بودن جنین بدون سونوگرافی

همه موارد ذکر شده، علائم بارداری چندقلو می توانند باشند. ممکن است پزشکتان، از سابقه شخصی یا خانوادگی جزئیاتی تهیه کرده که مربوط به حاملگی چندقلویی می باشد. گاهی اوقات در اوایل، سونوگرافی درخواست می شود. در مواقع دیگر، شما و پزشکتان ممکن است تا ظهور علائم بالینی حاملگی چندقلویی صبر کنید که شامل موارد زیر می باشند:

  • بزرگ تر بودن رحم برای سن حاملگی
  • شنیدن بیش از یک صدای قلبی در معاینه روتین
  • مادر حرکات بیشتری احساس می کند
  • عددهای غیرطبیعی در آزمایش خون
بارداری چند قلو
بارداری چند قلو

گاهی اوقات، دوقلوها بعدا در سونوگرافی غربالگری در اواسط حاملگی، تشخیص داده می شوند. اگر دوقلو باردار هستید، ممکن است باعث تعجب شما و خانواده تان گردد. تلاش کنید که اطلاعات پخش نشوند قبل از آنکه تصمیمات بزرگی مثل تغییر پزشک یا بیمارستان یا خرید عمده انجام دهید. عضو شدن در باشگاه مادرهای دوقلوی محل یا سایر مراکز زایمان چندقلویی، مکان خوبی برای شروع است.می توانید با پزشک خود درباره توانایی اش برای مقابله با نیازهای ویژه حاملگی چندقلویی، صحبت کنید. ممکن است از پزشک دیگری برای کمک استمداد کنید.

مرکز مامایی رویان مهر با دانش روز دنیا بهترین توصیه های دوران بارداری را در همه زمینه ها ارائه می دهند. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به مرکز با شماره 33 81 35 02144 و 50 35 35 02144 تماس بگیرید. همچنین جهت ارتباط از طریق اینستاگرام هم می توانید اقدام نمائید.

پزشک خود را انتخاب کنید

پزشکی که شما انتخاب می کنید باید قادر به مراقبت از شما در طول حاملگی و بعد از زایمان باشد و این فرد، کسی است که شما به او اعتماد فراوان می کنید. زنان امروزه انواع مختلفی پزشک برای خود انتخاب می کنند:

  • متخصص مامایی یا زنان: این متخصصین زندگی شان را وقف مراقبت از مسائل زنان از جمله حاملگی و زایمان می کنند. بسیاری از زنان، متخصص مامایی را برای مراقبت های حاملگی، می بینند.
  • متخصص پزشکی مادری جنینی (MFM): متخصص MFM، متخصص مامایی است که دوران فلوشیپی خود را بعد از دوره عمومی و رزیدنتی برای مراقبت از مادران و نوزادان بیمار طی کرده است. اغلب به عنوان مشاور جهت راهنمایی زنان حامله استفاده می شوند. بسیاری از زنان در معرض خطر بالا در کل حاملگی یک بار به متخصص پزشکی مادری جنینی مراجعه می کنند.
  • پزشک خانواده: این پزشک ها مراقبت از کل خانواده را بر عهده داشته و ممکن است متخصص در زایمان یا مسائل عمومی باشند. با وی رابطه نزدیکی داشته و دریافت مراقبت از چنین فردی آسان است.
  • ماما پرستار رسمی: ماما پرستار رسمی هم پرستار بوده، هم ماما. این ها از زنان حامله کم خطر مراقبت می کنند. اگرچه می توانند مراقبت از نوزادان را تا سال اول زندگی انجام دهند، اکثر آنها این کار را نکرده و به متخصص اطفال ارجاع می دهند.
  • مامای حرفه ای رسمی: این نوع ماماها امتحانات سخت بورد انجمن ماماهای آمریکای شمالی را گذرانده اند و فقط از زنان حامله با خطر کم معمولا در خانه یا مراکز زایمان مراقبت می کنند. همچنین در غربالگری زنان برای مشکلات نیز می توانند عمل کنند تا کلیه خدماتی را که نیاز دارند به آنها برسانند.
  • مامای با ورود مستقیم: مامای با ورود مستقیم، ممکن است آموزش رسمی دیده یا ندیده باشد. ممکن است در حال مطالعه مامایی باشد. اکثر اوقات، چنین افرادی را در خانه یا مراکز زایمان پیدا می کنید که از زنان با خطر کم حاملگی مراقبت می کنند.

نتیجه گیری

زنان در طول بارداری باید با علائم بارداری چندقلو آشنا باشند تا در صورت بارداری چندقلو، بتوانند پزشک مناسب خود را انتخاب کنند. شما عزیزان در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های مندرج در سایت مرکز مشاوره و خدمات مامایی رویان مهر سلامت تماس حاصل فرمایید.

سایر خدمات رویان ماما:

کارگاه مادر و کودک

آموزش قبل از بارداری

آموزش ماساژ نوزاد

Check Also

نقشه-کلی-لیبر

مراحل لیبر زایمان

نقشه کلی لیبر (مراحل زایمان طبیعی) امروز قصد داریم با مقایسه لیبر و کوهنوردی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button